Platt mage på 4 veckor!

Jag tror jag hade fått tillbaka min fina magen om jag slutat dricka bärs... ... Ehh... Fuck fin mage :hihi

Ölkagge here I come :yoparty

prulle skrev:
2188390 Nu har man börjat tränna och är 192 och väger 80kg men har inga magruter då det ligger typ 0.5 cm fett över dom hur fan får man bort det lätast? S¨grymt irreterande nu när man trännar och allt.
Är det bara fortsätta med situpsen eller? Hur många behövs det för att göra skilnad igentligen? Har fan gjort 10*20 varje gång jag vart på gymmet hela våren och det är 2-3 gånger i veckan men ändå ligger de fet över!

Skyller på att dom la till mcd på matkortet.

Med 0,5 cm fett ska du rutor.
Gör olika sorters situps, både sneda och varianter där du sparkar upp benen i taket/viker ihop som en fällkniv. Om det finns någon magträningsmaskin på gymmet kan du lägga till den, annars kör några situps med en viktplatta på magen. Maghjul är kul också.

Mcd = :fatta! Endast ok om man är full eller på semester. :mattias

Edit: Den enda som funkar för mig för att få bort sista fettet är springa/cykla/simma.

Last edited:
prulle skrev:
2188390 Snor tråden lite :hihi

Hade magrutor föra sommaren mest beroende på att man vägde 60 kg och va 185 lång..
Well, ät mindre och träna mer! :whip

Dee_cati skrev:
2187216
Edit/ om gränsen för bukfetma går vid 100 så är nog väldigt många i farozonen. Jag anser mig själv vara en liten sparv och är endast 20cm mindre, fast det kanske är rätt stort hopp ändå? Har strl 31 i midja på jeans vilket är väldigt litet har jag fått för mig.
Det stämmer att många ligger i farozonen.

Vilka är de smalaste ni sett? Det är typ svältdrabbade afrikaner och koncentrationslägerfångar för egen del, vill man banta ska man alltså anamma den metoden, ligga och sola och inte hämta chips alltså. Träning gör en fet för man måste tjecka mer hella tiden.

Jag har det motsatta problemet, har börjat dala i vikt fast jag inte vill. Har gått ner 3kg på tre veckor. Har haft det stressigt på jobbet och inte hunnit äta så bra samtidigt som jag tränat lika mkt som tidigare. Ligger på 51kg och vill verkligen inte gå ner mer. Brukar iof gå ner lite framåt sommaren, har svårt för att äta i värmen.

Magen hänger för att du har kass bukmuskulatur - sluta upp med discoträningen och kör lite böj, stående militärpress och marklyft så skall du se att den håller sig innne.

Rutorna kommer genom att man deffar bort "överflödet" på kroppen. Har man inga magmuskler under så får man aldrig se några vettiga rutor - kommer bara se patetiskt ut.

Akta er för att träna obliques:en för mycket - snyggt med en markering på magen men fan vad bred den blir efter ett tag...

Kerplunk skrev:
2189494 Jag har det motsatta problemet, har börjat dala i vikt fast jag inte vill. Har gått ner 3kg på tre veckor. Har haft det stressigt på jobbet och inte hunnit äta så bra samtidigt som jag tränat lika mkt som tidigare. Ligger på 51kg och vill verkligen inte gå ner mer. Brukar iof gå ner lite framåt sommaren, har svårt för att äta i värmen.

Äta bör man annars dör man :mattias

General E skrev:
2189098 Med 0,5 cm fett ska du rutor.
Gör olika sorters situps, både sneda och varianter där du sparkar upp benen i taket/viker ihop som en fällkniv. Om det finns någon magträningsmaskin på gymmet kan du lägga till den, annars kör några situps med en viktplatta på magen. Maghjul är kul också.

Mcd = :fatta! Endast ok om man är full eller på semester. :mattias

Edit: Den enda som funkar för mig för att få bort sista fettet är springa/cykla/simma.
Får väll börja cykla igen. Alla diuna andra tips har ju fungerat så :) jo man känner att jag har magruter men dom vägrar synas..

HanneZ skrev:
2187174 Bukfetma är ett resultat av dålig mat och dålig kondition,sen kan det även bero på diabetes och dåliga gener. Det är ju lite svårare att påverka dock.

Ang bukfetma. Kvinnor spar lättare på fett över rumpa och höfter. Män spar lättare omkring organen i buken, men, ett stort men, det är lättare att bränna bukfett! Sitter mer "tillgängligt"!

Smal mage = Lite mat, mycket motion. (förutsatt att man har normala magmuskler)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick