Pingvinen & Polisen

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har då hört av säkra källor att pingvinstackar'n har träffat Harry igen.... inte så fort denna gången då men eftersom det var upprepade gånger så får vi hoppas på att dom inte rycker styrlappen igen för honom!!

Han som redan har snutnojja! Hur ska det bli nu?

Hoppas det löser sig! :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ni kan få skramla till mina böter om ni vill så att jag har råd med riktigt dyra racingdäck i sommar utifall det bara blir banåka för min del..........

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Berätta nu Pingvin. Vad hände?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Precis. Kläm fram med det nu så jag får ge igen lite på någon för alla spydigheter jag fått utstå! :1pajas

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det var inget märkvärdigt alls. Jag körde om en plåtburk på en tvåfilig 50-sträcka på väg ut ur stan och naturligtvis ökar man då farten litegrand, och vips så var man lasermätt till 74 km/h.

Har ju fortfarande lappen kvar, men vad länsstyrelsen säger om detta då de får nys om det med tanke på min historik kanske inte blir så kul. Den som lever får se.

Tror ni jag känner mig lyckligt lottad som polismagnet? Det är väl ingan av er som vill åka med mig mer........

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Penguin skrev:
Det var inget märkvärdigt alls. Jag körde om en plåtburk på en tvåfilig 50-sträcka på väg ut ur stan och naturligtvis ökar man då farten litegrand, och vips så var man lasermätt till 74 km/h.

Har ju fortfarande lappen kvar, men vad länsstyrelsen säger om detta då de får nys om det med tanke på min historik kanske inte blir så kul. Den som lever får se.

Tror ni jag känner mig lyckligt lottad som polismagnet? Det är väl ingan av er som vill åka med mig mer........

Tur du är på säkert avstånd till mig då Pingvinen *tar i trä* :brynad

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Penguin skrev:

Det är lugnt Penguin, klart du får åka med oss! Vi stod faktiskt och snackade i helgen om att vi behöver någon som kör först och tar hand om polisen när vi andra åker förbi :D :rodnar
Nej ta det lugnt, inte kommer länstyrelsen vilja ha ditt kort. I värsta fall får du överklaga fram till vintern!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Då behövs ju knappast jag när Puffy blåser förbi i sån fart att de blåser av vägen ju! Annars så börjar jag bli bra på att snacka med dem vid det här laget. :rolleyes:

Sphyrna

Färgmatchad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En hoj med en liter, två hjul och ett R och en etta
Penguin skrev:
Har ju fortfarande lappen kvar, men vad länsstyrelsen säger om detta då de får nys om det med tanke på min historik kanske inte blir så kul.
Inte kul det där. Håller tummarna för att det går bra för dig!

U-A Loranga

Läskeblask
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Ni kan få skramla till mina böter om ni vill så att jag har råd med riktigt dyra racingdäck i sommar utifall det bara blir banåka för min del..........

Man behöver inte dyra racingdäck för att köra bana, fast du kanske ska börja tävla??? Då är det ju en fördel. :fakta

Tips.. http://ibk.se/laser/

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om man alltid kör fort då, typ 130 på 50-väg och tvärs över blomrabatter och skrämmer hundar och ungar ? Är kortet i fara då eller ? :3freak

U-rek

City slicker
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
R1 -99 blå med laserstörare, kör oftast i gympabrallor
:D skaffa en laserstörare så kommer du undan med lite skäll bara för om du monterar den på rätt sätt så är den laglig :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
U-rek skrev:
:D skaffa en laserstörare så kommer du undan med lite skäll bara för om du monterar den på rätt sätt så är den laglig :tummenupp

Fungerar störarna verkligen ? Att det går när lasern riktas mot det ställe där störaren sitter kan jag tänka mig, men om de siktar mot kroppen och störaren sitter en bit ner på hojen ? Det måste nästan vara en lite dyrare variant som startar sig själv när den utsätts för laserljus, för annars lär man snart bränna lysdioderna. Klarar störarna båda de typer av laserpistoler som finns inom polisen (olika våglängdsområden) ?

U-rek

City slicker
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
R1 -99 blå med laserstörare, kör oftast i gympabrallor
TomK skrev:
Fungerar störarna verkligen ? Att det går när lasern riktas mot det ställe där störaren sitter kan jag tänka mig, men om de siktar mot kroppen och störaren sitter en bit ner på hojen ? Det måste nästan vara en lite dyrare variant som startar sig själv när den utsätts för laserljus, för annars lär man snart bränna lysdioderna. Klarar störarna båda de typer av laserpistoler som finns inom polisen (olika våglängdsområden) ?
lasern skickar ljuset upp och ner och även åt sidorna så att det blir som en vägg. dioderna håller tidsmässigt motsvarande 270000 mil i 200 km/h. vid det laget så kör du nog inte hoj längre. pistolerna ligger i snarlika våglängder, sändaren behöver inte ligga på exakt samma för att fungera. Företaget som vi köper sändarna av betalar dina eventuella böter om du skulle bli tagen med laser under förutsättningen att den är rätt monterad

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024