Plocka ner eller ta en fika?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Hade ni plockat ner killen eller tagit en fika istället?:confused:

Det var i februari i år som personalen i häktet i Mariestad upptäckte en 23-årig man hängandes i en snara på en toalett. I stället för att ta ner honom och ge första hjälpen lät de mannen hänga kvar, låste dörren och ringde efter ambulans. Nio minuter senare fick ambulanspersonalen i gång mannens hjärtverksamhet, men han avled senare på sjukhus av skadorna.

- Jag anser att det är anmärkningsvärt att man som vårdare kan uppträda så att man inte plockar ner en kille som hänger framför ögonen utan tvärtom stänger dörren och går därifrån, säger Claes Dellborg, till Sveriges Radio.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=831470
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Men vad i helv**e?!
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Vakten kanske var medlem på sporthoj och visste att tjyven hade knyckt mces i Falkenberg.

:rolleyes:


:D
 

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
antagligen fanns det ju några omständigheter som gjorde att de inte kunde gå in, vad det nu skulle kunna vara? Men jag har svårt att tänka att de bara lät honom hänga där.

Fast å andra sidan har jag hört att i Barcelona hittades några drukningsoffer, som de bara drog upp ur vattnet och lät dem sedan ligga på stranden. Detta för att de va romer, och ingen bryr sig om romer där....:näsblod Så det finns ju verkligen de som inte orkar anstränga sig det minsta för andra:gnissla
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dåligt av dom... Killen var ju tydligen bara minuter från att ha överlevt.




Man ska inte lämna nåt till slumpen, dom skulle naturligtvis väntat tllls killen var helt utan puls innan dom ringde.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tycker även jag det låter väldigt sjukt att inte ingripa, men samtidigt funderar jag på om man kanske hade sett den cellen som en "brottsplats" och därmed inte velat röra vid den... vad vet jag?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Han hade antagligen miniblinkers på sin moped. Låt honom hänga, I tells ya! :fakta
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
de måste väl ha antagit att killen redan var död... vilket i sig är helt sjukt! jag menar, varför inte göra vad man kan (det finns ju kanske eventuellt möjligen en yttepytteliten chans att det inte är för sent...) istället för att bara anta att saker är som de är?:va
sen kan man ju alltid spekulera i omständigheterna... jag menar, om det nu var ett självmord det var frågan om så kanske killen bara "är glad" (tror inte att han är särskilt mycket alls längre) att de lät honom hänga?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
antagligen fanns det ju några omständigheter som gjorde att de inte kunde gå in, vad det nu skulle kunna vara? Men jag har svårt att tänka att de bara lät honom hänga där.

Fast å andra sidan har jag hört att i Barcelona hittades några drukningsoffer, som de bara drog upp ur vattnet och lät dem sedan ligga på stranden. Detta för att de va romer, och ingen bryr sig om romer där....:näsblod Så det finns ju verkligen de som inte orkar anstränga sig det minsta för andra:gnissla

Det där var en ren medial spinn, läs mer här bland annat http://mj.barczyk.se/blog/3084/borgmastare-anklagar-varldspressen-for-manipulation-tragedin-i-italien

Så det är lite komiskt att du misstänker att det kan finnas något bakomliggande varför de inte hjälpte killen (kanske är personalen handikappad på något sätt?) men du sväljer det där om de drunkade romerna som sanning.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Många tror att människovärde är en naturlag. men i själva verket är det något som bara kan ges gång för gång och ges det inte så finns det inte.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
nu log ja gött, betyder det jag är en ond människa...?:confused:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top