Hej.
Nu har jag varit till garaget och kollat. Hade dina problem i bakhuvudet när jag skulle starta den.
Men, den ville inte tända. Började fundera vad som var fel och trixade lite med tändningslåset utan resultat. Såg iof att det var styrlås på hojjen vilket var riktigt bra.
Sen såg jag en liten grej vid koppllingshandtaget. Började undra vad det var och kom sedan på att det måste vara nån säkerhetsbrytare. Brukar vara så att på små fyrhjulingar så måste man hålla in bromsen för att kunna starta. Så jag kopplade med vänsterhanden och vips, så gick det och starta.
Hämtade bensin och skulle fylla på. Öppnade tanklocket som var precis lika som på min CBR 600 RR. Såg att det var lite rost i den vilket är vanligt när det är plåttankar från Kina. Började leta ifall det fanns bensinfilter nånstans för att våga hälla i bensin. Kåporna var i vägen och kunde aldrig se under tanken så jag skippade detta och bestämde mig för att kolla upp detta nån annan dag.
Men, jag är ganska övertygad om att du har gjort samma fel. Så åk till garaget igen och tryck in kopplingen och prova att starta. Startknappen kändes stum och jag trodde först det var fel på min, men icke sa Nicke.
/bumper