Pinky 2 (rosa Ducce 1098)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Grymt snyggt :tummenupp

Är hon snabbare än Pinky 1 :tungan , man inser ju vilket jäkla varv du måste kört med Pinky 1 :tummenupp .

(Pappa jag vill ha en Italienare......) :tuttar

Nej än så länge så har jag kört fortare med Pinky 1. Stört :) Men uppladdningen inför det här rejset var inte perfekt. Lite träning så ska det gå fortare.

Fin !

Du, vad heter typsnittet på siffrorna, riktigt balla.:tummenupp

Tror faktiskt det är egenritade siffror och inget typsnitt. BrutalMC här på forumet vet mer.

Last edited:

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Fin !

Du, vad heter typsnittet på siffrorna, riktigt balla.:tummenupp

Det är som DonQen sa i sitt svar; egenritat i samma anda som MOTOCORSA-loggan på magen men jag lutade nuffrorna lite för att få till lite mer "attityd". Funkade fint!

Jag hjälper gärna till med nåt original om du vill... Kan även fixa så du får siffror/text skuret å monterat på appliceringsfilm för småpengar.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Det är som DonQen sa i sitt svar; egenritat i samma anda som MOTOCORSA-loggan på magen men jag lutade nuffrorna lite för att få till lite mer "attityd". Funkade fint!

Jag hjälper gärna till med nåt original om du vill... Kan även fixa så du får siffror/text skuret å monterat på appliceringsfilm för småpengar.

Fan, börjar få fel på ögonen.....

Tackar för svaret, har själv dekalmaskin.
Snyggt jobbat !:tummenupp

Tutankhamon

Medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Ducati
Jag gillart. Vad kör du med för fotpinnar? Är lite sugen på att byta mina, men vill ha något strulfritt som inte tar i, jävlas med växlingar, etc. :)

Det är Woodcraft fotpinnar. Tror det är svartmålat guld för priset var ung desamma :gnissla.

Grymt snygg hoj numera. Min gamla hemmalackering var inget att skryta med. Jag kommer och kollar när ni kör på Knutstorp :tummenupp

(Tycker du att den går för långsamt så har jag en 1198 hemma nu :D)

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Det stod i Fastbikes (eller om det var ngn annan engelsk tidning) att Termisar med db-killers var klart sämre än original. Kan vara värt att tänka på.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det stod i Fastbikes (eller om det var ngn annan engelsk tidning) att Termisar med db-killers var klart sämre än original. Kan vara värt att tänka på.

Det är inte slipon utan helsystem. Men det kan mycket möjligt vara så ändå. Startade den utan db-killers och besiktningspersonalen gick inte ens o hämtade mätaren. Dom sa bara "men för helvete" och bad oss stänga av. Nästan, men inte riktigt att den gick igenom utan ;)

Zam

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ah, minns inte om det var slipon eller helsystem som var omnämnt. Ska se om jag har kvar tidningen, men förmodligen är den slängd. Lacken blev iaf grymt snygg! :)

edit: Minns inte siffrorna helt, men skillnaden var markant, vill minnas 5-10hk mot original. Utan dB-killers gav termisarna dock mer.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
edit: Minns inte siffrorna helt, men skillnaden var markant, vill minnas 5-10hk mot original. Utan dB-killers gav termisarna dock mer.

Spelar väl ingen roll om man blir stående i depån pga bullerkrav? Då kvittar det om det ger 10 hk mindre med db-killer, det blir inga racevinster ändå.

Snygg var hojen iallafall!

Zam

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spelar väl ingen roll om man blir stående i depån pga bullerkrav? Då kvittar det om det ger 10 hk mindre med db-killer, det blir inga racevinster ändå.

Snygg var hojen iallafall!
Du missade poängen! Bättre att köra med ett tyst original som ger mer effekt (sen får man ju väga viktminskningen mot ev effektminskning)...

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Yepp! Snyggt var ordet. Du lägger fina lacker!

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
IMG_7705.JPG

IMG_7744.JPG

IMG_8288.JPG

Hade inget särskilt för mig :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring