Plugg CRM?

Tjorvän

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda Crm 125
Tjena, jag har en Crm som jag tycker går lite väl slött för att vara en crm :( Brickan i insuget är borta men i avgasröret vet jag inte. Så jag tänkte öppna upp kröken och kolla efter. Frågan är då vars i kröken jag ska kapa? :confused:
Tack på förhand / Jonte :)

Bikemaster

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Yamha gsxR 1000-03
Det är sällan som pluggen sitter en bit in i röret utan den brukar sitta precis i början av systemet, om inte så har du förmodligen ingen. Men om du trots detta ska kolla (för möjligheten finns ju) så SÅGA av röret precis där expansionskammaren börjar, såga ska du göra för att en vilkelslip ta för mkt material. När du har rörbiten lös så är de bara att kika in i den.....om du har en kraftig böj så du inte kan se igenom får du såga upp röret på längden, var noga när du svetsar igen de bara så du inte får läckor eller en ful svetsfog.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
såga INTE

den sitter i mynningen i form av en bricka. går inte att missa.

har du kollat CDIn?

Tjorvän

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda Crm 125
Okej, man ser ingen plugg i mynningen så då är den nog borta. Jag har tittat lite i CDIn men inte direkt hittat något. Jag är som lite rädd attt förstöra något.. Hur långt ner ska koppartråden sitta och syns den bra?

Jaa avgasportarna drar då när man vrider på nyckeln och virarna är hela, verkar funka som dom ska.

Det är när det går kring 110 som den inte riktigt orkar varva ut, blir som trött och så. Kan det vara något annat fel?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vad varvar den då? Måste ligga runt 8-9000 för den ska orka..

Tjorvän

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda Crm 125
Hm.. måste tänkta efter, det var ju ett tag sen man körde :p men jag växlar väl kring 11000varv och sen så blir 6an lite väl hög så att den inte orkar upp i lagoma varv.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ja, är det i sexans växel så är den ju lite trött.. Min orkade heller inte riktigt då.

Vet dock inte vilken drevning jag körde.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
kör du orginaldrevning så är det inte så konstigt. släng på 13 fram så blir den betydligt roligare i alla farter.

koppartråden ligger precis mellan kontakstyckena. gräv ut vid sidan om bara. ett hål på 1,5x1,5cm lr något. kanske kan vara mindre...
kronen la upp en sjukt bra bild på detta för en härrans massa år sen. den låg i våran strypningsFAQ. vet inte om det går att få tag på den. skall kika.

edit:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2415796&postcount=6

här är det. men bilden verkar inte funka tyvärr.

Tjorvän

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda Crm 125
Jo jag kör orginal, okej då ska jag beställa ett 13.

Jo jag har läst hans inlägg, synd att bilden inte funka..
Finns det någon risk att mann förstör något annat i CDIn eller är det lungt?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jo jag kör orginal, okej då ska jag beställa ett 13.

Jo jag har läst hans inlägg, synd att bilden inte funka..
Finns det någon risk att mann förstör något annat i CDIn eller är det lungt?

ta det försiktigt bara så är det lugnt. du kan inte missa den koppartråden. den är tjock.

tänk på att täta ordentligt efteråt med silikon eller något. ta gärna en bild på tråden så får vi en ersättare till kronens bild. det är bra att ha:)

Tjorvän

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda Crm 125
Okej, jag ska göra det ikväll. Man borde höra skillnaden när man varvar stillastående, va? Jo, ska ta ett par bilder ;)

13drev beställt! :D

Tjorvän

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda Crm 125
Nu har jag hittat tråden, klippt av och böjt undan. Jag måste bara hitta nå silikon att fylla igen med. Jag har även tagit ett par bilder, men min kamera håller typ på skära ihop, så det gick inte att få så bra skärpa. Förresten, hur laddar man upp bilder på SH?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nu har jag hittat tråden, klippt av och böjt undan. Jag måste bara hitta nå silikon att fylla igen med. Jag har även tagit ett par bilder, men min kamera håller typ på skära ihop, så det gick inte att få så bra skärpa. Förresten, hur laddar man upp bilder på SH?
Fyll hålet med smältlimm annars.

När du tryckt på svara knappen så kommer svarsförnstret upp, under finns en knapp där det står typ hantera bifogade filer.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
13/40 är bäst. (tyckte jag).. Hojen stack bättre, än med 13/38 om jag inte minns fel :näsblod

Jo det stämmer som du säger. 13/38 är näst intill att köra orginal i utväxligen. Jag kör 12/36, då varvar den ur helt utan problem men jag ska nog gå över till 13/40 för lite mer ax skulle inte sitta fel :rolleyes: fast jag vill ändå inte förlora hastigheten. Nu kan jag ändå ligga 120km/h utan problem på ett ändå rätt snällt varv och dra upp i 130-135 om jag vill det.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jo det stämmer som du säger. 13/38 är näst intill att köra orginal i utväxligen. Jag kör 12/36, då varvar den ur helt utan problem men jag ska nog gå över till 13/40 för lite mer ax skulle inte sitta fel :rolleyes: fast jag vill ändå inte förlora hastigheten. Nu kan jag ändå ligga 120km/h utan problem på ett ändå rätt snällt varv och dra upp i 130-135 om jag vill det.

kör du 12 fram? käkar inte det sving? jag åt lite på min med mitt 13drev.... kedjesläpan tog slut asfort.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
kör du 12 fram? käkar inte det sving? jag åt lite på min med mitt 13drev.... kedjesläpan tog slut asfort.

Hörde att det skulle göra det men det har klarat sig konstigt nog. Kedjesläpet börjar bli lite urgröpt men inget på svingen än. Men tanken är att byta till 13/40 så fort man får ihop den. därimot har min bakdämpare varit dålig så när jag har skjutsat så har passagerarpinnarna släpat imot så det blivit snygga märken. Men den ska också renoveras eller bytas så fort som går.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457