plast till KTM 660 - På nätet, VART ?

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Som rubriken lyder, vart kan jag hitta billiga orginal kåpot till en KTM 660 ?

// Andersson
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
pirre_karlsson@ skrev:
uppe i norra skåne i ett garage säljes till lägstbjudande :tuttar

:D Jag kommer att hämta de snart.

Det blev för mycket sladd idag på en grusväg, så jag landade på en åker. Knäckte framskärmen och ena kylarvingen annars så var det inget.

Tänkte att lacka om de som ligger i ditt garage med någon rolig färg, och beställa nya så man har reserv.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ingen som vet något företag i Tyskland som säljer plast eller någon billig i Sverige ?
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Dvdmaster skrev:
Ingen som vet något företag i Tyskland som säljer plast eller någon billig i Sverige ?

Du lär knappt tjäna något på att köpa från tyskland med tanke på att en framskärm i Sverige kostar runt 240 kr.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
En följdfråga....

Finns det kit till lc4:eek:rna typ som det finns till de flesta crossarna med grafik å sadelöverdrag?

Har aldrig sett en ktm med sån utstyrsel, men man vet ju aldrig... Är lite småtrött på originalutstyrseln plus att sadeln har skavts av på ett par ställen.......
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Zana skrev:
En följdfråga....

Finns det kit till lc4:eek:rna typ som det finns till de flesta crossarna med grafik å sadelöverdrag?

Har aldrig sett en ktm med sån utstyrsel, men man vet ju aldrig... Är lite småtrött på originalutstyrseln plus att sadeln har skavts av på ett par ställen.......


En sadel ska vara SVART där med basta! :7peta
Varför köper du inte vinyl och skär ut. Kommer ihåg när jag hade min 640 -01 så bytte jag mot svarta kylarvingar, frågade Ragnar på Lelles vad orig dekalerna skulle kosta till -01. 1400:- plus moms sa han! :zpy
Är det inte lite poser varning på dig Zana :D
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
motardnisse skrev:
En sadel ska vara SVART där med basta! :7peta
Varför köper du inte vinyl och skär ut. Kommer ihåg när jag hade min 640 -01 så bytte jag mot svarta kylarvingar, frågade Ragnar på Lelles vad orig dekalerna skulle kosta till -01. 1400:- plus moms sa han! :zpy
Är det inte lite poser varning på dig Zana :D


Ähhh..vaffan, nu skäms jag ju...

Ville ju bara ha lite att göra över vintern... Den är ju fan redan überfet som den är...

Jaja, diodlyse bak och crosstänka får det bli iallafall...
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag önskar bara att det fanns lite eftermarknadsdekaler, typ som exemplet jag blandade ihop lite hastigt:

Typ så man kan sätta lite personlig prägel på åbäket...
 

Bifogat

  • testar.jpg
    testar.jpg
    60.2 KB · Visningar: 166

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Zana skrev:
Ähhh..vaffan, nu skäms jag ju...

Ville ju bara ha lite att göra över vintern... Den är ju fan redan überfet som den är...

Jaja, diodlyse bak och crosstänka får det bli iallafall...

Fan våra hojar kommer se identiska ut ska också sätta på en crosstänka med diodlyse, undrar bara vilket lyse jag ska använda ! sen får man väl hitta på något smart sätt att sätta fast det.
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Dvdmaster skrev:
Fan våra hojar kommer se identiska ut ska också sätta på en crosstänka med diodlyse, undrar bara vilket lyse jag ska använda ! sen får man väl hitta på något smart sätt att sätta fast det.

Vad är det för fel på lyset och skärmen som sitter original då?

Posers.... :tungan
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Dvdmaster skrev:
Fan våra hojar kommer se identiska ut ska också sätta på en crosstänka med diodlyse, undrar bara vilket lyse jag ska använda ! sen får man väl hitta på något smart sätt att sätta fast det.


Ok, snyggast i stan... ;)

Det är bara så dumt att dom låter bakramen gå så långt ut där bak, när man sätter crosstänkan tror jag att den kommer synas ganska mycket... Men det är ju ganska lätt fixat med släggan... hehe...

Diodlyset blir nog inga problem att hitta plats för, kanske sätter allt i hjulhuset.. Har tröttnat fett på den stora regplåten därbak... Skiter i vad farbror blå tycker... :hihi

Man kanske kan sätta en radda med dioder längs ut längs med kanten på stänkan... hmmm... Får väl sätta mig ner vi ritbordet lite granna innan....

Behöver jag säga att jag älskar dioder, ju fler desto bättre... =) Kanske ger mig på körriktningsvisare också... Eller inte, har ju inte ens det elektriska monterat.... ;)


Hare´
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Nightwish skrev:
Vad är det för fel på lyset och skärmen som sitter original då?

Posers.... :tungan


Ap ap ap!!

Min lykta sa bye bye och tog ett hopp i farten. Så istället för att köpa nytt original tänker jag bygga om det...

Tror faktiskt inte jag skulle byta om det inte hade pajjat.... In your face...!! :banana
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Zana skrev:
Jag önskar bara att det fanns lite eftermarknadsdekaler, typ som exemplet jag blandade ihop lite hastigt:

Typ så man kan sätta lite personlig prägel på åbäket...

Detta kan du lätt lösa, köp lite olika ark med reklam plast. Rita av orginal dekalerna på ett smör papper och använd som mall. Nu har du garanterat att göra i vinter :D

Gå in på min profil där finns ett exempel hur det kan se ut, det är bara fantasin som begränsar.....

//Magnus
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Honung skrev:
Detta kan du lätt lösa, köp lite olika ark med reklam plast. Rita av orginal dekalerna på ett smör papper och använd som mall. Nu har du garanterat att göra i vinter :D

Gå in på min profil där finns ett exempel hur det kan se ut, det är bara fantasin som begränsar.....

//Magnus


I know, att man kan göra så... Var inne på chromefolie förut, men jag vill ha nåt proffsigt, med outlines osv... :p
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Zana skrev:
Jag önskar bara att det fanns lite eftermarknadsdekaler, typ som exemplet jag blandade ihop lite hastigt:

Typ så man kan sätta lite personlig prägel på åbäket...

Fan, visste inte att jag hade sådana dekaler på min 660 :rolleyes:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top