Pokertråden

Dark_Messenger

Guest
Har inte hittat någon tråd som handlar om poker på SH.

Måste finnas många här som lirar detta gamla och nuförtiden sjukt populära spel. Själv har jag ett pokergäng, utöver min vanliga kamratkrets som samlas någon gång i månaden för att spela nolimit texas, dricka öl och ljuga för varandra. :D

Lirar även på nätet då och då, har testat många av sajterna men endast fastnat för några. Lite recensioner och omdömen kunde vara intressant för oss som spelar. Nån som pallar att skriva en?
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag jobbar med onlinepoker (ej som spelare, inom utveckling) och har gjort sen -04. Ett av kraven är att man spelar poker på jobbet av och till ;)

Spelar dock extremt lite privat.
Något speciellt du undrar över?
(fråga nu inte vilken sajt som är bäst, då måste jag ju svara företagspolitiskt korrekt och det är så trist...)

/Danne
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag jobbar med onlinepoker (ej som spelare, inom utveckling) och har gjort sen -04. Ett av kraven är att man spelar poker på jobbet av och till ;)

Spelar dock extremt lite privat.
Något speciellt du undrar över?
/Danne

Bwin?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Försörjt mig på poker i ca 1-1.5 år.
Spelar dock alldeles för lite nu på sommarn.

Spelar på noiqpoker på ipoker nätverket.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Spelar Pokerstars Nordic freeroll så ofta jag kan, varje dag klockan 21:09 så börjar dom och vinnaren kammar hem 350$ som man senare kan spela upp i pengaborden hos pokerstars. Alla som kommer på 477:e plats och neråt vinner minst 2 dollar.:rolleyes:

Istället för att sätta sig å se en film på tv som man redan har sett femtiotre gånger så är de värt att joina en freeroll.:tummenupp
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Var på väg in där häromåret, men bestämde mig för att göra nåt annat istället.
Ni har ju fint kontor numera. Lite mycket kranar runtomkring nu bara....

Jo det är ruggigt fint förutom när det regnar, företaget som byggde dom två översta våningarna anlitade ett alltför stort antal "yrkes"arbetande individer från alla möjliga länder varav majoriteten platsar nog aldeles för väl i hantverkartråden.

Vi har i vissa rum bokstavligen plaskat runt i vatten på golvet samt behövt paraply om man sitter i rummen under terasserna :)

Men det är ett bra företag att jobba i, fredagsöl, fester, eget sponsrat husband, bra folk, kul jobb och framför allt, sjuuukt bra kaffe :D
/Danne
 

Dark_Messenger

Guest
Jag jobbar med onlinepoker (ej som spelare, inom utveckling) och har gjort sen -04. Ett av kraven är att man spelar poker på jobbet av och till ;)

Spelar dock extremt lite privat.
Något speciellt du undrar över?
(fråga nu inte vilken sajt som är bäst, då måste jag ju svara företagspolitiskt korrekt och det är så trist...)

/Danne

Nej då. Du behöver inte berätta vilket rum som är bäst. ;)
Vi har säkert alla våra favoriter utifrån olika kriterier.

Försörjt mig på poker i ca 1-1.5 år.
Spelar dock alldeles för lite nu på sommarn.

Spelar på noiqpoker på ipoker nätverket.

Fränt! :yoparty Ibland när jag spelat nån helg eller så brukar jag tänka på er som lever på det. Fy fan, jag skulle aldrig palla o sitta och lira online på det sättet. Måste bli sjukt långa sessioner ibland?

Vilka limitar spelar du på eller kör du bara turrar?

Spelar Pokerstars Nordic freeroll så ofta jag kan, varje dag klockan 21:09 så börjar dom och vinnaren kammar hem 350$ som man senare kan spela upp i pengaborden hos pokerstars. Alla som kommer på 477:e plats och neråt vinner minst 2 dollar.:rolleyes:

Istället för att sätta sig å se en film på tv som man redan har sett femtiotre gånger så är de värt att joina en freeroll.:tummenupp

Jag gav Pokerstars en ärlig chans under några veckor. Fastnade aldrig för det stället. Det verkar vara en stor och bra sajt men programvaran de använder är väl samma som partypoker va? Har svårt för den. :gnissla
 
Last edited:

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Pokerstars och partypoker är helt skilda klienter och servrar och är bland dom största i aktiva spelare räknat. Den största skillnaden mellan dom är att pokerstars fortfarande accepterar usa spelare som kunder.

Det är pokerstars och fulltiltpoker som är störst bland dom få som fortfarande tar usaspelare, och det främst för att dom är privatägda och inte börsnoterade.

Dom börsnoterade företagen är idag absolut mest inriktade på europa så dom har mest trafik under europeisk kvällstid.

Dom största nätverken idag där flera sajter levererar poker från samma servrar är iPoker och OngameNetwork där vårt företags sajter ligger, där ligger bland annat betsson, hollywood poker och många fler också.

Partypoker har pendlat mellan att ha ett nätverk med flera oberoende sajter och att äga alla sajter som kör deras programvara.

Vad gäller funktion mellan dom olika leverantörerna så skiljer det än så länge inte speciellt mycket, dom största skillnaderna ligger i utbudet på bonusar, turneringar, limits, rakeback och några olika erbjuder lite smalare typer av poker. Resten är en smaksak.

Partypoker är väl traditionellt sett ganska rikt på fisk om man spelar lite mer seriös poker. Personligen spelar jag på FullTilt, dels gillar jag deras nedladdningsbara klient på mac, sen får jag inte spela för riktiga pengar på vårt nätverk.
/Danne
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Pokerstars och partypoker är helt skilda klienter och servrar och är bland dom största i aktiva spelare räknat. Den största skillnaden mellan dom är att pokerstars fortfarande accepterar usa spelare som kunder.

Det är pokerstars och fulltiltpoker som är störst bland dom få som fortfarande tar usaspelare, och det främst för att dom är privatägda och inte börsnoterade.

Dom börsnoterade företagen är idag absolut mest inriktade på europa så dom har mest trafik under europeisk kvällstid.

Dom största nätverken idag där flera sajter levererar poker från samma servrar är iPoker och OngameNetwork där vårt företags sajter ligger, där ligger bland annat betsson, hollywood poker och många fler också.

Partypoker har pendlat mellan att ha ett nätverk med flera oberoende sajter och att äga alla sajter som kör deras programvara.

Vad gäller funktion mellan dom olika leverantörerna så skiljer det än så länge inte speciellt mycket, dom största skillnaderna ligger i utbudet på bonusar, turneringar, limits, rakeback och några olika erbjuder lite smalare typer av poker. Resten är en smaksak.

Partypoker är väl traditionellt sett ganska rikt på fisk om man spelar lite mer seriös poker. Personligen spelar jag på FullTilt, dels gillar jag deras nedladdningsbara klient på mac, sen får jag inte spela för riktiga pengar på vårt nätverk.
/Danne

Alla säger att PP är fullt av fisk men det är inte riktigt min uppfattning. Kan det inte vara så att det har blivit lite av en myt så många skillade spelare söker sig till PP just av den anledningen?

Sämst motstånd har jag mött på ladbrokes och bet365. Där kan man göra pengar om man spelar tight och bra poker. Brukar oftast sitta vid 10-20$ SnG borden och som sagt, spelar man bara tight och fokuserat är det inga problem att plussa konstant på de sajterna.

Ladbrokes har jag övergett mer o mer nu iofs. Är inte riktigt överens med den "nya" programvaran de kör nu. Tidigare var den bäst tyckte jag. Lad har riktigt bra support dessutom. Snabb och serviceminded. Jag övergav Lad för jag fick för mig att man kom till en gräns när det var stört omöjligt att vinna mer, helt sjukt. Spelade bort hela rullen jag hade hos dem på ett par dagar, spelade bra poker som vanligt men blev utdragen på alla möjliga och omöjliga sätt av nötter som inte hade en aning om vad de gjorde egentligt. 15k down the drain typ. :gnissla

Bet365 är riktigt bra men sköter sitt bonussystem horribelt. Bra support visserligen men bonussystemet fungerar verkligen inte som sagt. Man får ligga på dom för att få utbetalt. Sånt retar mig.

Hur är det egentligen med "fusk" hos sajterna? Kan de på något sätt manipulera programvaran för att gynna vissa spelare?
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Alla säger att PP är fullt av fisk men det är inte riktigt min uppfattning. Kan det inte vara så att det har blivit lite av en myt så många skillade spelare söker sig till PP just av den anledningen?

Sämst motstånd har jag mött på ladbrokes och bet365. Där kan man göra pengar om man spelar tight och bra poker. Brukar oftast sitta vid 10-20$ SnG borden och som sagt, spelar man bara tight och fokuserat är det inga problem att plussa konstant på de sajterna.

Ladbrokes har jag övergett mer o mer nu iofs. Är inte riktigt överens med den "nya" programvaran de kör nu. Tidigare var den bäst tyckte jag. Lad har riktigt bra support dessutom. Snabb och serviceminded. Jag övergav Lad för jag fick för mig att man kom till en gräns när det var stört omöjligt att vinna mer, helt sjukt. Spelade bort hela rullen jag hade hos dem på ett par dagar, spelade bra poker som vanligt men blev utdragen på alla möjliga och omöjliga sätt av nötter som inte hade en aning om vad de gjorde egentligt. 15k down the drain typ. :gnissla

Bet365 är riktigt bra men sköter sitt bonussystem horribelt. Bra support visserligen men bonussystemet fungerar verkligen inte som sagt. Man får ligga på dom för att få utbetalt. Sånt retar mig.

Hur är det egentligen med "fusk" hos sajterna? Kan de på något sätt manipulera programvaran för att gynna vissa spelare?

Du kan nog förutsätta att fisk/grinders skiljer sig rätt ordentligt mellan limits oavsett sajt, t ex sitter du och kör 10/20 Limit så lär du möta flest hyfsat erfarna spelare eftersom det tar ett tag att bygga rulle för dom nivåerna. Går du ner och multitablar (om du är bekväm med det) på 1/2 eller 2/4 nl/l på fredag/lördag kväll när folk kommer hem från krogen eller förfestar så lär motståndet se ganska annorlunda ut.

Har kompisar som spelar 5/10 (SEK) på Svenska Spel och på goda grunder säger att dom ska gå till bankomaten när dom öppnar klienten, har inte provat själv.

Sen krasst sett, om man bränner hela rullen på några dagars bad streak så har man nog lagt sig på lite för höga nivåer för rullen man har.
En-två veckors med förlust ska rullen tåla om man inte bara spelar för skojs skull för såna svängar åker alla på, dom känns bara värre online eftersom man går igenom så många händer på en kväll jämfört med IRL.

Fusk... Den klassiska frågan :)
Teoretiskt sett så visst, det är ju programvara, den gör ju bara vad som står i koden. Men eftersom alla sajter tjänar rejält pengar på raken och du inte får rake från spelare om du inte har deras förtroende så är det inte smart affärsmässigt. Det är till och med otroligt galet korkat att göra något sånt eftersom det kommer fram, tveklöst.

Med alla tredjepartsprogramvaror som analyserar handstatistik och en enorm mängd smarta spelare så tar det inte lång tid innan det börjar märkas om något är manipulerat.

Absolute poker åkte på en sån grej där individer med koppling till företaget fuskade för egen vinning. Känt som Potripper scandal. Det är inte en överdrift att säga att det skadade företagets förtroende även om det kanske inte verkar ha varit en medveten manipulation från företagets sida.

Sen, alla dom rykten som går till höger och vänster om "riggat" hit och dit och hålkorts-visande program ger jag inte mycket för.
En pokerklient har inte ens information om motspelarnas kort, den känner bara till den inloggade spelarens kort och det som ligger öppet på bordet.
Allt annat sker på spelservrarna och hamnar inte i några läsbara databaser innan handen är avslutad. Så enkelt är det.

Den manipulation du råkar ut för är bonusar som är svårare att cleara, rakestrukturer som är svåra att förstå och sånt. Det är lika överallt.
Som företag är man i den här branschen för att tjäna pengar och man tjänar mest när spelarna bara växlar pengar mellan varandra. Folk som torskar allt snabbt är inte bra, dom som tjänar massor och cashar ut är inte heller bra helt enkelt.

Visst fanns det förut små pokersajter som lockade med enorma bonusar och rakeback och gigantiska vinstpotter i jätteturneringar som dom sen inte hade täckning för, rena guldgrävare alltså. Men det är i praktiken borta ur branchen nu vad jag vet. Dom stora behöver inte göra sånt för att tjäna pengar.

/Danne
 

Dark_Messenger

Guest
Du kan nog förutsätta att fisk/grinders skiljer sig rätt ordentligt mellan limits oavsett sajt, t ex sitter du och kör 10/20 Limit så lär du möta flest hyfsat erfarna spelare eftersom det tar ett tag att bygga rulle för dom nivåerna. Går du ner och multitablar (om du är bekväm med det) på 1/2 eller 2/4 nl/l på fredag/lördag kväll när folk kommer hem från krogen eller förfestar så lär motståndet se ganska annorlunda ut.

Har kompisar som spelar 5/10 (SEK) på Svenska Spel och på goda grunder säger att dom ska gå till bankomaten när dom öppnar klienten, har inte provat själv.

Hehe jo det där har man ju hört många storys om. Frågan är väl om de skulle våga visa sin insättning och uttagsstatestik för dig... Sanningen såsom jag upplever den är snarare att det är ett jävla slit att spela nätpoker. Grinda på lägre limitar är det som funkar bäst för mig. Där kan jag plussa på sikt men kliva upp och satsa stort på några spel det är lotteri nästan.

Nu blev jag inte riktigt klar över hur du menade men lira NL texas på 5/10$-nivå kräver lite rulle till att börja med. :) Fast du menar kanske SEK?

I vilket fall, jag är inte mycket för cashgames utan det blir mest turbo-SnG för min del. Pokern är trots allt inte mitt levebröd och jag vill inte ha några större hål i bankrullen heller.

Det vore intressant att veta vilka limits freddola lirar på eftersom han tydligen lever på nätpoker. :tungan
 

Jatsee

Jatsee
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Lund
Hoj
Honda CBR 600F
Hej
Jag spelar på Unibet (lätt att hitta sämre spelare) och på Svenska Spel (låg rake). Innan jagade jag bonusar så jag har väl harvat runt på de flesta nätverken/sajterna.
 

Dark_Messenger

Guest
Hej
Jag spelar på Unibet (lätt att hitta sämre spelare) och på Svenska Spel (låg rake). Innan jagade jag bonusar så jag har väl harvat runt på de flesta nätverken/sajterna.

Tjo.
Unibet har jag inte testat. Mycket fisk där alltså? Kör du cash eller turneringar? Svenska Spel började jag lira på men diggade aldrig klienten riktigt även om den är mkt välfungerande.

Hur gör man när man jagar bonusar egentligen? Tjänar man nått på det eller är det bara ett jävla grindande?
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Hehe jo det där har man ju hört många storys om. Frågan är väl om de skulle våga visa sin insättning och uttagsstatestik för dig... Sanningen såsom jag upplever den är snarare att det är ett jävla slit att spela nätpoker. Grinda på lägre limitar är det som funkar bäst för mig. Där kan jag plussa på sikt men kliva upp och satsa stort på några spel det är lotteri nästan.

Nu blev jag inte riktigt klar över hur du menade men lira NL texas på 5/10$-nivå kräver lite rulle till att börja med. :) Fast du menar kanske SEK?

I vilket fall, jag är inte mycket för cashgames utan det blir mest turbo-SnG för min del. Pokern är trots allt inte mitt levebröd och jag vill inte ha några större hål i bankrullen heller.

Det vore intressant att veta vilka limits freddola lirar på eftersom han tydligen lever på nätpoker. :tungan

:)
Just 5/10 exemplet var på Svenska Spel, dvs SEK.

Annars menar jag helt enkelt att du ska ha en bankrulle som motsvarar dom limits du spelar på. Dvs att rullen ska tåla en längre svacka på dom insatserna du spelar på, oavsett om det är SnG, Turneringar eller Cashgames du föredrar. Vad "liten" rulle är är ju helt och hållet individuellt beroende på ekonomi. Men oavsett storlek så kan den vara för liten för en viss limit.

/Danne
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag har spelat poker i strax 3 år och nu flyter det på. Kan dock inte lira så högt längre då jag är blivande pappa och vågar inte riskera så mycket längre, men jag spelar 5/10 kr på svenska spel och 1/2 på pacific poker och parbet. Nu när pokertråden är igång så tänker jag direkt recensera ett par händer som jag spelat nyligen sen får ni gärna säga hur ni tycker dom har spelats och om ni förstår min logik.

Bord 5/10Kr shourthanded
Första handen. Pott 3109, jag förlorade dryga 1500 i den potten.

Min hand Q-10 Hjärter.

jag öppnar potten med 40kr, och spelaren från LM höjer upp till 155kr. Alla lägger sig fram till mig. Jag synar självklart, inte för att jag tror att jag har den bästa handen utan för att vi båda är djupstackade och floppar jag stor så vinner jag en stor pott. Jag har nu antagit att hans hand förmodligen ligger på JJ-KK-AA. Floppen kommer AS-2K-4R, och han checkar. Nu vet jag att A skrämmer honom, och hans händer är nu antingen KK eller JJ.

I och med att jag synade pree så är sannoliken att jag har ett A i handen väldigt stor. Jag betar därför halva potten. Att betar halva potten kan kanske anses som väldigt dumt av många, men jag gör det endast för att ge honom odds att syna, löjligt bra odds. Och han synar självklart.

Turn kortet 2k och kan inte ha hjälpt min motspelar. Återigen checkar han till mig. Nu vill jag vinna potten och tänker inte ge några odds att syna, så jag betar pott direkt. Han tänker länge och synar.

Riverkortet är QR. Jag har parat mina damer och folk skulle nog säga att det bästa spelet är att checka hära. Jag tyckte inte det, jag var nästan så gott som säker på att han hade K-K i hålet och jag vill inte förlora potten hära. Om han har J-J så skulle han aldrig syna ett riverbet och oavsett så är handen vunnen om han nu gör det. Jag skjuter därför in resten av mina pengar för att få han att lägga sina kungar men blir blixtsynad.

Han visar upp Q-Q i hålet. Enligt mig one-outade han mig, visst han hade den bästa hande rakt igenom hela handen men hade inte damen dykt upp på river(vilket förövrigt är surt när han har spelat handen så oerhört dåligt) så skulle jag ha vunnit potten. Så i min mening blev jag bad beatad:).

Hand nummer 2. Samma bord och stakes. Pott 3458, vinst.

Knappen öppnar med 40kr. Jag synar från stora mörk med 8-10 off. Resten har lagt sig. Jag synar endast för att försvara min blind.

Floppen kommer: 9K-QR-JK. Jag har floppat stegen men den farliga stegen. Jag checkar och han betar pott. Jag tänker länge, använder till och med timebank för att sälja mitt "färgdrag", reraisar sedan till 276. Killen blixtsynar mig.

Blixtsynen förstår jag inte, då han verkade väldigt starkt borde han ha ställt här. Men vem vet, han kanske floppade en triss och vill mjölka mig. Väldigt, väldigt farlig flopp att mjölka på. Hur som haver på turn kommer 3H. Jag checkar då jag vill få ett billigt riverkort till mitt färgdrag(detta är vad jag säljer). Han betar 500 kronor och jag ställer, 1418 kr. Han synar. Rivern visar 10S, innan jag hinner säga fitta och slå i bordet så vinner jag faktiskt handen. KK hade ju inte varit omöjligt att han satt på, men som tur var gjorde han inte det. jag vet inte vad han satt på, överspelade AA kanske, floppade triss eller kanske till och med Q-J.

Någon som anser att jag spelat felaktigt i någon utav händerna? Recensera gärna era egna händer, tycker om att läsa och analysera;)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tänkte faktiskt starta denna tråden i höstas:). Men fick aldrig tummen ur. Lirar NLH fullring på FT för tillfället. Har testat en hel del sajter men tycker att FT funkar bra iom att man kan ha ganska många bord igång utan att det överlappar för mkt. Men jag är inte omöjlig, ngn som kan tipsa om EU-sajter som har bra rakeback, bra med trafik och möjlighet att köra 8+ bord samtidigt?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top