Pojkspoling behöver skinnställ!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag är i grymt stort behov av skinnställ. Säsongen är igång men jag tänker inte köra utan ett schysst ställ! Jag är knappa 180cm och väger drygt 60kg. Någon som kan ha nåt som passar till salu? Det ska vara i racestuk med puckar! /Anton

(Ursäkta kära adminstratörer att jag trotsar reglerna, men vad fasen, jag är ju i nöd)
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
cRoC skrev:
Jag är i grymt stort behov av skinnställ. Säsongen är igång men jag tänker inte köra utan ett schysst ställ! Jag är knappa 180cm och väger drygt 60kr. Någon som kan ha nåt som passar till salu? Det ska inte vara i racestuk med puckar! /Anton

(Ursäkta kära adminstratörer att jag trotsar reglerna, men vad fasen, jag är ju i nöd)


:rofl 60 kr bara? I enkronor eller tjugor..?
Inte racestuk säger du, varför inte? Billigare? Jag har tyvärr inget över, men kolla på Blocket. Såg en hel drös med billiga ställ där när jag kolla för några veckor sen. Kanske lite svårt med storlek iofs, men leta lite.

Lycka till!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
PacMan skrev:
:rofl 60 kr bara? I enkronor eller tjugor..?
Inte racestuk säger du, varför inte? Billigare? Jag har tyvärr inget över, men kolla på Blocket. Såg en hel drös med billiga ställ där när jag kolla för några veckor sen. Kanske lite svårt med storlek iofs, men leta lite.

Lycka till!

EDIT: 60 KILO, och det SKA vara raceställ.. Även den bästa kan vara yr på morgonen :) Har kikat igenom blocket, men inte hittat nåt lämpligt :/
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
jag har ett gammalt utan puckar.. men det går o klistra på..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
AleX skrev:
jag har ett gammalt utan puckar.. men det går o klistra på..

Hehe antar att du menar sy på. Vilken prisklass ligger stället i, och vad kostar en pucksats (alltså allt man behöver för att få fast dom)?
 

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Passar på att påpeka att jag oxå behöver ett skinställ. Jag är kort och fet..
1.70, 80 kg
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Köp nytt, det behöver inte bli så dyrt som ni tror.
Kolla i Lomma på MC-kläder tex.

Sluta nu tjata om era tradiga skinnställ o gör nåt åt saken istället. :arsele
 

Robz

Guest
Hörbergs i Lödde säljer ut förra årets raceställ med 2500 spänn rabatt :banana
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Robz skrev:
Hörbergs i Lödde säljer ut förra årets raceställ med 2500 spänn rabatt :banana


Får slå ett kik där. Har rätt stram budget, spenderade mer än jag tänk på hjälm, så över 3500kr vill jag helst inte betala för ett ställ, och det är ju bara att drömma om ett nytt.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
cRoC skrev:
Hehe antar att du menar sy på. Vilken prisklass ligger stället i, och vad kostar en pucksats (alltså allt man behöver för att få fast dom)?


hmm de e min pappas.. men inte över 2000 kan jag garantera.. ska du ha det så kan vi sy på de...

hmm e du intresserad så hör av dig.
Obs.. inte hårda skydd.. bara vadderade..
 

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
cRoC skrev:
Jag är i grymt stort behov av skinnställ. Säsongen är igång men jag tänker inte köra utan ett schysst ställ! Jag är knappa 180cm och väger drygt 60kg. Någon som kan ha nåt som passar till salu? Det ska vara i racestuk med puckar! /Anton

(Ursäkta kära adminstratörer att jag trotsar reglerna, men vad fasen, jag är ju i nöd)

Mitt gamla röd/gula är till salu. Jag är 184 och väger 77kg men stället är väldigt trångt för mig. Det är ett ställ som varit med om en del men där är inga hål. Det är ett helställ med hårda skydd och knäpuckar. 2000 vill jag ha för det. :tummenupp
 

Bifogat

  • Sturup Redo för start.jpg
    Sturup Redo för start.jpg
    112.4 KB · Visningar: 59

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Är lite tveksam till att köpa ett ställ med såna kraftiga färger, men hur som helst så har du PM :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Letar fortfarande, väger nu 62kg.
Testade ett corner st 48 igår och det var för litet, någon som vet hur det är i storlekarna?
Tror jag får satsa på st 50.
 
Last edited:

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
cRoC skrev:
Letar fortfarande, väger nu 62kg.
Testade ett corner st 48 igår och det var för litet, någon som vet hur det är i storlekarna?
Tror jag får satsa på st 50.
Jag har ett Dainese raceställ storlek 52 använt 5 bandagar. Som nytt förutom puckarna då. Jag upplever det som litet i storleken. Har nu Clover i samma storlek men det känns större och sitter bättre. 180 lång, 75 Kg.. Har bilder men skriver från jobbet nu. Finns en bild när jag har det på mig på hemsidan. 7000 spänn kostar det...

/Robban
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top