Pocket bikes?

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Fazer
Kan någon förklara vad dessa är? Alla verkar sälja dem nya eller nästan nya för bara några tusen. Varför finns de? Varför vill ingen ha dem? Varför är de så små? Varför så billiga? Berätta innan jag får fnatt :(

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
serp skrev:
Kan någon förklara vad dessa är? Alla verkar sälja dem nya eller nästan nya för bara några tusen. Varför finns de? Varför vill ingen ha dem? Varför är de så små? Varför så billiga? Berätta innan jag får fnatt :(

Det kan väl vara så att de tror att det är jätteskoj att köpa en o köra hemma på gatan men det är det inte. Tills man upptäcker att det finns en gokartbana i närheten och åker dit... Det är hur kul som helst!!! Har själv 2 st som jag inte planerar att göra mig av med. Bara en fundering om varför folk säljer men det finns väldigt många till salu iaf...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
serp skrev:
Hm. sitter man inte väldigt obekvämt på dem? Hur fort går de? Blev lite nyfis nu när du nämnde det om gocart-bana...

Jag tror många köper billiga Kinahojar...blir besvikna på kvalitéen , byte av startanordning , slungkoppling , etc.... o säljer. En del köper säkert lite dyrare varianter , för de har upptäckt hur nedrans kul det är !! :D

Vingligt i början , men lyckan över att kunna göra knäskrap för en vanlig dödlig är underbar !!! :näsblod. Känslan att behöva luta sig framåt för att inte gå ut allt för högt på bakhjulet ur böjarna måste upplevas.... :banana

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
serp skrev:

Billiga? jag köpte en ny GRC midi -99 och då gav jag 21500:- för den, det du tänker på är billiga Kinakopior som du inte får tävla med(max 40cc för pocketbike racing). Prova och kör så får se vad dom ska va till, det är buskul! :tummenupp

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Flera men bara Hondor
Hightuned skrev:
Billiga? jag köpte en ny GRC midi -99 och då gav jag 21500:- för den, det du tänker på är billiga Kinakopior som du inte får tävla med(max 40cc för pocketbike racing). Prova och kör så får se vad dom ska va till, det är buskul! :tummenupp
Finns 4 klasser...40cc -75kg,40cc +75kg,40cc +90kg och 50cc fri trimm klass :banana

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Fazer
Det låter faktiskt lite skoj... Finns det banor man kan åka till och hyra cykel och skydd och åka lite i Stockholmstrakten? (helst norra :) )

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
de här 110cc 4taktarna (kina) är det växel på dom?
finns det justa däck för gocartbane åka till dom?
ligger på ca8hk orginal va, trim?
finns det vattenkylda 4takt?

nånn billig till salu kanske...

Yodax

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Triumph TIger 900 -97
har sett att det finns lustgaskit till sånna hojjar
men det kanske e till original inte kinakopior.
R2 skrev:
de här 110cc 4taktarna (kina) är det växel på dom?
finns det justa däck för gocartbane åka till dom?
ligger på ca8hk orginal va, trim?
finns det vattenkylda 4takt?

nånn billig till salu kanske...

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
köp min jag har tröttnat.. antingen ska man nå värre som går som ett skållat o***n eller så nöjer jag mig med stormåppen

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
DEEMON skrev:
Finns 4 klasser...40cc -75kg,40cc +75kg,40cc +90kg och 50cc fri trimm klass :banana

Låter rimligt jag slutade tävla -00 och då fanns bara en viktklass och ingen trimklass vilket gjord det jävligt orättvist för dom som är tunga!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras