Piss slipon

usling

WROOOOOOOOOOM
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
R1-2004...blå med TWR-Performance kolfiber system.
Viper mög!!

Ingoberra skrev:
Fick idag mitt viperslipon. Såg väl ut som jag hade väntat mig kvalitetsmässigt. Går ner till källaren för att prova om det passar. Dom 3 fästskruvarna håller jag i handen samtidigt som jag försöker få på det på inneröret men det går inte på. Så jag trycker och vrider och tappar självklart en av skruvarna ner i avgassystemet. Så nu får jag fixa fram skruven samt försöka slipa upp sliponet (det var några svetsar som stack ut lite). Det ska väl för i helvete passa direkt på, men för 1900 spänn så. Man får vad man betalar för.

Jag köpte ett själv, fan va ja ångrade det...
Billigt, visst!!
Men kolla kvaliten, dom hade inte ens slipat på ena sidan av höljet??
Man kunde tydligt se sågmärkena....
O den långa fula snoken till pip??
Nej, i fortsättningen så lägger ja hellre lite mer stålar så man inte
sänker det allmänna intrycket på sin hoj...
:(

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Ingoberra skrev:
Fick idag mitt viperslipon.
Som den fjuniga urbota dumma tonåringen som jag nu tänker att jag måste vara så fattar jag inte varför någon går och köper ett avgassystem och lägger en extra tanke på att det ska stå ''Slipon'' på det!
Om man köper ett avgassystem så ska det väll passa på hojen utan några modifieringar alls, de har det ialla fall gjort på alla hojar som jag har haft :3freak

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Har nu löst problemet. Det var inte Viperns fel utan Kawasakins fel. Röret som går in i ljuddämparen var inte riktigt runt, så jag kapade av det en bit och sen gick det bättre. Och som Usling sa så kunde finishen va lite bättre. Packar man om det nån gång så får man slipa och polera lite så ser det lite bättre ut.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Grädde skrev:
Ingoberra skrev:
Fick idag mitt viperslipon.
Som den fjuniga urbota dumma tonåringen som jag nu tänker att jag måste vara så fattar jag inte varför någon går och köper ett avgassystem och lägger en extra tanke på att det ska stå ''Slipon'' på det!
Om man köper ett avgassystem så ska det väll passa på hojen utan några modifieringar alls, de har det ialla fall gjort på alla hojar som jag har haft :3freak

jo men 2taktare byter man ju knappst slutrör på, det är en annan femma.

Det kallas slip-on för att det just är meningen att det ska monteras efter grenröret, det är lättare, kanske snyggare och det låter mer än orginalet som alltid låter symaskin.

Det fins bolt-on med.

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
Viperslipon

DB skrev:
1900:- Vart köpte du det??? Vill också ha!

Du kommer att bli glad igen när du får höra ljudet, Mavve säger att det låter fint :)
Det finns att köpa på touringbutiken.se
Helt ok för dom kronorna tycker jag.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
izznix skrev:
Förstår att du är irriterad.

Köpte själv ett slipon till min cb500s nu i höstas, gick inte heller på direkt då mellan-röret som följde med krockade med den bakre fotpinnens fäste. Denna sitter ihop i ett stycke med den främre, samt bromsen och oljebehållaren så kan ju inte bara slita bort den delen. Fick en skitdålig beskrivning hur man ska montera allt, men vad får man ut av "Modify pillon footrests as Honda instructions" :confused:

Micron är det jag köpt, och de hänvisar till duells i göteborg, och där svarar dom givetvis inte på mail. Får väl gå till en smed och se om de kan böja ner röret en bit så den går under fotpinnen som orginalsystemt gjorde...

Men man vill ju att det ska passa direkt när man får det, grrrr!!!

Desstutom så rök centralstödet då de ej hade någon stopp-"bult" på röret heller.

Lycka till iaf :tummenupp

/izznix

Ring till duells nästa gång ! vi har deras grejer i affärn där jag jobbar o duells e en av sveriges bästa på smidighet vad de gäller att byta grejer!
Deras polisy e bra :7peta men som sagt fan va snopet att de inte passar :huvet

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Thundercat skrev:
Micron VRÅLAR ut kvalitet... :tungan

Tänkte skriva det i mitt förra inlägg faktiskt....alltså typ "en kostnadsfråga eller om man inte behöver vara absolut värst i ljudnivå" jag har inte riktigt förstått vad som e så häftigt med det.... :) :tungan
Det sjunger nog tillräckligt tycker jag :)

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag funderar starkt på att köpa ett Viper till min hoj.
Då ska det tydligen följa med en rörstump ner till collectorn. Blir ett halvsystem med andra ord. Det är ju rätt billigt så jag väntar mig inte nån dunderkvalité direkt. Huvudsaken att det låter bättre än originalet.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Bj skrev:
Tänkte skriva det i mitt förra inlägg faktiskt....alltså typ "en kostnadsfråga eller om man inte behöver vara absolut värst i ljudnivå" jag har inte riktigt förstått vad som e så häftigt med det.... :) :tungan
Det sjunger nog tillräckligt tycker jag :)

Jag tycker bara att mitt slipon låter så jäkla gött! :kär
Jag köpte det för att jag fick ett bra pris på det, inte för att låta mest.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Fudpucker skrev:
Jag funderar starkt på att köpa ett Viper till min hoj.
Då ska det tydligen följa med en rörstump ner till collectorn. Blir ett halvsystem med andra ord. Det är ju rätt billigt så jag väntar mig inte nån dunderkvalité direkt. Huvudsaken att det låter bättre än originalet.

Det gör det på Micron också, klicka på bilden i det översta inlägget på sidan. Satsa på ett slipon med kvalitet istället för att spara några kronor.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Thundercat skrev:
Det gör det på Micron också, klicka på bilden i det översta inlägget på sidan. Satsa på ett slipon med kvalitet istället för att spara några kronor.

Köper jag inte ett viper så blir det ett G.P.R halvsystem. Beror lite på hur mycket pengar jag har till våren. Lite annat smått o gott ska ju inhandlas.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln