Brooklyn S: Pilot road 3 har väl inte tillverkats på typ 4-5 år? ,De går alldeles utmärkt att inhandla.
Gundj: Inga däck från de stora tillverkarna kommer att få trådstartaren att halka runt och tappa fästet förutsatt att det är någon av de senare modellerna och inte något bortglömt däck sedan -89.
Ja svarade med gliring tillbaka Då det visst spelar roll att anpassa däcken till den typ av körning, Nä de är ju klart har man 84 HK å ska ner å spegla sig nere vid korv mojen så äre inga problem men som trådstartaren sa så han vill gärna bli bättre på kurvtagning å ja har tappat greppet vid ett flertal gånger med dessa däck utan att lägga ner knät i asfalten. Om de inte är nå problem me att köpa vilket däck som helst från de stora tillverkarna så rekommenderar dig personligen Shinko 005 lägg på dom på din Ducati, lycka till
Återigen en lite otrevlig attityd som saknar den där glimten i ögat... Är inget fel med att vara kaxig men hävda sig med att din hoj har mer än 84 hk blir bara tramsigt.
Ett märkesdäck från välkänd tillverkare räcker gott och väl för ett knäskrap om det nu är det ts vill. Verkar iaf vara Vindens måttstock iaf....
Till TS.
Kolla som sagt motorrads tester, de är genomarbetade och ger en hint om vilka däck som passar just din körning.
Ja de e så tramsigt att lägga upp att man dricker T-röd, de e så tramsigt att, ge folk gliringar, de e så tramsigt att du skriver vilken måttstock jag verkar ha, ååå gud va jag mår dåligt nu, trams, ska vi tramsa vidare nu eller kan vi släppa jollet nu.
Främsta lärdomen av den här tråden lär vara att man bör vara försiktig med vem man lyssnar till.
Vad däcken anbelangar kan TS välja vilket som av de föreslagna sporttouringdäcken och då utgår jag från hur TS beskriver att de ska användas. Det där värme/tempsnacket var ju bara för underhållande.
PR3 tycker jag inte är så lyckat. Sajpningen i framdäcket ger lätt tråkigt slitage, klackighet, det är oljud och något diffus känsla men bra i regn, absolut. PR4 bättre på alla punkter utom möjligen marginellt kortare livslängd. Road 5 är en annan nivå och dessutom roligare att svänga med. Bästa michelindäck jag kört på, (håller mig till sporttouringdäck). Visst finns det roligare däck men sammantaget och allround håller jag road 5 för att vara svårslaget. Du blir nog inte ledsen av PR4 heller, ffa då den sparade penningen.
Betänk att sporttouringdäck är konstruerade för att arbeta i lägre temperaturer än rena sportdäck.
Outtömligt ämne, försöker hålla det kort.
Lycka till och hoppas du blir nöjd!
Tack för alla svar! Det här forumet är en guldgruva för sådana som mig.
Jag tänkte inte på att det fanns test (tack för tipset tmax!).
Det lutar åt Dunlop Roadsmart 3 eller Pirelli Angel GT (delad första plats på testet). Jag kör sällan när det regnar och det blir nog Pirelli för mig om inte någon av er har några synpunkter eller erfarenheter som ni vill dela.
Märkligt att Road 5 skulle vara ett dålig val i väta. Motorrad tycker precis tvärt om.
Har det med (ute-)temperatur att göra?
Läs testet:https://www.bike.se/test/test-basta-mc-dacken/
Nä de är ju klart har man 84 HK å ska ner å spegla sig nere vid korv mojen så äre inga problem men som trådstartaren sa så han vill gärna bli bättre på kurvtagning å ja har tappat greppet vid ett flertal gånger med dessa däck utan att lägga ner knät i asfalten. Om de inte är nå problem me att köpa vilket däck som helst från de stora tillverkarna så rekommenderar dig personligen Shinko 005 lägg på dom på din Ducati, lycka till
Hej!
Ska köpa nya däck och undrar lite kring däcken i rubriken. Om jag förstått saken rätt är de ganska lika men PR4 har bättre köregenskaper på blött underlag.
Greppar de lika bra på torrt underlag eller är PR3 bättre?
Jag ska inte köra på bana och lägger inte ner några knän i kurvorna men jag vill gärna bli bättre på kurvtagning och vill inte att däcket ska släppa.
Jag minns den gamla svart/vita tiden. Köpte man en ny hoj och inte byte originaldäcken premiäråket från butiken så kom man ca 2-300 meter innan man klotade. Tror att dom hette "Cheng Shin"
Tack för alla svar! Det här forumet är en guldgruva för sådana som mig.
Jag tänkte inte på att det fanns test (tack för tipset tmax!).
Det lutar åt Dunlop Roadsmart 3 eller Pirelli Angel GT (delad första plats på testet). Jag kör sällan när det regnar och det blir nog Pirelli för mig om inte någon av er har några synpunkter eller erfarenheter som ni vill dela.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |