Aphrodite
MC Polis
Bygget sponsras av Ghettofixes.com
Den 24 Januari köpte jag mig en obesiktigad och stuntkittad cbr 600 f2
av en trevlig Finne på odenplan.. Min tanke var att fixa ihop den och besiktiga.. Den hade inte varit besiktigad sedan 2007. Den var kittad med handbroms på styret, krashbur, gsxr? krashkåpa bak och ett 56 kuggars bakdrev
Den såg ut såhär..
Kom hem rätt så sent men var ändå tvungen och skruva lite och mixtra så jag la på lite kåpor och så såg den ut såhär..
Tänkte starta den men batteriet var dött ( Jag kollade på den innan och han som sålde den lånade nåns batteri o starta så jag fick höra så allt var bra med motorn) Dagen efter gick jag till biltema och köpte batteri, blinkers, skylthållare och lite diverse saker.. Sen köpte jag lite skit på cykelkraft blandannat baklampa och blinkersreglage... Så började bygget!!
Drog fram alla kablarna och monterade främre ramen.. Sen drömde jag mig bort på hojjen
Skärde ett fyrkantigt hål i bakkåpan för baklampan.. Sen tänker jag hur fan ska jag montera skiten.. Så jag står i garaget och håller lampan i hålet och funderar sen så tar jag okq8 lim och limmar fast lampan i kåpan.. sätter kåpan på hojjen och den lyser åt rätt håll och syns bra så jag limmade lite till och sedan smetade jag på glasfiberspackel som extra fäste och för att täta den stora glipan som vart..
lackade om framkåpan i vitt och monterade på instrumenteringen.. och cykeldator inne där var hastighetsmätaren fanns.. Blinkers blak och regskyltshållaren monterades.. Regskyltshållaren var lite konstig så jag satte den i skruvstädet och bankade med hammare tills jag fick rätt vinkel på ett ungefär..
Sista Januari och hojen är i princip färdig.. lite småpill kvar och jag väntar på regplåten..
Efter några timmar kom regplåten! Hojen skruvades färdigt och skulle startas.. Mitt nyköpta batteri var dött efter allt meckande och testande av lampor! Jo för att nått miffo innan hade F*ckat hela elsystemet så jag fick leka elektriker och det är inte det roligaste på hojen elsystemet alltså.. Men men, jag gick upp på rummet för att kolla tid till besiktningen och de hade en tid dagen efter kl 7.50 på morgonen i rissne så jag tog den
Vaknar upp 1 februari, klär på mig går ner till garaget, kopplar bort batteriladdaren och lägger på bakåpan och drar till besiktningen.. Morgontrafiken fick sig en chock
Kommer till besiktningen och de är snälla och så och den går igenom utan anmärkning Glad som fan..
Jag körde den dagen till besiktningen med en krashkåpa bak som egentligen inte hade en sadel.. Ja det gick att sitta på den men det var inte skönt! .. Så när jag kom hem så tog jag en sadel jag hade i garaget från en r1 eller r6?!?! skärde och borrade i bakkåpan ett stort hål och klämde ner sadeln.. satte sig rätt fint Och sen körde jag till skolan den veckan med sadel och ja nu var det skönt!
Idag har det gått ca 2 veckor sen jag köpte hojen och jag bygger om den till streetfighter Ser ingen nytta med clipons och framkåpa när man har ett 56 kuggars pizzabakdrev..
Monterade på risers (från biltema), fatbar och drog om kablarna och vajrarna lite.
La på framlampan lite provisoriskt för att se helheten
Sen la jag ner hojjen för att testa krashburen
Och så lite posörbilder
Det var allt som hänt tills nu.. Imorgon ska elen kopplas och nån mätare och sedan ska kablarna gömmas.. Bakkåpan ska modifieras lite för att passa sadeln lite bättre.. Sen vat jag inte just nu nå mer. Förslag? Förslag på färg på framlampan eller passar den gula med resten av rosa ?
// Jonthe
Den 24 Januari köpte jag mig en obesiktigad och stuntkittad cbr 600 f2
av en trevlig Finne på odenplan.. Min tanke var att fixa ihop den och besiktiga.. Den hade inte varit besiktigad sedan 2007. Den var kittad med handbroms på styret, krashbur, gsxr? krashkåpa bak och ett 56 kuggars bakdrev
Den såg ut såhär..
Kom hem rätt så sent men var ändå tvungen och skruva lite och mixtra så jag la på lite kåpor och så såg den ut såhär..
Tänkte starta den men batteriet var dött ( Jag kollade på den innan och han som sålde den lånade nåns batteri o starta så jag fick höra så allt var bra med motorn) Dagen efter gick jag till biltema och köpte batteri, blinkers, skylthållare och lite diverse saker.. Sen köpte jag lite skit på cykelkraft blandannat baklampa och blinkersreglage... Så började bygget!!
Drog fram alla kablarna och monterade främre ramen.. Sen drömde jag mig bort på hojjen
Skärde ett fyrkantigt hål i bakkåpan för baklampan.. Sen tänker jag hur fan ska jag montera skiten.. Så jag står i garaget och håller lampan i hålet och funderar sen så tar jag okq8 lim och limmar fast lampan i kåpan.. sätter kåpan på hojjen och den lyser åt rätt håll och syns bra så jag limmade lite till och sedan smetade jag på glasfiberspackel som extra fäste och för att täta den stora glipan som vart..
lackade om framkåpan i vitt och monterade på instrumenteringen.. och cykeldator inne där var hastighetsmätaren fanns.. Blinkers blak och regskyltshållaren monterades.. Regskyltshållaren var lite konstig så jag satte den i skruvstädet och bankade med hammare tills jag fick rätt vinkel på ett ungefär..
Sista Januari och hojen är i princip färdig.. lite småpill kvar och jag väntar på regplåten..
Efter några timmar kom regplåten! Hojen skruvades färdigt och skulle startas.. Mitt nyköpta batteri var dött efter allt meckande och testande av lampor! Jo för att nått miffo innan hade F*ckat hela elsystemet så jag fick leka elektriker och det är inte det roligaste på hojen elsystemet alltså.. Men men, jag gick upp på rummet för att kolla tid till besiktningen och de hade en tid dagen efter kl 7.50 på morgonen i rissne så jag tog den
Vaknar upp 1 februari, klär på mig går ner till garaget, kopplar bort batteriladdaren och lägger på bakåpan och drar till besiktningen.. Morgontrafiken fick sig en chock
Kommer till besiktningen och de är snälla och så och den går igenom utan anmärkning Glad som fan..
Jag körde den dagen till besiktningen med en krashkåpa bak som egentligen inte hade en sadel.. Ja det gick att sitta på den men det var inte skönt! .. Så när jag kom hem så tog jag en sadel jag hade i garaget från en r1 eller r6?!?! skärde och borrade i bakkåpan ett stort hål och klämde ner sadeln.. satte sig rätt fint Och sen körde jag till skolan den veckan med sadel och ja nu var det skönt!
Idag har det gått ca 2 veckor sen jag köpte hojen och jag bygger om den till streetfighter Ser ingen nytta med clipons och framkåpa när man har ett 56 kuggars pizzabakdrev..
Monterade på risers (från biltema), fatbar och drog om kablarna och vajrarna lite.
La på framlampan lite provisoriskt för att se helheten
Sen la jag ner hojjen för att testa krashburen
Och så lite posörbilder
Det var allt som hänt tills nu.. Imorgon ska elen kopplas och nån mätare och sedan ska kablarna gömmas.. Bakkåpan ska modifieras lite för att passa sadeln lite bättre.. Sen vat jag inte just nu nå mer. Förslag? Förslag på färg på framlampan eller passar den gula med resten av rosa ?
// Jonthe
Last edited: