piratskuldskalkylatorn

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kan man räkna så här? En mp3:a är inte värd ett skit för mig jämfört med en riktig platta.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
mb skrev:
Kan man räkna så här? En mp3:a är inte värd ett skit för mig jämfört med en riktig platta.

Klart de kan. Piratjägarna räknar ju med att varje mp3-album som ligger på din disk är en såld skiva mindre. :kocko

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mb skrev:
En mp3:a är inte värd ett skit för mig jämfört med en riktig platta.

Inte för mig heller, å andra sidan tror jag inte antipiraterna kan ta hänsyn till vad filen är värd för varje enskild individ heller;)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ehhh, grabbar, om ni kollar lite så är det där programmet från apb... Direkt när uträkningen är klar skickas ett litet mess med er IP, hemadress och hur mycket pryttlar som fanns på datorn. Lycka till...

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
t-rex skrev:
Ehhh, grabbar, om ni kollar lite så är det där programmet från apb... Direkt när uträkningen är klar skickas ett litet mess med er IP, hemadress och hur mycket pryttlar som fanns på datorn. Lycka till...

Hehe, eller hur... :rolleyes:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Markus skrev:
å andra sidan tror jag inte antipiraterna kan ta hänsyn till vad filen är värd för varje enskild individ heller
Skivbolagen förlorar ju inte mer än utebliven försäljning och många värderar fortfarande riktiga skivor. Alltså ger kalkylatorn en skev bild.

I C E

AKA Preben
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
CBR 900 RR Fireblade -94
t-rex skrev:
:lol :lol

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
16920.08 $

~390 filmer
~9000 låtar

Sen har man ett X antal stora program för några miljoner på datorn =)

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
mb skrev:
Skivbolagen förlorar ju inte mer än utebliven försäljning och många värderar fortfarande riktiga skivor. Alltså ger kalkylatorn en skev bild.

Och dessutom lägger de flesta inte $90000 på skivor på kort tid, eller ens en enda $ om de är 12 år gamla.

Varje nedladdad låt = gratisreklam = ökat intresse bland konsumenter = ökad intjäningspotential för nöjesbranschen.

Internet är ett plus för branschen, nedladdning likaså. Synd att gamla dinosaurier skall bromsa utvecklingen istället för att finna andra sätt att dra in stålar på än att pressa otidsenliga skivor. Själv har jag på ålderns höst (30+) börjat gå på konserter..... och köpa diverse roliga musik-DVD förutom skivor... allt tack vare det intresse jag fått när jag laddat ned musik. Tidigare spenderade jag i snitt 50:- per år på skivor.

Man blir så trött på allt skit diverse antipiratbyråer lyckas få med sig politikerna på.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Sen när har piratmaterial enbart handlat om multimedia? Den största pengaförlusten för branchen (relativt sett) borde vara uteblivna licenser. Mest på senare tid det blivit mycket gnäll från britney-spears o co som inte kan pumpa lika stora lökar för att Gunnar, 14år, inte betalar för winampsoppan. Ungepass.

En photoshop-licens kostar runt 7-10K och hur många har det programmet på datorn samt har betalat för det? :gnissla

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
förstår att skivbolagen är lite putt ibland ,, tankade,, *host* nä ja mena jag såg att en skiva från en svensk artist var nertankad 5014 gånger, och det är bara på den sidan den är nertankad så många gånger.
Tror ju inte att alla 5014 skulle ha köpt skivan men många av dom skulle säkert ha gjort det om den inte gick att tanka mer, dvs, om mp3 inte fanns.

Edit:30952.38 tyckte den att jag var skyldig,, fast jag tyckte det lät mycket... :va

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...