Jag kände din förtvivlan....usch.
Men Mossberg?
Till Philip Island. Hade du all skyddsutrustning med dig från Sverige eller hyrde du?
eller lånade du? rubbet på plats?
och vad för hoj körde du?
lånad? hyrd?
Vilka däck?
Två av mina, först felnavigering. Ska visa några svenska kompisar runt i South Bend, Indiana en söndag. Kommer in på en 4 filig enkel riktad gata. I fel körriktning. Till vänster stora kontorshus, till höger en "tom tomt" fylld av poliser, polisbilar, polishästar. Det bara kryller av poliser. Har turen med mig och lyckas köra kvarteret i fel körriktning och svänga av åt vänster bort från poliserna utan nått hänt.
Läste nästa dag att 300 poliser hade varit på plats för att skydda 30 Ku Klux Klanare medborgerliga rättighet att stå stilla på en plats i City med sina plakat utan att bli ihjälslagna av den uppretade folkmassan.
Har hyrt en Toyota Prius. Måste ju prova en elbil. Men nästa dag i Skåne startar inte bilfan. Jag gör allt rätt. Trycker på bromsen. Tryckt ner kopplingen. Trycker på startknappen. Inget händer. Läser instruktionerna. Faen jag gör allt rätt men bilfan startar inte.
Till slut kliver jag ur bilen och då när jag skall smälla igen dörren på skitbilen ser jag att golvmattan ligger långt fram.
Drar tillbaks mattan och inser att gummimattan under kopplingspedalen hindrat mig från att trycka ner kopplingen.