Vad representerar värdet?Det finns tydligen olika kvalitet på pinlockvisir!
30 sitter i budgethjälmar, 70 och 120 är högsta.
Värt att titta på när man handlar.
Vad representerar värdet?
Transmission, styvhet, storlek?
Imponansfaktor? Färgskift = 120, tråkig rökfärgad = 30?Vad representerar värdet?
Transmission, styvhet, storlek?
Det tråkiga svaret är: det beror på. Som jag skrev ovan så brukar vissa hjälmar (i synnerhet dyrare sådana) ha måttanpassade varianter som bara passar den modellen, medan andra hjälmar har standardformat. Du får kolla med hjälmtillverkaren, helt enkelt. Borde gå att hitta på hemsidan.Kan någon förklara pinlock? Jag köpte en LS2 Storm hjälm, slet upp hjälmen, slängde allt annat... Tydlig fanns det ett pinlock visir i lådan som nu är borta?Är alla pinlock en standardstorlek eller är varje pinlock modellspecifik? Jag är gammal motorcykelåkare och förr i tiden fanns inte sånt så jag visste inte om det. Plupparna i hjälmen trodde jag var för tear offs eller nåt liknande modern tjafs. Alla vet ju att man ska torka av visiret med sidan av handen. ?
Jag har alltid haft modellanpassade pinlocks, så dom är modellanpassade eftersom passformen är själva grejen.Kan någon förklara pinlock? Jag köpte en LS2 Storm hjälm, slet upp hjälmen, slängde allt annat... Tydlig fanns det ett pinlock visir i lådan som nu är borta?Är alla pinlock en standardstorlek eller är varje pinlock modellspecifik? Jag är gammal motorcykelåkare och förr i tiden fanns inte sånt så jag visste inte om det. Plupparna i hjälmen trodde jag var för tear offs eller nåt liknande modern tjafs. Alla vet ju att man ska torka av visiret med sidan av handen. ?
Länka please!Jag har alltid haft modellanpassade pinlocks, så dom är modellanpassade eftersom passformen är själva grejen.
Så jag tror att den kan bli svårt att hitta ett "standard", men till din hjälm finns det väl nya att köpa?
Kollade bara lite snabbt, och det verkar finnas ett bra utbud.
TristJag blir inte kompis med mitt pinlockvisir. Det immar lite långsamt igen när det är sådant väder och om det kommer in fukt i hjälmen kan man ge sig fan på att den lägger sig mellan visiren och gör det snudd på omöjligt att se något. Väldigt nära att slänga det. (och ja, jag har bytt och låtit någon som vet vad de gör, förhoppningsvis, göra det också)
Tack tack! Stämmer bra det. Men fakk off!!! Över 400 spänn för en plastflärp. Blir nog såpa på insidan som förr. Det är det INTE värt. ?
Ett knep jag brukar använda för att få pinlockvisiret att sluta tätt är att ta loss huvudvisiret från hjälmen och böja det så att det blir nästan rakt samtidigt som jag passar in pinlocken. Då blir det mycket lättare att få det att hamna perfekt.Jag blir inte kompis med mitt pinlockvisir. Det immar lite långsamt igen när det är sådant väder och om det kommer in fukt i hjälmen kan man ge sig fan på att den lägger sig mellan visiren och gör det snudd på omöjligt att se något. Väldigt nära att slänga det. (och ja, jag har bytt och låtit någon som vet vad de gör, förhoppningsvis, göra det också)
Shoei säger att det är så man ska göra, jag fegade lite när jag satte dit mitt så jag fick göra om.Ett knep jag brukar använda för att få pinlockvisiret att sluta tätt är att ta loss huvudvisiret från hjälmen och böja det så att det blir nästan rakt samtidigt som jag passar in pinlocken. Då blir det mycket lättare att få det att hamna perfekt.
Observera att detta var på en Arai-hjälm som har erkänt "sega" visir. Vågar inte lova att det funkar på andra märken. Testa försiktigt först så du inte råkar spräcka visiret.
Även viktigt att visiren är helt torra och rena innan.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|