Pimpning av turbohojen! GSXR1100T Blingbling edition

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Måste säga att den gixxern är riktigt brutal, men hur fan gör du vid besiktning med den lille stumpen till avgasrör. Hoppas föresten man får tillfälle att höra vidundret nån gång :yoparty

/Pajje
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
LO_R1 skrev:
2095832 Tackar för hjälpen!
Om du har möjlighet får du gärna kolla upp diametern på dem där. :tummenupp
Det kan jag göra nästa gång jag är i garaget! Om jag kommer ihåg det... man har ju minne som en gnu.

Psychobiker skrev:
2096375 Måste säga att den gixxern är riktigt brutal, men hur fan gör du vid besiktning med den lille stumpen till avgasrör. Hoppas föresten man får tillfälle att höra vidundret nån gång :yoparty

/Pajje
Tackartackar! :) När det ska besiktas skruvar jag dit ett annat rör som går hela vägen bak och som avslutas med ett Yoshi-slipon. Låter inte mycket alls då :tummenupp
 

carlan

Make Yourself Heard
Gick med
3 May 2003
Ort
norrköping
Hoj
cbr900rr
stämmer in i kören, kanonsnygg! :Bugar

såg föresten en guide på hur man fick dit en R1 sving på en gammelgixxer
kolla på oldskoolsuzuki . info
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
carlan skrev:
2098985 stämmer in i kören, kanonsnygg! :Bugar

såg föresten en guide på hur man fick dit en R1 sving på en gammelgixxer
kolla på oldskoolsuzuki . info
Tackar så mycket! Ja, på oldskoolsuzuki finns det massor med "bra att veta" för Suzukiägare. Kanonsida, förutom att jag nu för tiden inte lyckas logga in... vet inte varför :va Jaja! Men jag är lite (mycket) sugen på att byta sving till en lite fetare, men då från JMC eller Metmachex. Eller ännu hellre en enkelsving från Spondon eller Martek... Vääääldigt snygga :drool Byggda i rör. Lite jobbiga att få tag på bara. Och dyra... Nä, nu ska jag sova och drömma om svingar.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det ska bli 1216 cc och lite portning av toppen. Nästa vinter tror jag att det blir turbo :banana .
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GixxerTiger skrev:
2106516 Det ska bli 1216 cc och lite portning av toppen. Nästa vinter tror jag att det blir turbo :banana .
Lite mer tryck alltså :tummenupp Turbo är roligt, bygg :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nu får ni allt ta er en titt i nyaste Bombermagazine :tummenupp Där finns ett fint reportage om bågen :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
lahi skrev:
2227531 Nu får ni allt ta er en titt i nyaste Bombermagazine :tummenupp Där finns ett fint reportage om bågen :)

Va fan! Jag har inte fått Bomber än???

:huvet
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Mr.Tweaky skrev:
2269353 Läste bomber idag... Redigt grym hojj du har!

Absolut toppklass!

Fortsätt så! Mvh Tweaky
Tackartackar :) Kul att den är omtyckt! Jajjemän, jag ska försöka fortsätta i samma anda allteftersom hojen uppdateras (om jag får pengar över...) :)
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
lahi skrev:
2271051 Tackartackar :) Kul att den är omtyckt! Jajjemän, jag ska försöka fortsätta i samma anda allteftersom hojen uppdateras (om jag får pengar över...) :)

USD och fetsving vill jag se till vintern. Kan behöva en morot. Lyckat reportage också måste jag säga.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Henkka skrev:
2271082 USD och fetsving vill jag se till vintern. Kan behöva en morot. Lyckat reportage också måste jag säga.
Hehe, ja, vi får se vad pengarna räcker till! :) Jag ska börja plugga till hösten också (om jag kommer in) så pengarna kommer ju inte att flöda. Menmen, jag ska göra ett försök! :tummenupp Tackar, ja, reportaget blev väldigt bra, tycker jag. Det var skoj att få vara med där!
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Gick det enkelt och smidigt att koppla in Acewell mätaren? Kopplas den direkt till tändspolarna eller är det till den svarta dosan? Tyckte den såg enkel och smidig ut, min varvräknare är helt slut (flipperspel) och cykeldatorn ser jag ju knappt ens på dagen.

Om du skaffar usd är jag nog lite sugen på dina nuvarnade 1100 gafflar...
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Henkka skrev:
2297237 Gick det enkelt och smidigt att koppla in Acewell mätaren? Kopplas den direkt till tändspolarna eller är det till den svarta dosan? Tyckte den såg enkel och smidig ut, min varvräknare är helt slut (flipperspel) och cykeldatorn ser jag ju knappt ens på dagen.

Om du skaffar usd är jag nog lite sugen på dina nuvarnade 1100 gafflar...
Jodå, det gick ganska smidigt, men det är många sladdar att hålla reda på. En utförlig beskrivning följer med, så det är inga problem. Finns till och med kontaktstycken med i kartongen, så det är bara att skarva lite sladdar :tummenupp Iofs ganska många, men de har ju olika färger. Om jag minns rätt så kopplade jag ihop varvräknarsladden från Acewellmätaren med sladden som går till originalmätaren i vanliga fall. Bara kapa och skarva. Originalmätaren får ju signal från tändspolarna.

Vi får se om det blir usd-gafflar någon gång. Ska börja plugga till hösten så pengarna kanske tryter. Menmen, vi får se!
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
lahi skrev:
2297652 Jodå, det gick ganska smidigt, men det är många sladdar att hålla reda på. En utförlig beskrivning följer med, så det är inga problem. Finns till och med kontaktstycken med i kartongen, så det är bara att skarva lite sladdar :tummenupp Iofs ganska många, men de har ju olika färger. Om jag minns rätt så kopplade jag ihop varvräknarsladden från Acewellmätaren med sladden som går till originalmätaren i vanliga fall. Bara kapa och skarva. Originalmätaren får ju signal från tändspolarna.

Vi får se om det blir usd-gafflar någon gång. Ska börja plugga till hösten så pengarna kanske tryter. Menmen, vi får se!


Först av allt vill jag bara gratulera till ett mycket lyckat projekt!

Sen undrar jag bara hur du gjorde när du monterade magnetimpuls-givaren respektive mottagaren till Acewellen. Håller nämligen själv på att koppla in en men jag kommer inte på vart jag ska placera givaren så att den kommer mindre än 8mm från mottagaren. Tänkte bara om du hade lust att visa hur du löste det.

Tack på förhand! MVH Rikard
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Rikard af Halms skrev:
2298049 Först av allt vill jag bara gratulera till ett mycket lyckat projekt!

Sen undrar jag bara hur du gjorde när du monterade magnetimpuls-givaren respektive mottagaren till Acewellen. Håller nämligen själv på att koppla in en men jag kommer inte på vart jag ska placera givaren så att den kommer mindre än 8mm från mottagaren. Tänkte bara om du hade lust att visa hur du löste det.

Tack på förhand! MVH Rikard
Tackar så mycket :)
Magneten limmade jag fast på bakdrevet, jag har en neodymmagnet från Clas Ohlson. Lite och nätt, men jävligt stark. Då kan man ju ha större avstånd till givaren. Givaren sitter fastskruvad på en liten plåtvinkel som jag har skruvat fast i svingen i ett borrat och gängat hål. Plåtbiten sitter ("hänger") över svingkanten in mot hjulet. Inte så hemskt snyggt, men det funkar kanon! Jag har tyvärr ingen bild här (sitter på jobbet till kl 06 imorgon...) men jag ska rota lite i datorn där hemma imorgon eftermiddag (om jag hinner) och se om jag hittar någon bild. Hoppas min beskrivning hjälpte lite iaf :tummenupp

Mvh Lars
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
lahi skrev:
2298242 Tackar så mycket :)
Magneten limmade jag fast på bakdrevet, jag har en neodymmagnet från Clas Ohlson. Lite och nätt, men jävligt stark. Då kan man ju ha större avstånd till givaren. Givaren sitter fastskruvad på en liten plåtvinkel som jag har skruvat fast i svingen i ett borrat och gängat hål. Plåtbiten sitter ("hänger") över svingkanten in mot hjulet. Inte så hemskt snyggt, men det funkar kanon! Jag har tyvärr ingen bild här (sitter på jobbet till kl 06 imorgon...) men jag ska rota lite i datorn där hemma imorgon eftermiddag (om jag hinner) och se om jag hittar någon bild. Hoppas min beskrivning hjälpte lite iaf :tummenupp

Mvh Lars

Okej, det lät smart. Tack så mycket för tipset! Du har ingen länk till en såndär neodymmagnet?

MVH Rikard
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Rikard af Halms skrev:
2299098 Okej, det lät smart. Tack så mycket för tipset! Du har ingen länk till en såndär neodymmagnet?

MVH Rikard
Här finns den! Neodym-magnet Hoppas länken funkar bara, adressen var ju skitlång... Tredje produkten uppifrån, iallafall på min dator. Art nr: 31-1467, 10 st för 53 spänn. Nedan finns en bild på min hoj där man ser lite iallafall. Plåtbiten är ju inte snygg, med där sitter en snyggare nu. Den hänger över svingen så givaren skyms av svingen på bilden.
 

Bifogat

  • givare.JPG
    givare.JPG
    29 KB · Visningar: 181
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top