Pirat mikuni skit?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Har funderat på att köpa nya förgasare till mitt projekt. Har sett att det finns kopior på mikuniförgasare som kostar 4-5 hundra. De är rätt mycket billigare än andra förgasare. Men som topic säger, är de skit eller går det att ha dem? Vad är skillnaden på dem från fögasare över 1k? http://www.mx-store.se/

dennishusell

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT125X -05, Yamaha TZR125 -87
Nu vet jag ju inte kvalitén på just dom här men oftast brukar man få vad man betalar för helt enkelt :)

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
har själv haft en mikuni kopia på en fiddy, funka riktigt bra..
Det är bättre än orginal , men sämre än dom över 1 k..
dom är dugliga..
Beror på vad du sk aanvända det till tycker jag..

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
har själv haft en mikuni kopia på en fiddy, funka riktigt bra..
Det är bättre än orginal , men sämre än dom över 1 k..
dom är dugliga..
Beror på vad du sk aanvända det till tycker jag..

Trimmad landsvägskörning, 4t. Jag har ju tvåcylindrig så jag måste ha två förgasare. Kan ju inte ha hur dyra som helst.

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
då skulle jag faktiskt köpt en riktig.. kul om fuggen krånglar på lång turer..

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
yamaha dt 125r -98
Kineserna är rätt bra på att kopiera men det är nog bättre kvalite på en orginal mikuni min kompis sa att kopian skulle vara 2 km/h långsamare än orginal på en moppe. men den kommer nog gå bättre än med orginalförgasarna. Jag tror inte att dom krånglar något.
(notera att jag gämför med en 16.5mm 2-takt moppeförgasare.)

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Kineserna är rätt bra på att kopiera men det är nog bättre kvalite på en orginal mikuni min kompis sa att kopian skulle vara 2 km/h långsamare än orginal på en moppe. men den kommer nog gå bättre än med orginalförgasarna. Jag tror inte att dom krånglar något.
(notera att jag gämför med en 16.5mm 2-takt moppeförgasare.)

Okej, ingen som vet nån sida? Jag lägger max 700 spänn per förgasare. Är trött på googlandet, hittar mest fiddy sidor..

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Tänkte gå lite OT i min egen tråd. Är det normalt för en körskola att ha en nsr 125:a som tränings och uppkörningshoj?

Sen tycker jag körläraren tar över planeringen. Jag har gjort teorin och övningskört 100 mil med farsan. Men han vill att jag ska ta en massa svindyra lektioner i kurvteknik m.m. Visst manöverproven är ju bra att träna med körlärare och på deras hoj, men jag kan ju köra i staden och så. Jag är ju trots allt kunden. Kan man säg till vad man tycker eller?

Tankhoj

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
yamaha dt 125r -98
Tänkte gå lite OT i min egen tråd. Är det normalt för en körskola att ha en nsr 125:a som tränings och uppkörningshoj?

Sen tycker jag körläraren tar över planeringen. Jag har gjort teorin och övningskört 100 mil med farsan. Men han vill att jag ska ta en massa svindyra lektioner i kurvteknik m.m. Visst manöverproven är ju bra att träna med körlärare och på deras hoj, men jag kan ju köra i staden och så. Jag är ju trots allt kunden. Kan man säg till vad man tycker eller?

Jag håller med om att dom tar över planeringen min körlärare tycker att jag ska hålla på att köra kornbana två lektioner till(har bara haft en) och sedan 2 med bromsteknik + att jag ska gå teorilektioner innan jag får gå ut och köra i trafik och det ända jag vill göra är att köra i stadstrafik för det är jag dålig på.
resten kan jag har oxå kört runt 100 mil med farsan.

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
http://www.minidelar.se/foergasare-mikuni-26mm-p-620.html

Är detta en äkta? 600 spänn..

VIKTIG EDIT: Nu har de sänkt förgasarprist från 300:- 125 spänn!!!!!. 250 för två förgasare. Värt att prova nu! Sen om de går skit så är det ju bara att slänga dom, vafan 250 spänn.

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
http://www.minidelar.se/foergasare-mikuni-26mm-p-620.html

Är detta en äkta? 600 spänn..

VIKTIG EDIT: Nu har de sänkt förgasarprist från 300:- 125 spänn!!!!!. 250 för två förgasare. Värt att prova nu! Sen om de går skit så är det ju bara att slänga dom, vafan 250 spänn.

Är i alla fall ett bra pris om de är äkta.
Jag vet bara att vill man slippa problem så ska man hålla sig till äkta. Funka ungefär lika bra men jag blev så jäkla trött när min kopia till moppen börja strula och ingen kom fram till något fel så det sluta med orginal igen.

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Är i alla fall ett bra pris om de är äkta.
Jag vet bara att vill man slippa problem så ska man hålla sig till äkta. Funka ungefär lika bra men jag blev så jäkla trött när min kopia till moppen börja strula och ingen kom fram till något fel så det sluta med orginal igen.

Allt var rea tydligen. Så jag köpte keihin förgasarna som kostat över 1k för 600kr. Är de äkta? Keihin Pe26 1k? Även om de är kopior så kan de väl inte vara något skit med tanke på priset..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln