Planeringskväll för UMCC:s aktiviteter 2007 - Tisdag 6:e mars !!!!!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Äntligen börjar vi närma oss (nåja) tiden som de flesta av oss väntar på, vår och sommar!

Givetvis blir det en hel del UMCC aktiviteter i sommar men vad ska vi satsa på?

Tisdagen den 6:e mars blir ett kombinerat månadsmöte/planeringsmöte och jag hoppas att så många av er som möjligt kan komma.

Som extra muta denna kväll så bjuder klubben på tacos (Christers specialtacos är det som gäller!). :drool

Ska ni bara gå på ett månadsmöte i år så är det det här ni ska komma på!

Vi ses på klubben tisdag den 6:e mars kl.19.
Välkomna!

tele

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda SuperMagna -87
klart vi kommer, vi har juh börjat detta så bra med att tajma in fika å lite visning av skydd senast.

så nu när medlemsavgiften är betald så kommer vi och kollar in planeringen inför sommaren å äter lite oxå... :corn

hoppas bara jag kan komma från jobbet i tid, men det visar sig väl..

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ikväll ska jag fara och handla alla ingredienser till supertacosarna.

Känns nästan som en säsongsstart med all planering inför sommaren :)

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har ett förslag! Vad sägs om bankörning? :D

Visst är bankörning ett alternativ. Jag ser/har upplevt följande problem med en klubbanordnad bankörning.

Banan måste bokas på förhand med följd att vi får betala fullpris (ca 17000kr/dag). Detta medför förståss att vi endera måste vara billiga och bli många eller vara få och betala dyrt. Att ordna en dyr bankörning känns inte som nåt vidare alternativ....

Vidare så ifall man ordnar en bankörning med ca 40-50 deltagare krävs det att det hela är ganska väl uppstyrt med större arbetsinsats som följd.

Personligen har jag inte tyckt att det varit lönt för klubben att ordna nån egen bankörning när tex banåkning.nu ordnar 2dagars körningar för 800kr. Du mfl har ju hyrt banan "sista minuten" och gjort att det varit möjligt att åka billigt + att det då med få deltagare blivit ruskigt mycket körtid.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Visst är bankörning ett alternativ. Jag ser/har upplevt följande problem med en klubbanordnad bankörning.

Banan måste bokas på förhand med följd att vi får betala fullpris (ca 17000kr/dag). Detta medför förståss att vi endera måste vara billiga och bli många eller vara få och betala dyrt. Att ordna en dyr bankörning känns inte som nåt vidare alternativ....

Vidare så ifall man ordnar en bankörning med ca 40-50 deltagare krävs det att det hela är ganska väl uppstyrt med större arbetsinsats som följd.

Personligen har jag inte tyckt att det varit lönt för klubben att ordna nån egen bankörning när tex banåkning.nu ordnar 2dagars körningar för 800kr. Du mfl har ju hyrt banan "sista minuten" och gjort att det varit möjligt att åka billigt + att det då med få deltagare blivit ruskigt mycket körtid.
Äsch nu är du negativ! :p
Fast jag håller med dig på alla punkter...
Jag kanske är lite tjatig när det gäller bankörning men det är ju så förbaskat roligt. Problemet med t.ex banåkning.nu (som förövrigt håller världsklass som banarrangör) är att nästan inga Umebor deltar! Kanske om klubben anordnar så "törs" man vara med.
:hojsmilie

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Problemet med t.ex banåkning.nu (som förövrigt håller världsklass som banarrangör) är att nästan inga Umebor deltar! Kanske om klubben anordnar så "törs" man vara med.
:hojsmilie

Där håller jag med dig, och det var väl det som var tanken när klubben ordnade sin egen bankörning förr om åren...och det funkade också för det var många nya som följde med och testade.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
jag kommer åxå...mat:tummenupp

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jag kommer åxå...mat:tummenupp

Var och handlade allt igår och stekte klart köttfärsen så nu är det bäst ni kommer å äter också.

Vi börjar med månadsmöte, sen äter vi och börjar planera.

Vi ses ikväll kl.19 :tummenupp

Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
hmm får man lyssna på radio???:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...