Pokertråden

Dark_Messenger

Guest
Där de finns stora potter finns det knappast lite spelare, jag satsar då på Nordic Freeroll eftersom om de är typ 7k anmälda så är hälften sit out och flera tusen åker ut den första halvtimmen.:)

På tal om de, här är min bästa hand hittills dagen före fick jag en färgstege i klöver med dam hög.:tummenupp

Den där är hård. :) Blixtfolda alla eller lyckades du mjölka ur handen så mycket som möjligt? Drömläget är ju om någon annan sitter på en bra träff i den handen. :yoparty

Fick faktiskt min första royal för två veckor sedan. Fick hyfsad utdelning på den också. En sån kväll spelar det inte så stor roll om man loosar lite, det vägs upp. :D
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Är det inte det nätverket som förbjuder rake back? Rätt så dåligt isf.
Stämmer bra att det skall vara förbjudet, men man kan fortfarande få det om man har lite "kontakter" på vissa sajter.

Dock fick jag RB på noiq för lääääänge sen o har därför kvar det.
Nu har dom nått vipsystem som motsvarar en viss % rb.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Den där är hård. :) Blixtfolda alla eller lyckades du mjölka ur handen så mycket som möjligt? Drömläget är ju om någon annan sitter på en bra träff i den handen. :yoparty

Igentligen var det dumt av mig att ta printen så tidigt men vad jag kommer ihåg så satt han som börja höja på en färg och gick tillslut all in. :tummenupp
 

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Jätte mkt text

Tänkte skriva ett långt och utförligt svar men kom på hur jävla trött jag är... har jobbat alldeles för mkt de senaste veckorna. men kort kommentar.
Hand 1, Gillar den här handen, underbart spel. verkligen surt med där. bara att komma igen.
Hand 2, inte riktigt lika fint spel kanske. Men vem e jag att kritisera, spelar långt under din nivå så...

Får se om jag tycker likadant när jag e utvilad och hjärnan inte redan har somnat. Då kanske jag tom kan motivera varför jag tycker såhär, just nu är det bara hela intrycket kan inte riktigt säga vad och varför.

Sen får du gärna posta händerna som HH:s ist, iaf jag tycker att de är lättare att läsa då och gärna liten kommentar om hur motståndaren spelar, löst/tight, aggro
 

Dark_Messenger

Guest
Stört omöjligt att kliva över 4k på Bet365. Har lirat 8 10$-turrar nu och går jämt upp! :mad:

Sista turren:

Näst sista handen, jag är stor chipledare headsup. Jag sitter på lilla mörk, ställer rakt av med A10. Killen synar med 88...o träffar fyrtal på flopp. :huvet

Sista handen, lika stackar. Jag AJ, han raisar 3ggr big, jag antar att han pushar och ska sno min mörk, jag ställer, han synar - A10. Yes! 1:st place hera i come! ..... Flopp kommer givetvis med två 10:eek:r. Tilt Tilt !!! :huvet


Lovar, cashar jag ut hälften, kommer jag kunna vinna 2k till and so on. Argh! :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag sitter på lilla mörk, ställer rakt av med A10. Killen synar med 88...o träffar fyrtal på flopp. :huvet

..... Flopp kommer givetvis med två 10:eek:r. Tilt Tilt !!! :huvet

Från igår kväll..
Själv hade jag betat ut ganska hårt på tvåpar Q10 men la iaf handen till slut så jag höll mig kvar en stund till om än måttligt skadeskjuten.
Spelaren "corkcockney" satt med triss i ess och hade inte samma tur...
 

Bifogat

  • royal.jpg
    royal.jpg
    182.1 KB · Visningar: 89
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Från igår kväll..
Själv hade jag betat ut ganska hårt på tvåpar Q10 men la iaf handen till slut så jag höll mig kvar en stund till om än måttligt skadeskjuten.
Spelaren "corkcockney" satt med triss i ess och hade inte samma tur...

Ajaj, den är fin den där. Torskar man mot någon med royal kan man alltid trösta sig med att fått den mot sig lajv. Den dagen man själv lyckas dra in den kan man ju ge sig fan på att alla kommer blixtfolda direCkt.

Jag hade min första för ett par veckor sedan. Gick o mös några timmar efteråt trots att jag på slutet gick på pumpen och hamnade på bubblan. :)

Har aldrig lirat på titan, är det någe bra sajt?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Den dagen man själv lyckas dra in den kan man ju ge sig fan på att alla kommer blixtfolda direCkt.

Har aldrig lirat på titan, är det någe bra sajt?

Jag träffade färgstege(väntar fortfarande på royal) när jag spelade upp mina sista cent på någon annan sajt. Självklart spelade jag bara mot stora mörken som var den enda som synade och han la sig efter min första bet som jag gjorde på turn.. Jag vann 52 cent eller något sånt.. :näsblod

Hade hellre fått den handen när jag spelade om åtminstone dollar...


Enda anledningen till att jag gick med där var för att jag fick ett bra sign-up erbjudande i våras då jag tänkte fördriva tiden med att nätpokra bort lite småpengar. De hade 100% sign-up-bonus plus 50$ från den refererande sajten så jag fick 250$ för mina 100 insatta dollar... De 50$ första dollarna kom efter 48 timmar och resterande 100 hade jag fått om jag spelat mer aktivt och framförallt mer kontantbord...
För er som spelar för lite större pengar blir kanske sådant oväsentligt och rör bara växelpengar... Själv ville jag bara spela lite snabba SnG's medan lillknodden sov lunch i vagnen utanför...

Det är en ok sajt i mina ögon. Mestadels europeer(britter, tyskar, holländare och fransmän) och några amerikaner. Ganska få svenskar.

De kör regelbundna 10.000$ garantiturneringar som bara kostar några dollar inköp och det är folk där de tider jag spelat...(spelar inga nätter dock)
 

Dark_Messenger

Guest
Jag träffade färgstege(väntar fortfarande på royal) när jag spelade upp mina sista cent på någon annan sajt. Självklart spelade jag bara mot stora mörken som var den enda som synade och han la sig efter min första bet som jag gjorde på turn.. Jag vann 52 cent eller något sånt.. :näsblod

Hade hellre fått den handen när jag spelade om åtminstone dollar...


Enda anledningen till att jag gick med där var för att jag fick ett bra sign-up erbjudande i våras då jag tänkte fördriva tiden med att nätpokra bort lite småpengar. De hade 100% sign-up-bonus plus 50$ från den refererande sajten så jag fick 250$ för mina 100 insatta dollar... De 50$ första dollarna kom efter 48 timmar och resterande 100 hade jag fått om jag spelat mer aktivt och framförallt mer kontantbord...
För er som spelar för lite större pengar blir kanske sådant oväsentligt och rör bara växelpengar... Själv ville jag bara spela lite snabba SnG's medan lillknodden sov lunch i vagnen utanför...

Det är en ok sajt i mina ögon. Mestadels europeer(britter, tyskar, holländare och fransmän) och några amerikaner. Ganska få svenskar.

De kör regelbundna 10.000$ garantiturneringar som bara kostar några dollar inköp och det är folk där de tider jag spelat...(spelar inga nätter dock)

Bra att de betalar ut en klumpsumma direkt. På de ställen jag provat så är alltid signup-bonusen omgiven av 18 miljarder vilkor vilket suger getballe. Där jag lirar mest så fick jag 200% signup vill jag minnas. Satte in en lax och började spela (dock inget cash utan SnG), den där tusenlappen har jag väl omsatt sisådär 10 gånger och jag har fortfarande inte ens fått ut hälften av bonusen. :mad:

Sen kör de med nått slags VIP-program också, där har jag klättrat ETT steg.. :D
 

Dark_Messenger

Guest
Hmm har setat o läst poker på FB nu ett tag och funderar på en grej. Min generella strategi när jag lirar brukar vara att folda i princip allt utom höga pockets, AK, AQ, AJ i färg eller utan. Jag brukar även syna/höja med mellanpockets och kanske nångång med låga. Jag resonerar såhär:

* Jag kör endast SnG på låga nivåer, dvs finns mycket dåliga spelare som inte har koll på spelet - dvs bluffar, semibluffar och chanstagningar mot dessa synmaskiner är att kasta pengar i sjön. Självklart tvingas man till en och annan bluff senare i en turnering men då försöker jag hålla mig till hyfsade kort som kan utvecklas eller vinna direkt.
* Genom att spela få men "säkra" händer hinner oftast många kriga bort sig innan jag ens kommer in i spelet vilket tar mig närmare finalplatserna utan att ens behövt gambla med min stack.
* Varför ens riskera stapeln i början av en turre när blindarna är löjligt låga? (ok det där är lite dubbelt resonemang..)

Till min egentliga fråga:
När man läser på FB verkar det som att folk, utöver mina exempel, även spelar suited connectors, oavsett klass, och synar och höjer friskt med dessa. Jag tycker det verkar vara vansinne att sitta o slaska med tex 78s och 34s i tid o otid men jag kan ha tänkt fel. Det kanske lönar sig i längden iom att man utökar sina antal spelade händer. Vad vet jag?


Hur tänker ni kring detta?:confused:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Satte in en lax och började spela (dock inget cash utan SnG),
Saken är att de ofta kör med ett poängsystem där man får en poäng per omsatt dollar eller en poäng per dollar i insats på SnG.
Problemet för mig är att jag oftast bara spelar billiga SnG (typ 2, 5 eller någon enstaka gång 10$)... Så det ger oftast något ynka tiotal poäng per dygn medan cashgame ger 10-30 poäng i timmen..

Till min egentliga fråga:
När man läser på FB verkar det som att folk, utöver mina exempel, även spelar suited connectors, oavsett klass, och synar och höjer friskt med dessa. Jag tycker det verkar vara vansinne att sitta o slaska med tex 78s och 34s i tid o otid men jag kan ha tänkt fel. Det kanske lönar sig i längden iom att man utökar sina antal spelade händer. Vad vet jag?


Hur tänker ni kring detta?:confused:

jag gillar att limpa in med connectors när blindsen fortfarande är låga, särskilt om jag har bra position eftersom de har två fördelar:
- man slänger dem snabbt om man bommar floppen och folk dundrar in rejäla betar, alltså kostar de inte mycket att spela dem
- När man väl träffar får man däremot riktigt bra händer som man kan slowspela och mjölka ordentligt eftersom folk sällan anar vad man har då det inte varit skottlossning preflopp.

Men det är hur jag resonerar, jag spelar för småpengar i sammanhanget och har alltid gott back på lång sikt.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Saken är att de ofta kör med ett poängsystem där man får en poäng per omsatt dollar eller en poäng per dollar i insats på SnG.
Problemet för mig är att jag oftast bara spelar billiga SnG (typ 2, 5 eller någon enstaka gång 10$)... Så det ger oftast något ynka tiotal poäng per dygn medan cashgame ger 10-30 poäng i timmen..

Jag spelar i princip bara 10$:s och ibland några 20$:s men likförbenat blir det i runda slängar bara 10$ i veckan de betalar ut. Bonusen för oss "vanliga" spelare som bara kör låglimit och lirar på "skoj" är således av underordnad betydelse. Viktigare då att man hittar till ett ställe man trivs på och som verkar seriöst? :gnissla
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag spelar i princip bara 10$:s och ibland några 20$:s men likförbenat blir det i runda slängar bara 10$ i veckan de betalar ut. Bonusen för oss "vanliga" spelare som bara kör låglimit och lirar på "skoj" är således av underordnad betydelse. Viktigare då att man hittar till ett ställe man trivs på och som verkar seriöst? :gnissla

10$ ger bara 10p och du behöver ofta 10000p för att få ut en hel insättningsbonus... Det innebär att du måste spela 1000SnG vilket ger rätt mycket sittande....

Spelar du däremot cashgame så är det inga problem att skrapa ihop 20-50p i timmen på billiga bord även om du spelar tight. Spelar du dessutom två bord parallellt för att få mer spel per tidsenhet trots tightare spel kan du skrapa ihop 30-100p i timmen.

Det innebär att du ganska lätt kan skramla ihop lika mycket poäng per timme på ett cashgame som du gör på ett helt gäng SnG... Och då utgår jag i mitt exempel för låga bord med max inköp 20$ och blinds på 10-20c.



...men, som du säger är den typen av insättningsbonus ganska meningslös eftersom det inte gör någon direkt skillnad på det stora hela..
 

Dark_Messenger

Guest
jag gillar att limpa in med connectors när blindsen fortfarande är låga, särskilt om jag har bra position eftersom de har två fördelar:
- man slänger dem snabbt om man bommar floppen och folk dundrar in rejäla betar, alltså kostar de inte mycket att spela dem
- När man väl träffar får man däremot riktigt bra händer som man kan slowspela och mjölka ordentligt eftersom folk sällan anar vad man har då det inte varit skottlossning preflopp.

Men det är hur jag resonerar, jag spelar för småpengar i sammanhanget och har alltid gott back på lång sikt.

Jo så kan man ju resonera men då gäller det att spela dessa från bra pos som du säger och att de verkligen sitter på floppen eller att man endast är ett kort från fullbordad. Hur många gånger har man inte setat o synat på sin ofullbordade stege eller färg bara för att inse att den inte kommer bli färdig? Brukar bli riktigt dyrköpt om nån har träff på bordet, dessutom har man oftast kort som absolut inte står vid showdown heller.

Kanske är det väsentliga mellanskillnaden mellan att hålla på o limpa in med skit hela tiden och att kasta allt utom mina exempel. Dvs kommer jag att vinna mer genom att ta risken eller kommer jag förlora mindre genom att avstå från att spela dessa händer? :confused:

På sikt alltså.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jo så kan man ju resonera men då gäller det att spela dessa från bra pos som du säger och att de verkligen sitter på floppen eller att man endast är ett kort från fullbordad. Hur många gånger har man inte setat o synat på sin ofullbordade stege eller färg bara för att inse att den inte kommer bli färdig? Brukar bli riktigt dyrköpt om nån har träff på bordet, dessutom har man oftast kort som absolut inte står vid showdown heller.

Kanske är det väsentliga mellanskillnaden mellan att hålla på o limpa in med skit hela tiden och att kasta allt utom mina exempel. Dvs kommer jag att vinna mer genom att ta risken eller kommer jag förlora mindre genom att avstå från att spela dessa händer? :confused:

På sikt alltså.

Min ringa erfarenhet från turneringspel är att det inte är de många men billiga skithänderna som jag spelat som kostat mig utan snarare AA handen där får syn av en desperat spelare som även han är shortstack och svarar med att gå all in med sina 7:eek:r och träffar trissen...

När jag däremot spelar cashgame så spelar jag inte dessa skithänder allt för ofta... Dessutom har man bara råd att spela sådana draghänder tidigt i turneringen... Börjar man med 1500$ och blindsen stiger till 100-200 så har man ju inte råd att spela på den typen av långsökta händer.
 

Dark_Messenger

Guest
Min ringa erfarenhet från turneringspel är att det inte är de många men billiga skithänderna som jag spelat som kostat mig utan snarare AA handen där får syn av en desperat spelare som även han är shortstack och svarar med att gå all in med sina 7:eek:r och träffar trissen...

När jag däremot spelar cashgame så spelar jag inte dessa skithänder allt för ofta... Dessutom har man bara råd att spela sådana draghänder tidigt i turneringen... Börjar man med 1500$ och blindsen stiger till 100-200 så har man ju inte råd att spela på den typen av långsökta händer.

Jo visst är AA liksom KK förrädisk men då har man ju något iaf. Det vanligaste felet många gör med dessa händer är nog att inte höja tillräckligt mycket preflop. Jag gjorde alltid den missen förr och fick ofta betala dyrt. :huvet


Fler synpunkter på att spela endast "säkra" starthänder eller också utöka med suited connectors (och andra draghänder).
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
* Varför ens riskera stapeln i början av en turre när blindarna är löjligt låga? (ok det där är lite dubbelt resonemang..)

Till min egentliga fråga:
När man läser på FB verkar det som att folk, utöver mina exempel, även spelar suited connectors, oavsett klass, och synar och höjer friskt med dessa. Jag tycker det verkar vara vansinne att sitta o slaska med tex 78s och 34s i tid o otid men jag kan ha tänkt fel. Det kanske lönar sig i längden iom att man utökar sina antal spelade händer. Vad vet jag?


Hur tänker ni kring detta?:confused:

Nej, du spelar bra. Finns ingen mening att spela 3-4 suited i en sng med relativt antal få BB.
Helt rätt att spela Tight i början av turren/sng, man kan spela nån suited i bra poss, typ 10-9 suit.

I cashgame i hyffsad position spelar jag gärna suited connecters.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag spelar relativt många händer vilket jag anser är det bästa sättet att spela på. Men då måste man också vara beredd på att lägga draghänder om man inte får odds att syna. Detta är det största misstaget folk gör med sina suited connectors man överspelar dom. Säg att du har 78 suited och du synar en raise, du missar steg/färgdrag på floppen men däremot så träffar du mellanparet. Nu gäller det att inte överspela handen, meningen att syna med 78 är att träffa stort, ett stort drag eller en stor hand, inte en medioker hand. Det är många som kan syna och "dra" efter 2-par eller stängda stegen. Och på så sätt förlora massvis med pengar med dessa händer. På samma sätt så måste man också kunna lägga färgdrag eller öppna stegar, gambla kan man göra någon gång men gör man detta till en vana så kommer man att förlora pengar i det långa loppet.

Anledningen att det lönar sig att spela dessa händer är för att dom är dolda. Folk som endast spelar PP, AK-AD-AJ, dvs relativt tighta spelare är väldigt lättlästa. Detta lönar sig säkerligen på sit N Gos, där tight is right och säkerligen på låga cash games där du egentligen blir nersynad av allting och din table image inte är så jäkla viktig.

På högre nivåer så kan man förmodligen glömma att tjäna några stora pengar på dett sätt. Urvalen av händer ska anpassas efter spelarna vid bordet och dina egna image. Om du spelar tight och inte anpassar ditt spel efter spelarna så kommer du så småningom bara att bli synad när du troligtvist är beat. Om jag sitter vid ditt bord och raisear med AQ suited och sedan så blir jag reraisead av dig som bara har spelat väldigt få händer och varje gång du har blivit nersynad så har du visat en bra starthand så kan du glömma att mina pengar åker in med AQ. Har jag däremot AA eller KK så kan jag då garanterat kasta in en ytterligare raise och troligtvis få en syn eller att du ställer då jag vet att du inte är inne med en skithand.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top