Plastraket för kort tjej

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
exiteme skrev:
164,5cm.

Jag vill ha en hoj där jag når ner ordentligt. Vill inte balansera ett par hundra kilo på tåspetsarna..

Hmm... det är nog bara att gilla läget o bli en jäkel på att balansera. :tungan

Jag är 160 cm lång (kort) och har då aldrig suttit på en hoj där jag nåt ner ordentligt. Det är mer eller mindre av tårna som når ner.

Lycka till! Och säg till om du hittar nåt som du når ner på.

//Mad

mts

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Ducati Multistada -04
En kompis till mig som är ännu kortare än vad du är, köpte en Suzuki SV 650 plus sänkningssats, bara ett kort stag till bakfrjädringen för ett par hundra, men hon fick det i priset då hon köpte hojen ny på Claessons, gaffelbenen sänker de bara med att lossa dem och sänka på så vis.

Hojen blev VÄLDIGT låg, en riktig knäpucksskraparhoj för mig som är 183 men min kompis blev jättenöjd, då hon inte ens med tåspetsaran kunde nå ner till marken på min Ducati som då inte var en Multistrada utan en lägre en.

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Hej hopp!

Min nästa hoj blir troligtvis en CBR 600, når ner med tåspetsarna :tummenupp
och jag mäter hela 1,49 :yoparty :yoparty :yoparty

Polarn som mäter hela 1,51 har en Ducati monster 620ie.

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Hårding skrev:
Min syster är 1,64 och körde förut en Suzuki RF600...den kanske till och med ligger i rätt prisklassen 29.000
Har ni den kvar? Det är i alldeles rätt pris för oss...
PM:a oss eller nåt så kan man kolla den ju!

Flickan

;-)
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Tyvärr såld... En blänkande röd och svart TRX 850 -98
exiteme skrev:
Jag tänkte försöka byta bort min offroad till förmån för en plastraket i samma prisklass (ca 29 000), så det lär bli en äldre modell. Men om man är kort som en trädgårdstomte (typ :rolleyes: ), vad ska man då titta på för hoj? :confused: Jag kan tyvärr inte gå till en hojaffär och prova, för modellerna ändras ju med åren...

Min lilla Suzuki GS500E när jag ner med båda fötterna i marken och då hela foten... sen om den klassas som plastraket vet ja inte, men jag vill nå ner. 163 cm.
TRX850 var ett förslag, kanon kul hoj att köra (killen har en) men jag når bara ner med tårna, lite vingligt kan det bli med den.
Lycka till
/L

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Brutus skrev:
Faktiskt så tycker jag att min hoj är väldigt låg..bra mycket lägre än alla nyare sporthojar jag provsuttit, men däremot så väger den ju sina modiga kilon..men jag misstänker att tex fzr600 borde vara en trevlig cykel..

Jag är 165 cm och når knappt ner till marken på 2fast4some:s FZR 1000 (145h, 214 kilo), den är väl 177 mm i sadelhöjd om jag inte misstar mig.

Edit, ska ju vara 770 mm :huvet.

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ett annat alternativ är att helt ge upp idén att balansera på tåspetsarna, och istället bara sätta ner en fot riktigt...det gör ju de flesta när de stannar vid t.ex rödljus iaf. Och hojen ska luta mer än man tror innan man "tappar" den...

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Det är en tjej i stan som är 1.55 och åker på en sänkt cbr 600:a. Den är ute på annons på blocket. En -02:a visserligen men går den att sänka till en rimlig nivå så går det väl med äldre modeller också. Tror att den var sänkt hela 6cm. :)

den är väl 177 mm i sadelhöjd om jag inte misstar mig.

Du misstar dig nog, faktiskt. ;)

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
mb skrev:
Mitt gamla lok ägdes förresten av en tjej som var 1,65 innan.

Hur lång var hon efteråt då? :confused:

Förlåt. Jag var tvungen. Det var någon som påstod sig vara drygare än mig häromdagen och så kan vi ju inte ha det! :D

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
ft skrev:
Hur lång var hon efteråt då? :confused:

Förlåt. Jag var tvungen. Det var någon som påstod sig vara drygare än mig häromdagen och så kan vi ju inte ha det! :D

"Drygare än vad jag är" heter det!!! :7peta
Flyer - Nu ännu drygare! :hihi

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
exiteme skrev:
164,5cm. Men tydligen korta ben... :rolleyes:
Jag vill ha en hoj där jag når ner ordentligt. Vill inte balansera ett par hundra kilo på tåspetsarna.. Hade en Kawa GPZ600 som jag lyckades tippa två gånger.. :rodnar

jag är 1,62 och har också korta ben,...det ska bli kul och se om du hittar nått...då får du gärna nypa mig i armen med ett tipps!! :tummenupp

smurfen

Alltid ett hjul i backen
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
CBR929
exiteme skrev:
164,5cm. Men tydligen korta ben... :rolleyes:
Jag vill ha en hoj där jag når ner ordentligt. Vill inte balansera ett par hundra kilo på tåspetsarna.. Hade en Kawa GPZ600 som jag lyckades tippa två gånger.. :rodnar

Jag är 164 cm kort och kör blade-01 inga broblem har kört zx9-98-fazer600-98,vtr1000f-97,vfr750-96 når man ner med tårna så går det :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Nu tänkte jag klippa in en bild på platåskor... men det får väl finnas NÅGON gräns för drygheten. :D

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Yamaha SZR 660 är ju cool och ovanlig, kanske inte direkt plastraket som cbr/fzr osv. Men den är ju cool! här är ett exempel http://www2.blocket.se/view/3040059.htm , Det är ju en stånka också och den är mycket låg :)

Annars är ju CBR ett bra alternativ som många har nämnt :tummenupp

Lycka till!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jåke skrev:
Inte så mycket plast, men j-vligt kul är TRX850.

Bra förslag - men det ska vara TDM 850. Skönt mos i motorn. Jag köpte en förra året av en tjej som var knappt 170 cm. Hon hade sänkt den fram lite och var jättenöjd. Det var jag med som körde fram och tillbaks till Alperna på både Autobahn och på serperntinvägar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept