Plocka hoj från Italien

Spindisc

Vrooooooom
Gick med
25 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Allt enligt Googles översättning:

Jag erbjuder Honda VTR 1000 cc registrerade i juni 2008 vit gott skick behandlingsbara Euro 2007 senast skära i augusti 2009. Nice bike, välskött, har endast små repor och vänster pil för att falla från en bruten fortfarande. Sälja eftersom inte använda den på grund av arbete. Förmåga att se och underkasta sig någon provning. Nej byteshandel Aprilia (LT)

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Finns det ytterligare plats i bilen så är jag nog intresserad?

Någon som har koll på byråkratin i Italien? Det är väl nåt med att säljaren ska där behålla vissa papper som man i Sverige behöver för registreringen? Eller är det gamla regler?

hej..

skall ha det i åtanke men kan inte lova något.

eftersom far min är italienare så har jag satt honom i arbete och han skall ta reda på vad som gäller med papir osv osv..

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Allt enligt Googles översättning:

Jag erbjuder Honda VTR 1000 cc registrerade i juni 2008 vit gott skick behandlingsbara Euro 2007 senast skära i augusti 2009. Nice bike, välskött, har endast små repor och vänster pil för att falla från en bruten fortfarande. Sälja eftersom inte använda den på grund av arbete. Förmåga att se och underkasta sig någon provning. Nej byteshandel Aprilia (LT)

Man kan inte annat än älska googles översättningar :D
Men jag fattade ungefär, och det är väl det som räknas. Hur som, så är det ett bra pris...

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
hej..

skall ha det i åtanke men kan inte lova något.

eftersom far min är italienare så har jag satt honom i arbete och han skall ta reda på vad som gäller med papir osv osv..

Du kan ju slänga iväg ett pm när du vet vad som gäller om du känner för det.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
när jag köpte min yzf750r från tyskland så fick jag med italienska papper, frågade vad fan han menade med det och fick bedyrat för mig att det inte skulle var skillnad mot tyska papper, och det va heller inte problem på regbes.

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
när jag köpte min yzf750r från tyskland så fick jag med italienska papper, frågade vad fan han menade med det och fick bedyrat för mig att det inte skulle var skillnad mot tyska papper, och det va heller inte problem på regbes.
Fick oxå italienska papper på min 1000rr.Vilket inte kommit på tal förren jag fick hojen.Dock spelar det ingen roll för jag ska inte regga in den ändå.Men det verkar vara vanligt.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag hittade mina papper, notera det där "annullato" det va tvunget att stå där, bevis på att den är tagen ur trafik i italien, så fick jag det förklarat för mig iaf.

jag har även ett kvitto från firman i tyskland och det har jag för mig att man va tvunget att ha ett också.

Bifogat

• baksidaITpapper2sh.jpg
    baksidaITpapper2sh.jpg
    78.6 KB · Visningar: 83
  • framsidaITpapper1sh.jpg
    framsidaITpapper1sh.jpg
    151.5 KB · Visningar: 73

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Vilka priser. Grymt att hitta mängder av 1098or för ca 100 loppor!!!! Vill haaaa!!!

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Var i Danmark och tittade på en Honda till en kompis, den visade sig vara importerad från Italien
På förfrågan om den varit kraschad sa dansken: det är en majjed go bike..
Visade sig vara hjälpligt reparerad på utsidan men med repor o bulor på ram o swing o sånt.
Tack o hej sa vi och blev av med nåra tusen i bro o bensin och nåra i växlingskurs...
Tror inte man helförsäkrar på kontinenten o då blir många cyklar så där.
Dom är inte med i frälsningarmen så priset brukar stå i relation till skicket oavsett vad dom säger! Kolla noga!

Inte för att va negativ...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har du sett ut nån hoj därnere än eller ska du bara åka på vinst o förlust.Själv har jag hittat en mille o en 999:a på italienska blocket.

Nu vet jag inte hur Italiernarna är med service..köper du en 999 från Storbrittanien så är de tydligen oftast väldigt välservade, även om de kan vara lite sltna av att de har rullat och bland saltade vägar:brinnerup

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA