Pix topp-3 R-1000

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
På 3:e plats...Camilo, som här bromsar sig om Roger Palmér in i hårnålen på första varvet

Bifogat

• camilo.jpg
    camilo.jpg
    81.3 KB · Visningar: 332

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
På andra plats...No1, här i depåkurvan

Bifogat

• no1.jpg
    no1.jpg
    103.4 KB · Visningar: 336

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
och så vinnaren...Jörgen Lundberg, på väg in i depåkurvan

Bifogat

• jörgen.jpg
    jörgen.jpg
    84.4 KB · Visningar: 333

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Du har inte en massa tumnaglar du kan slänga upp så vi kan köpa dina mästerverk digitalt?!?

Vet att du hade MÅNGA bra bilder..

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Du har inte en massa tumnaglar du kan slänga upp så vi kan köpa dina mästerverk digitalt?!?

MYCKET bra idé!!!

Skitfina bilder!

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Chrille skrev:

Jo, tanken är ju att fixa det där på nåt sätt. Just nu har jag inte riktigt bilden klar för hur jag löser det där på nåt smidigt och enkelt sätt.

Och sen ska vi nog ta det lite lugnt med förväntningar på kvaliteten...det blir enormt mycket skräpbilder, många halvhyfsade och några enstaka bra bilder.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fredrik, är de här tre bilderna "shareware"? OK att slänga upp på roadracing.se med ditt namn under?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
grandmaster skrev:
*host o harkel*

what, duger inte det nya stället? ;)

Såklart att det gör :) Det är nog mest att jag har en del funderingar över rätt många saker hur de ska lösas...och så alla saker jag måste lösa som jag ännu inte har en aning om. Alltså, lite för många öppna trådar än så länge och...ja, inte vet jag.

Första saken som måste lösas är ju att skapa thumbnails på en jäkla massa kort, vilket jag har förstått går att göra i Photoshop Elements som jag har. Nästa steg är ju att tanka dessa till ditt ställe. Men måste jag inte tanka en bild i taget då? Då kan det ta en herrans tid att få över allt. Men jag får ge mig på det där nån sen natt... och fram tills dess mottages alla tips med stor tacksamhet :tummenupp

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
på A svarar jag B o på C säger jag att dessa berömda tummisar automatgenereras. Det är bara att trycka upp originalet, one size fits all.

Sedan vad det gäller D så har jag börjat titta så smått på någon fiffig Java-lösning för att trycka upp en massa bilder på en gång.
Vad som stökar till logiken är att bilderna normalt skall namnges o då sitter du där o pillar på varje bild ändå o vinsten med batch-upload försvinner lite.

Aja, det löser sig nog.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ok, jag ger mig. ACDsee löser alla era problem och finns i många versioner på internet, med eller utan crack. Billigt är det också om man vill vara ärlig mot utvecklarna. Med det kan du med ett par knapptryck konvertera alla bilderna till annat filformat och storlek och med ytterligare ett knapptryck skapa thumbnails i valfri storlek, slänga in dom och originalen i en html-sida med valfritt antal länkade thumbnails. Har du fler bilder än du ställt in skapas det fler sidor.

Vad mer kan en man tänkas behöva...

Glo på min sida nedan om ni vill se några exempel.

/HW

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
HW skrev:
Ok, jag ger mig. ACDsee löser alla era problem och finns i många versioner på internet, med eller utan crack. Billigt är det också om man vill vara ärlig mot utvecklarna. Med det kan du med ett par knapptryck konvertera alla bilderna till annat filformat och storlek och med ytterligare ett knapptryck skapa thumbnails i valfri storlek, slänga in dom och originalen i en html-sida med valfritt antal länkade thumbnails. Har du fler bilder än du ställt in skapas det fler sidor.

Vad mer kan en man tänkas behöva...

Glo på min sida nedan om ni vill se några exempel.

/HW

Ja, precis nåt sånt där är det ju man vill göra som det är på din sida. Och som jag förstått det så genererar mitt OCRACKADE program såna där saker oxå så då kvarstår bara det lilla lilla problemet var jag lägger dessa sidor.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Pm:a mig om du skall ha en webbplats, men du hade väl en hos grandmaster redan eller? Jag hängde inte med riktigt...

/HW

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jag lobbar för min hobby-kodning :D

aja, kan inte hålla mig Zoul ....

jump on the train at:
http://zoulfly.adbdagiset.com

vad som gömmer sig bakom admin-login-länken är möjligheten att
* skapa o raddera bilder
* skapa o raddera album

vanliga fiffigheter:
* ladda upp bilderna till siten direkt, thumbnails tillverkas i farten och originalbilden skalas ner om den är för stor för lämplig presentation på en skärm
* länka bilderna i HTML-forum
* bilder taggas med någon form av (C)-text
* begränsat antal album o tummisar per sida för att inte skrämma bort modemraggare
* lite tuffiga 'föregående- o nästa-bild' länkar

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...