Med en vit skruttig skåpbil och en hoj som formligen SKRIKER stöldgods; du blev aldrig stoppad av polis?
Vilken polis?
Finns inga poliser på våra vägar sedan typ 5 år tillbaka.
Fartkamerorna gör samma jobb, kollar nykterhet, körkortsbehörighet och så...
Lägg upp bilder på allt du raidade så får vi lägga bud , du kommer nog dra in en del stålar per år med lite rundor i landet
Ja, jag är inte bang för att ge mig ut igen. "Stolleprov" är mitt mellannamn sedan barnsben.
Tanken var faktiskt att lägga ett skambud på denna hojen i Malå:
https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/skyteam_125gy_jumper/87085498
men han svarade inte ens på första kontakten via Blocket. Jag kom alltså inte ens till position att buda.
Lika bra det. Planet var sent upp till Luleå, jag hade snävt med tid eftersom jag skulle jobba söndag kväll och det vart ett jädra oväder längs Norrlandskusten. Blixtrade gjorde det också...
Var den där KTMen en 400 för ca 7000kr?
Nä, jag köpte massenavarros 640 som låg uppe i denna tråden
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288402-Sälja-hoj-i-delar-(frågor)
Det var alltså 125 mils tomkörning ner till "utanför Göteborg" där hojen stod.
Om jag sparade några mil så var det isf 10 mils roundtrip från hemmet.
Begåvat? Njae.
Det kändes som en bra grej då, vi får se hur det blir sedan.
Varför? Varför gör man sådana här vansinnesgrejer? Kraschar en helg med att ligga ute på vägen och nöta mil med en okänd bil inom en väldigt tight tidsram?
(hemma lördag morgon från jobb, gjorde sysslor hemma inkl mocka för djuren både lördag och söndag(!), iväg på söndag kväll på nytt jobb.)
För att det är kul!
Jag tycker verkligen det. Glänta på dörren till det större vansinnet, hänga ut sin rumpa på linan.
Hade bilen packat ihop halvvägs hade jag haft stora problem...
Men, vad skall jag med en kina125a till? Och en KTM?
Svaret är enkelt. Ironbutt!
Jag har körningar på alla de japanska märkena, och BMW.
That's it.
För blekt, helt enkelt. Jag vill sätta ihop en mer färgglad palett av knasiga hojar som man fullföljt IBA-körning på.
Kina-125a är helt klart en fjäder i hatten. Det har redan gjorts, men inte i Sverige.
KTM LC4 samma sak - det har också gjorts, men folk säger att det måste vara omöjligt att stå ut.
Både med själva hojen, som med att ligga och plåga en kotte på sparlåga i 18 timmar.
Alltså måste det göras.
Sedan då?
Sälja. Jag måste börja sälja av. Någon gång.
Problemet är att när man gjort en Ironbuttkörning på en hoj så får man (jag!) en emotionell bindning till just den hojen. "Men,
den kan jag ju inte sälja...?"
Därför försöker jag pricka objekten när dom är nere i sin värdemässiga botten.
Jag räknar inte med att tjäna pengar på dem, men kanske får man igen vad man lagt ut...?
Att ens lyckas sälja en kinahoj är en bedrift i sig, så det var väl lika bra att Malå aldrig svarade.
640in ser dock bättre ut än jag väntade mig.
Budet på den baserade jag på att en 2004 har High-Flow topp som måste vara värd något, och att jag skulle kunna använda gaffeln på en gammal DR Big som jag vill göra något med.
Om man fick igång den var en Ironbutt aktuell innan jag styckade upp den.
Meeen nu vet jag inte längre. Den ser ut att kunna bli fin efter lite kärlek.
Vi får se hur det blir.
Fan du kunde ha tagit med en yz250 motor från Bureå men det e jhu sent nu
Du ser! Bureå ligger på spåret, och senare möte med överlämning någonstans mellan Göteborg och typ Arvika kunde vi löst.
Nåja, det blir fler chanser. Jag lär inte av mina misstag.