Jag har aldrig stött på problem i danmark. De flesta motorvägarna är 130-skyltade så man behöver inte köra så jävulskt mycket för fort iaf.
Rent generellt så tycker jag DK är ett jävulskt trevligt land. Det är inte så noga där, liksom.
Danskar äter gott, dricker gott, och skrattar gott.
Jag förstår inte riktigt vad det är, men ängar och landskap är så mycket vackrare än på vår sida av bron.
Ljuset är annorlunda, säger några. Jag vet inte, det kan vara det.
Jag jobbade i DK för några år sedan och for omkring på en hårt custad R1. Fighter, med husabergbakdel, "nummerskylt" fram med ikealspotlights i.
(försökte lägga upp en bild med det gick inte)
Fick aldrig problem med polisen, men den drog mycket uppmärksamhet då det tydligen är strängeligen förbjudet att bygga om en hoj på det viset i DK.
Tror dock inte dom kan göra mycket iom att du inte kör en Dansk hoj.
Sen nämnde du Norge. DÄR ska man bara precis akta sig. Snuttar precis överallt. Dom ligger gärna under camo-tält på 70-80-sträckor mitt ute i skogen(jag har åkt dit flera gånger). Dom gör allt för att få skriva lite böter, och plocka körkort. Ingen i Norge varnar heller för fartkontroller. Man vet att det är fartkontroll om den feta gubben man möter sitter och garvar arslet av sig när han ser att du kör för fort.
Visst, Norge har fin natur, och rätt trevliga hojvägar på sina ställen, men det väger inte upp i min mening.
Men ja, om du ska välja, så välj DK.
E*
Jag vill minnas att någon förtäljt mig att forkörningsböter ska betalas på plats i DK, om man är utlänning. Annars får man sitta av straffet om man inte har pengar. Är dock jävligt osäker på om det stämmer.