Pinlock

zadex

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
2002 Honda 954
Har nyligen införskaffat mig ett iridium visir det enda problemet är att det inte finns färdiga fästen för ett pinlock, Jag har funderat på att borra egna hål men jag har hört att visiret kan spricka, Så jag tänkte kolla ifall det är någon som har provat att göra detta själv och i så fall hur gick det ????

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det fungerar hur bra som helst att borra(se popnittråden). Det finns inga visir med pinlock till agv så jag har gjort det i flera år. Sätt en bit maskeringstejp på visiret och borra med ett litet borr och låg hastighet först. Därefter med det medföljande borret på låg hastighet.

Ozzi

Guest
Det fungerar hur bra som helst att borra(se popnittråden). Det finns inga visir med pinlock till agv så jag har gjort det i flera år. Sätt en bit maskeringstejp på visiret och borra med ett litet borr och låg hastighet först. Därefter med det medföljande borret på låg hastighet.

Jag skulle välja att maxa varvet på borrmaskinen.:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Att borra i plaster är sällan lyckat med fin borr och låga varv, men utöver det så är det precis som Anders R sa, fungerar kanon att göra det själv.

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Kan någon vara snäll och förklara vad pinlock egentligen är. Jag hänger med fram till att det mer eller mindre är omöjligt att imma, men är det bara det de handlar om? Såg något på tuben om att det är "dubbla" visir där det ena är satt med nån silikonlim eller liknande men fattar fortfarande inte...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Kan någon vara snäll och förklara vad pinlock egentligen är. Jag hänger med fram till att det mer eller mindre är omöjligt att imma, men är det bara det de handlar om? Såg något på tuben om att det är "dubbla" visir där det ena är satt med nån silikonlim eller liknande men fattar fortfarande inte...

Det är rätt så rätt..
Det är en böjlig plastskiva med en silikonpackning på som sitter innanför
visiret... Det gör att ingen fukt kan skapa imma då det är lufttätt mellan visir och pinlock...

EDIT:
Mer info
http://www.pinlock.com/index2.htm

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Beskrivning

"Beskrivning:
Pinlock är ett innervisir som fästs på insidan av ditt befintliga visir. På innervisiret finns en silikonlist som skapar ett lufttätt lager mellan visiren. Detta jämnar ut temperaturen och gör således visiret i princip helt imfritt! Rekommenderas starkt!

Innervisiret fästs mellan de två befintliga fästpunkterna på visiret med silikonlisten innåt.
Om ditt visir saknar pinlock-fästpunkter kan du borra egna hål och använda de medföljande fästena
."

Last edited:

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Ofna :D Där ser man =) Tack tack för beskrivningen!

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Är det verkligen ett måste med hålen?

Mitt pinlock sitter som bara fan, har svårt att tro att det ramlar utan pinnarna.

Men sen är det ju mindre kul att få ett löst pinlock i hjälmen i 200km/h...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Är det verkligen ett måste med hålen?

Mitt pinlock sitter som bara fan, har svårt att tro att det ramlar utan pinnarna.

Men sen är det ju mindre kul att få ett löst pinlock i hjälmen i 200km/h...

Sitter som faen utan pinnar?? :va
Eeeeeeh. Vetifaen vad du har för pinlock men mitt trillar då loss om det inte vore för pinnarna och dom tvingar dessutom pinlocket att böja sig efter visiret..

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om visiret kan splittras av en borrspets så vill jag inte ha stenskott i det heller.
Spricker det så var det väl bra att man fick reda på det i verkstaden snarare än på E4an.

Draken

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Hjälp!!! Vilken ska jag välja!?!?!
Hm jag skulle nog köpa ett som man limmar på istället för att borra hål, det finns iaf ett märke som jag har testat och tycker är fantastiskt bra när man inte har haft möjlighet till pinlocksystemet. Fog City heter det. Om du inte tycker att det är bra kan du ju alltid ta och ta bort det och köra pinlock istället.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati