Placering av bredbandslambda?

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
...Har haft lite funderingar på om man skulle blåsa bränslet från accpumpen mot luftströmmen för att fördela bränslet mer...
På vissa dell'Orto-förgasare, sprutar accelerationsmunstyckena transversiellt mot luftflödet.
Man skulle kunna tänka sig, att strålen vid låga luftflöden kanske t.o.m. når motstående vägg, vilket borde vara till gagn för finfördelningen.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det går ju säkert att laborera mer med accpumpen, det var vid bänkningen inför regbesiktning som Kjell-Anders på Mectec tyckte att jag skulle pröva att flytta munstycket till accpumpen.

Egentligen nu när jag tänker efter hade nog två munstycken för accpumpen nära respektive port kopplade varit bra, det borde ju ge hyfsat lika mängd i respektive munstycke om man håller slangar och sånt hyfsat lika. Man måste ju även ha backventil till accpumpens munstycke för annars blåser laddtrycket in i accpumpen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka