Playstation 2

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Hörrni ni som har koll, vad krävs för att kunna köra (och bränna) ps2-spel? Måste den vara moddad? Krävs det dvd-brännare på datorn eller räcker det med cdr?

Nån som har en PS2a till salu? =) Köpes omgående isf... :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gå in på fixxaren.com och glo lite, ska försöka hitta mina gamla länkar till andra med chip också. Du kan köra med bara cdr om du vill, men många nya spel kräver dvd-skivor för att få plats.

Afolkers

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -01
eisbaer skrev:
Hörrni ni som har koll, vad krävs för att kunna köra (och bränna) ps2-spel? Måste den vara moddad? Krävs det dvd-brännare på datorn eller räcker det med cdr?

Nån som har en PS2a till salu? =) Köpes omgående isf... :tummenupp

:hej

Du har PM.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Fixaren.com fungerade inte..

Hur blir kvaliten på PS2an efter chippning. Händer det att skiten går sönder?

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Jaha då får väl jag rycka in och berätta hur en moddad PS2 fungerar.

1.Det blir absolut ingen skillnad på maskinen moddad eller o moddad.

2.Det händer lika ofta att en omoddad maskin går sönder som en moddad.

3.När man moddar maskinen så lägger man i ett chipp som man sedan förbinder med 23 lödpunkter på olika ställen på moderkortet.

Chippet klarar av följande:

Ps1Spel/PS2 Spel

1.Usa import/Backuper CD/DVD
2.Japan/Backuper CD/DVD
3.Pal/Backuper CD/DVD

Dvs:alla spel från alla regioner utan knyssel

Ett gott råd:

Ska du modda maskinen ta då inget billigt skit chipp utan löd in ett DMS3 V2.0 chipp det stabilaste chippet som finns,samt att du kan uppdatera chippet själv med ny programvara den dagen det inte funkar med nya spel.

Och hur kan jag veta detta??? Hmmm jag moddar maskiner själv och gjort det i flera år Samt testat det mesta i chipväg på marknaden......

Lycka till.

Ps:Lödningen i en PS2:a är inget för en nybörjare :fakta

eisbaer skrev:
Fixaren.com fungerade inte..

Hur blir kvaliten på PS2an efter chippning. Händer det att skiten går sönder?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Crille, tackar för det svaret!

Jag antar att de flesta nya spel är dvdrippar som är på runt 4gig? Känns inte som att det är värt all tid o meck att köpa dvdbrännare o chip för att slipa köpa spelen =/

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
eisbaer skrev:
Crille, tackar för det svaret!

Jag antar att de flesta nya spel är dvdrippar som är på runt 4gig? Känns inte som att det är värt all tid o meck att köpa dvdbrännare o chip för att slipa köpa spelen =/

Det ÄR värt det, och en brännare(4,1ggr tror jag) inklusive 100 bulk-dvdr såg jag för drygt 4000:- och det är billigt. Sen är det smidigt med dvd-brännare till allt möjligt, spara porr osv på :D

Therudeboy

Guest
Man behöver inget chip,det finns en kod att slå in ska försöka fixa fram den så kan du se alla regioner och spela alla spel :) Dvd brännare går köpa för 2300 på komplett,Kan rekomendera dvd-rw skivor lägg gärna någon krona mer på skivorna dom billiga är ofta i skit kvalite.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Den koden skulle jag vilja se,med tanke på att jag känner Igor (En Ryss) som knäckte hela PS2 systemet och skulle det finnas en kod för att klara allt detta så hade han inte lagt ner någon som helst tid på att räkna på sinuskurvor och mäta upp processor m.m i en PS2:a för att komma över alla skydd den maskinen är full proppad med.

Denna kille (Igor) sitter på dagarna och proggar satelliter och är proffs på kretsar och programmering samt knäcka programmeringar.... :fakta

Så posta gärna din kod här så ska vi se hur bra den funkar...

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
men är inte messiaha chipet bättre????

Tyckte folk sa det när jag skulle chipa min.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Crille skrev:
Ps:Lödningen i en PS2:a är inget för en nybörjare :fakta [/B]

Nej, det har du rätt i. Man bör vara duktig på det där, alternativt anlita nån som är bra på sånt. Det lär vara ganska lätt att sabba PS2'an om man gör fel och/eller värmer på fel ställe. Och då kan du titta i månen efter garantin :rolleyes:

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
vem gör sånt i malmö/lund regionen.

Om någon kan fixa spel från den regionen. så PM:a mig.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
varför inte köpa en xbox?? å skaffa en 120gb dsk, nja då kan ha en vid sidan av om du har fyllt denna ena disken så är det bara att fylla den andra också. har en xbox själv, många spel får det plats med. nopp den är inte till salu

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Det är Igor som är pappa till Messiah chippet,och det HAR varit det vassaste chipp du någonsin kan köpa för pengar.

Dom andra chippen som finns idag är kloner = Urlästa ur igors chipp samt så har dom modifierat källkoden lite som dom vill att den ska funka.

Det bästa idagsläget är DMS3 chippen pga:du kan flasha om dom med en cd-r skiva med den nya källkoden :fakta

Jag har en ny X-box till salu V1.3 = Senaste med kolfiber look på skalet och Evolution-X programmvaran samt X-ecuter 2Lite
Om det finns någon huga spekulant släng iväg ett PM

Fixx skrev:
men är inte messiaha chipet bättre????

Tyckte folk sa det när jag skulle chipa min.

Therudeboy

Guest
Crille skrev:
Den koden skulle jag vilja se,med tanke på att jag känner Igor (En Ryss) som knäckte hela PS2 systemet och skulle det finnas en kod för att klara allt detta så hade han inte lagt ner någon som helst tid på att räkna på sinuskurvor och mäta upp processor m.m i en PS2:a för att komma över alla skydd den maskinen är full proppad med.

Denna kille (Igor) sitter på dagarna och proggar satelliter och är proffs på kretsar och programmering samt knäcka programmeringar.... :fakta

Så posta gärna din kod här så ska vi se hur bra den funkar...

Ska fixa fram den,en kompis till mig har prövat detta och han spelar upp filmer med andra regioner en region 2,så funka ska det.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...