Pirelli Dragon GTS VS Dunlop D208

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Dragon GTS kan du nog gämföra med:
MEZ4, D207-205, Pilot road-macad100 osv, sport-touring, bra grepp, hyffsad livslängd.

D208 går nog att gämföra med:
M1, Diablo, Pilot sport osv, super-sport, mycket bra grepp, dålig livslängd.

Lägger du ner och skrapar fotpinnar ofta, bana då och då = supersport
Mer poser och stad = sporttouring

Vad får du betala?
Jag får betala D208,Pilotsport-3 500:-, Pilotroad 3 000:- mont+bal.
 

dannej

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2003
Ort
Ronneby
Hoj
XJR1200
D208 = 1900:-
Dragon GTS: 2000:-

med moms, montering och balansering, 190*50*70

Han som säljer D208 sa att det höll 150mil längre än ett MeZ4 på en R1, runt 600mil jämfört med 450mil
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Har precis avverkat de tio första milen på D208or, kommer de att hålla 600 är det super. Betalade bak1950:- fram1450:-

Mina förra MEZ4 höll i hyffsat fram till 400 mil. Från 400 upp till 500 har det varit bredställ ut ur kurvorna, faktiskt kontrollerade men dock släpp. Fram har det varit småsläpp ett antal gånger. Näe, några fler MEZ4 blir det inte.

Tror Dragon GTS är MEZ4 med annat mönster, så vill du ha lite mer livslängd gå på PilotRoad, lite mer grepp Diablo, PilotSport eller D208
 
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

Top