Plugget....

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Civ.ing., datateknik vid Linköpings univ. Ska börja xjobbet till sommaren så snart är man riktig människa igen. :banana
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
juha01 skrev:
Sjuksköterska på Sahlgrenska akademien i Gbg.

Läser själv till ssk i halmstad.
Funkar det bra i Göteborg? Hörde nått om stora klasser och lite praktik. stämmer det?
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Tog detta året ledigt från mina studier för en jorden runt resa, men läser ett civil.ing program på Chalmers som heter Kemiteknik med Fysik. Har 1,5 år kvar.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
snowwhite skrev:
Tog detta året ledigt från mina studier för en jorden runt resa, men läser ett civil.ing program på Chalmers som heter Kemiteknik med Fysik. Har 1,5 år kvar.

Hur är det att plugga i GBG? Har hört att det inte direkt är något studentliv för allt är så utspritt??
 

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Ort
Götet
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Maxxi skrev:
Hur är det att plugga i GBG? Har hört att det inte direkt är något studentliv för allt är så utspritt??


Jag antar att det kan kännas utspritt om man läser på Göteborgs universitet men Chalmers är ju inte utspritt. Alla civil.ing utbildningarna håller till inne i stan, o på samma område.
 

MikkE

Guest
mini-knutten skrev:
Går första året på Viktor Rydberg Gymnasium i Djursholm, Naturvetenskap - Naturvetenskap.

Vi har för övrigt det tredje högsta utgångsbetygs-medlet i landet :rofl
Då jag jobbar mitt emot dig på samskolan så har jag hört massa rykten om att skolan inte är såå jävla bra som den sägs vara. Nåååå!?

Jag själv hade planerat att börja plugga lärarhögskolan för högstadiets senare del, mattematik och specialpedagogik som inriktning. Blir dock nästa år. Ska börjar plugga komvux lite nu och fortsätta jobba.
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
destiny_78an skrev:
Hehe, Doktorand i Kemi vid Stockholms Universitet. Halvvägs klar och som en föregående talare påpekat, nu får man lön för att plugga!
Skoj med fler doktorander :)

Hur stor del undervisning har du i din tjänst? Jag fick bara 10%, men ville egentligen ha 20% för att få upp lönen lite. Hur som helst gör det väldigt mycket skillnad med assistenttjänst jämfört med att bara ha utbildningsbidrag.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
FreddaAbborre skrev:
Andra har vi! Första ligger Odenplan på!!

(såg du XR:en när den stod o glänste i entren?)

Lallar sista året där. Så Sen blir det nog lund tror jag. Industriell Ekonomi eller maskinteknink civ ing.

Fan var det du som hade super-motard bygget som projektarbete? Vi snackade lite om varför fäljarna stack ut 5mm på varje sida av däcket :)

Har för mej att det stog i City lr. Metro att vi låg på 3:e plats när det gällde utgångsbetyg. Odenplan låg mycket riktigt etta men andra platsen hade något plugg nere i Göteborg snott har jag för mej....

MikkE skrev:
Då jag jobbar mitt emot dig på samskolan så har jag hört massa rykten om att skolan inte är såå jävla bra som den sägs vara. Nåååå!?

Eftersom vi numera delar både namn och ägare tycker jag du och alla andra sammare borde vara stolta över er "storebrorsa" istället för att vara avundsjuka. :fatta! Dessutom har du säkert hört de där hemska ryktena från några elever som inte har en chans att komma in på VRG gym. alternativt lärare som är missnöjda över att de inte passar in hos grannen. VRG Djursholm kanske inte är perfekt men statistiken ljuger aldrig (eller ja...nästan aldrig).

:tummenupp Lycka till med dina fortsatta studier och jag förväntar mej några burnouts framför sammis-entrén nu i sommar :squid
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
mini-knutten skrev:
Fan var det du som hade super-motard bygget som projektarbete? Vi snackade lite om varför fäljarna stack ut 5mm på varje sida av däcket :)

Har för mej att det stog i City lr. Metro att vi låg på 3:e plats när det gällde utgångsbetyg. Odenplan låg mycket riktigt etta men andra platsen hade något plugg nere i Göteborg snott har jag för mej....



Eftersom vi numera delar både namn och ägare tycker jag du och alla andra sammare borde vara stolta över er "storebrorsa" istället för att vara avundsjuka. :fatta! Dessutom har du säkert hört de där hemska ryktena från några elever som inte har en chans att komma in på VRG gym. alternativt lärare som är missnöjda över att de inte passar in hos grannen. VRG Djursholm kanske inte är perfekt men statistiken ljuger aldrig (eller ja...nästan aldrig).

:tummenupp Lycka till med dina fortsatta studier och jag förväntar mej några burnouts framför sammis-entrén nu i sommar :squid


Japp det va min:) Fick hem trimkam till den idag:) Isär och ihop igen.
Ett tips till specialarbetet i trean är att ha bättre planering än vad jag hade. Är inte riktigt klar än... Hela hojen låg i molekyler dagen före "uppvisningen" och jag vart "klar" halv sju på morronen. 1 ½ sömn innan plugget. Va rätt pigg...

Läste det från nyhetsmailet att vi låg på tredje plats, med 18.0 efter Enskilda på 17.9 så rimligtvis bör vi ligga på andra... Men men.. Vem bryr sig egentligen?!


Som svar till MikkE: Alla skolor har väl fel, så även VRG. Sedan beror det på hur man menar med "bra". Men tycker det är en bra skola, helt klart. Vad som hade vart skjyst vore om de hade normala klasser, istället för olika klasser till olika lektioner. Visserligen har de mentorsgrupper, men det är ett skämt. Vad gör du på sammis?
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Hobbygynnekologi på Livets skola. Blir förmodligen inte färdig inom överskådlig tid
 

destiny_78an

Hatar köer....
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Fruängen
Hoj
GPZ 500s *såld*
mb skrev:
Skoj med fler doktorander :)

Hur stor del undervisning har du i din tjänst? Jag fick bara 10%, men ville egentligen ha 20% för att få upp lönen lite. Hur som helst gör det väldigt mycket skillnad med assistenttjänst jämfört med att bara ha utbildningsbidrag.

Har 20 % ass.tjänst. Avklarade bidraget på ett o ett halvt år och har nu fast tjänst med helt ok lön.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Läser 3e året på Mekatronik & Industriell IT 120p på KTH. Bara exjobbet kvar.
 

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
dunder kisse
hmm själv ska man börja civ.ing till hösten på kth och har redan en examen ifrån YOP
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
supernaut skrev:
Läser själv till ssk i halmstad.
Funkar det bra i Göteborg? Hörde nått om stora klasser och lite praktik. stämmer det?

Gbg suger vad det gäller själva den teoretiska omvårdnadsbiten. Det ska väl vara så märkvärdigt som möjligt... Inte en enda föreläsare under typ 50 år förutom i anatomi/fysiologi.
Stor klass? Vi är väl en 115-125st..

Studentlivet finns inte ens enligt mig, men staden är ju underbar så man lever studentliv på egen hand! Har aldrig trivts så bra som här!!
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
supernaut skrev:
Läser själv till ssk i halmstad.
Funkar det bra i Göteborg? Hörde nått om stora klasser och lite praktik. stämmer det?


Hur länge har du pluggat? Hur är utbildningen i Halmstad? Har sökt utbildningen där och är lite nyfiken :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top