Solid snake
2002
Ja, det är fett dyra saker. Gissar på 4-8kr/st
Ja då förstår jag att man hellre renoverar den befintliga plattan, man vill ju inte lägga hela semesterkassan på en ny platta liksom.
Ja, det är fett dyra saker. Gissar på 4-8kr/st
Eller Yes, lite vatten, en skurborste och lite "elbow grease".Salta.
Klart.
Ja då förstår jag att man hellre renoverar den befintliga plattan, man vill ju inte lägga hela semesterkassan på en ny platta liksom.
Oljefläckar brukar gå att salta bort.
Hur gör man?Salta.
Klart.
Hur gör man?
Igår testade jag att fukta stenen och täcka fläcken med generöst med vanligt bordssalt. Sköljde av efter några timmar och det var ingen skillnad alls.
Hur gör man?
Igår testade jag att fukta stenen och täcka fläcken med generöst med vanligt bordssalt. Sköljde av efter några timmar och det var ingen skillnad alls.
Du skojar, du la inte på salt??
Betongstenarnas kapillär induktans suger i sig saltet upp til en radie på minst en meter och binder vatten. Efter första frosten i vinter kommer alla plattor inom 1-1,5m från saltcentrum att se ut som en mindre nyplöjd åker. Det faktum att du vattnade gör bara det hela ännu värre.
Du blev tyvärr hellurad av Skrotnisse.....
Betongstenarnas kapillär induktans suger i sig saltet upp til en radie på minst en meter och binder vatten. Efter första frosten i vinter kommer alla plattor inom 1-1,5m från saltcentrum att se ut som en mindre nyplöjd åker. Det faktum att du vattnade gör bara det hela ännu värre.
Jag måste bara fråga... gatukontoret saltar ju trottoarer och även en del villaägare använder salt (latmaskar). Är betong verkligen så pass saltkänsligt?
Hade det varit en ducce som pissat där så hade säkert plattan blivit helgonförklarad och fått ligga kvar.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|