planerade banan på arlanda

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Den där dragningen får ju problem om den ska bli godkänd vad gäller avåkningszoner för MC.

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Det e ju bra att Polisen äntligen ska få lära sig köra bil :tungan

Med tanke på att även dem kör motorcyklar kanske den kan bli anpassad för det oxå med avåkningszoner mm. Men man vet inte hur dem tänker sen.
Vill dem låta mc åkarna komma dit köra av sig eller fortsätta jaga dem inne i stan:va
Möjligt att smc får komma in och köra kurser, men mycket tveksam till övriga arrangörer, fast det e bara vad jag tror.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
De som spelar golf på andra sidan vägen lär ju inte vilja höra nå motorbröl. Optimist som jag är tror jag knappast det blir nå "bankörning" på den banan.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
De som spelar golf på andra sidan vägen lär ju inte vilja höra nå motorbröl. Optimist som jag är tror jag knappast det blir nå "bankörning" på den banan.

jo, för det lär ju inte höras nåt motorbröl från några flygplan :va

e väl bara gamla senila pensionärer som spelar golf endå och dem hör ju knappast nåt :D

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
jo, för det lär ju inte höras nåt motorbröl från några flygplan :va

Tyvärr bedöms varje bullerkälla för sig, oavsett vad som ligger i närheten.

Sturup Raceway har samma bullerkrav som alla andra banor trots startande md-81or några hundra meter bort. Sedan något år så får vi inte längre köra tidiga söndagkvällar (17-20) trots att planen kör även då:huvet

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Lär knappast bli massor av "bandagar" på denna tror jag.

Inte bara för polisen
Polisens övningar sker idag till största delen på allmän väg. Bakom bygger står Arlandastad Holding AB. Tanken är att banan inte bara ska användas av poliser utan även andra yrkesförare samt utbildning inom ekokörning.
– Vi vänder oss i första hand till uttryckningsförare, men också budbilsförare, taxi, väktare och andra yrkesförare som har ambitionen att köra på ett säkert och miljöriktigt sätt. Men vi utesluter i förlängningen inte privatbilister, säger Jesper Hellström på Arlandastad Holding AB till dn.se

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
"Bulten" har inte heller så mkt raksträckor, men folk verkar tycka den sträckan är körbar ändå..

Skämt å sido..

En större bana, som denna, vore guld för oss i Stockholm som annars får harva runt på gokartbanor när man bränt all sin ledighet på att åka till "storbanor"..

I'll be there!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Vad jag förstått så har människorna bakom banbygget väldigt avspänt ekonomiskt. Vilket är den viktigaste ingrediensen.. Så bygget kommer säkerligen att bli av, sedan får vi se hur mycket mc det faktiskt blir. Men det verkar iallafall finnas planer för det i någon form.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hoppas gör man ju så klart.
har ju bara 30 minuter dit så en sväng på hojen på bana kunde bli av lite då och då om det skulle vara aktuellt.

Lite närmre än de alternativ jag har idag, även om nu detta kanske inte blir en fullstor anläggning

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Lite mer info om slingan från Von Braun

http://www.vonbraun.se/Index.taf?_PageId=232

Synd bara att "Det lär dock inte bli möjligt att upplåta banan för allmänna track days och liknande inom en nära framtid, då restriktionerna blir återhållsamma beträffande de aktiviteter som får äga rum i området"

Kneedrag

Guest
Med Saab lokalen snart tom i Trollhättan kan man bygga en inomhusbana ju :näsblod:3freak:dummer

skoja bara för de som inte fatta det, självklart ska man se framåt och inte bakåt iallfall då med något som ger mer jobb än en bana.

Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...