Pixmainia

Har handlat lite smått och gott därifrån, inga problem. Skulle inte handla nåt stort där dock för jag vill gärna kunna åka tillbaka med produkten i fråga om det skulle hända nåt och jag vill gärna kunna skälla lite seriöst på nån om nån skulle krångla.

Köpte min Acer projje därifrån, hade lätt lagt ut 2000kr extra för att ta från ett annat företag.

Beställde projektorn på måndag, efter 2 dagar ringde jag deras support pga att jag inte fått ngn som helst verifikation på min beställning (betalade direkt med kortet) efter ytterligare 2 dar kom mailet som var tomt/blankt, 3samtal senare (2 första la jag på för att danska supporten inte gick att förstå) fick jag mitt mail och skickade tebax det, NAJS!!! snart har man projjen, 3veckor senare hade dom packat den tog ca 1½ vecka till innan jag hade den.

Sämre support/service får man leta efter, har själv jobbat både på grossist lager och vanligt och har aldrig haft en order liggande i mer än 1dygn innan den varit skickad när material funnits dvs och enligt Pixmania så hade dom massvis av den.

Ska ni beställa frn pixmania rekomenderar jag att lägga till 80spänn för dhl-leverans. då garanterar de inom-48timmars leverans.

Pixmania är ett franskt bolag och lyder således inte enligt svenska konsumentköpslagar. Du har bättre och längre garanti om du köper från en svensk leverantör.

Hmm, inga köp rekommendationer direkt.:gnissla
Förslag på annan seriös nätbutik som säljer Panasonic PT 900 AE då.

Vet inte om detta tillför något, men en klasskamrat berättade under en 30mins bussresa hur mkt problem han haft med en digitalkamera han köpt därifrån och att jag aldrig skulle handla där..

Jag tror man kan sammanfatta PixMania med:

"- PixMania är bra för dig som vill ha möjlighet att spara ett par hundralappar och för detta är beredd att vara utan svenska menyer/manualer och dessutom har väldigt stort tålamod OM det blir strul med leverans eller garantiärenden" :mattias

piece skrev:
2690733 Hmm inte nu längre :va
Märkligt, den fanns där imorse...

- It's a sign! :mattias
Bad_Omen_2_by_melv1n.jpg

Intrycket jag fått av pixmania är att antingen fungerar det klockrent eller så går det helt åt h-vete.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick