Please Take Your Seat

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
sandstream skrev:
Tror du att skadorna skulle bli mindre allvarliga om alla i Sverige alltid körde med full skyddsutrustning?
Svarar du ja på den frågan inser du säkert att sjukvårdskostnaderna skulle bli mindre och att Märta 72 år kanske kan få en ny höftled istället för att 10 moppefuckon med onödiga skrapsår ska ta upp tid och personal :)

Att köra hoj är förenat med fara men så länge folk åtminstone kör med skinnställ, ryggskydd, hjälm osv så tycker jag att man har gjort det som kan begäras.

WORD! :mattias

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
marcus_136 skrev:
Är väl inte ditt problem angående vad folk väljer att åka i när dom kör motorcykel.

Och det är väl inte ditt problem att vissa tycker det är fel att stunta utan skyddskläder.........

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Rasorblade skrev:
Och det är väl inte ditt problem att vissa tycker det är fel att stunta utan skyddskläder.........

Och det är väl inte ditt problem att vissa tycker det är dumt att vissa tycker att det är fel att stunta utan skyddskläder :3freak

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
egentligen om man tänker såhär: Är det inte lite Darwinistiskt över det? Är han duktig så trillar han inte,överskattar han sin förmåga att stunta omkring genom att inte använda skyddsutrustning som kommer han förr eller senare gallras ut?

Man ska aldrig underskatta fullkomliga idioters förmåga att förvåna en.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Frågar ni mig så fick han vad han förtjänade.. först för att han stuntade och för det andra för att han inte hade några vettiga skyddskläder på sig !

:kocko

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
philsson skrev:
Blir du upprörd för att du själv inte använder skydd? Vad är det för fel att påpeka att folk borde ha skydd när de gör den typen av saker :va

Ja, jag blir "upprörd" när du säger att folk är dumma i huvet för att dom väljer att inte ha skydd. Är väl ens eget ansvar och inte någon annans eller?
Ska jag gå omkring och bli upprörd över att de flesta som cyklar inte använder hjälm?
Väljer man att inte köra utan skydd så får man väl skylla sig själv. Man är inte dum i huvudet för det.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
marcus_136 skrev:
Ja, jag blir "upprörd" när du säger att folk är dumma i huvet för att dom väljer att inte ha skydd. Är väl ens eget ansvar och inte någon annans eller?
Ska jag gå omkring och bli upprörd över att de flesta som cyklar inte använder hjälm?
Väljer man att inte köra utan skydd så får man väl skylla sig själv. Man är inte dum i huvudet för det.

Iom med att det är skattebetalere osv som drabbas av olyckor så kan man ju kanske inte resonera så.Tragiskt att en del inte värderar livet högre.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
twinner skrev:
Iom med att det är skattebetalere osv som drabbas av olyckor så kan man ju kanske inte resonera så.Tragiskt att en del inte värderar livet högre.

Ett skinnställ räddar väl en bara ifrån skrapsår eller har jag fått fel information?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
twinner skrev:

Hur tror du din försäkringspremie påverkas då när tjommen ska lösa ut nytt skinnställ?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
marcus_136 skrev:
Ett skinnställ räddar väl en bara ifrån skrapsår eller har jag fått fel information?
Skyddar nog mer än så. Du har ju armbågs-, knä-, och axelskydd i en skinntrikå. Ofta finns det även underarmsskydd också. Ett krossat knä t.ex kan kosta miljoner för ett F-bolag

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
marcus_136 skrev:

lek med tanken att det ligger ett gigantiskt rivjärn på marken där du stuntar! :rolleyes: finns olika grader av skrapsår! ville bara säga det!

annars tycker jag att folk får göra som dom vill! Undrar hur många det är här som har åkt hoj utan skinnställ på sig någon gång... personligen är jag jävligt lat när det kommer till den biten!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024