Pokertråden

Dark_Messenger

Guest
Bra svar! Då är jag inne på rätt spår alltså. :)

En annan fråga, hur tänker ni generellt runt låga PP? Kastar ni, höjer, eller nöjer ni er med en syn för att få se floppen billigt?

Jag är kluven i frågan. Ju mer jag spelar, ju fler 22, 33 och 44 slänger jag utan att ens se flopp. Känns helt enkelt inte värt det men man kanske ska spela dessa på nått helt annat sätt?

Vill minnas att Glimne förespråkar att höja som fan med dessa?? Är karln dum i huvudet eller finns det en anledning?
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Bra svar! Då är jag inne på rätt spår alltså. :)

En annan fråga, hur tänker ni generellt runt låga PP? Kastar ni, höjer, eller nöjer ni er med en syn för att få se floppen billigt?

Jag är kluven i frågan. Ju mer jag spelar, ju fler 22, 33 och 44 slänger jag utan att ens se flopp. Känns helt enkelt inte värt det men man kanske ska spela dessa på nått helt annat sätt?

Vill minnas att Glimne förespråkar att höja som fan med dessa?? Är karln dum i huvudet eller finns det en anledning?


Som sagt, allting är relativt. Det beror på position, image, stack och spelare. Man kan inte säga att ena sättet att spela är bra och andra dåligt. Jag synar/höjer nästan alltid med dessa pp. Nackdelen med att bara syna är att när du inte träffar trissen så är du rädd för alla kort. Fördelen är att man kan få redigt betalt när du träffar trissen. Du floppar en triss cirka 10% av gångerna när du har par på handen. Detta betyder dock inte att du förlorar resten utav gångerna, men vi ska utgå från det i denna beräkning.

Vi spelar 2-2, 100 ggr, och varje gång synar vi en 40 bet på ett 5/10 bord.

100 x 40 = 4000
Detta är vad du har investera i dessa händer innan flopp. 10% av gångerna floppar du en triss, det vill säga 10ggr av 100.

Om du nu lyckas att dra in mer än 4000 i dessa 10 potter(som du förmodligen vinner), så ska du alltid syna med dina låga pp. Vi räknar alltså att du endast vinner 10 gånger av 100, men dessa 10 gånger så vinner du förmodligen ett par stora potter. Förövrigt så vinner du garanterat flera gånger än 10% med ditt låga PP, och därför föredrar mer att höja med dom än att syna pree.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Som sagt, allting är relativt. Det beror på position, image, stack och spelare. Man kan inte säga att ena sättet att spela är bra och andra dåligt. Jag synar/höjer nästan alltid med dessa pp. Nackdelen med att bara syna är att när du inte träffar trissen så är du rädd för alla kort. Fördelen är att man kan få redigt betalt när du träffar trissen. Du floppar en triss cirka 10% av gångerna när du har par på handen. Detta betyder dock inte att du förlorar resten utav gångerna, men vi ska utgå från det i denna beräkning.

Vi spelar 2-2, 100 ggr, och varje gång synar vi en 40 bet på ett 5/10 bord.

100 x 40 = 4000
Detta är vad du har investera i dessa händer innan flopp. 10% av gångerna floppar du en triss, det vill säga 10ggr av 100.

Om du nu lyckas att dra in mer än 4000 i dessa 10 potter(som du förmodligen vinner), så ska du alltid syna med dina låga pp. Vi räknar alltså att du endast vinner 10 gånger av 100, men dessa 10 gånger så vinner du förmodligen ett par stora potter. Förövrigt så vinner du garanterat flera gånger än 10% med ditt låga PP, och därför föredrar mer att höja med dom än att syna pree.

Pedagogiskt inlägg! :yoparty

Men ditt resonemang håller inte riktigt vid turneringsspel eller hur, då chipsen är mer värda än vid ett CG? I slutskedet, HU på en turre mot en svag spelare skulle jag inte tveka att ställa in med 55 men i början.....:gnissla

Gör jag en ny tankevolt nu? :D :näsblod
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Pedagogiskt inlägg! :yoparty

Men ditt resonemang håller inte riktigt vid turneringsspel eller hur, då chipsen är mer värda än vid ett CG? I slutskedet, HU på en turre mot en svag spelare skulle jag inte tveka att ställa in med 55 men i början.....:gnissla

Gör jag en ny tankevolt nu? :D :näsblod

Det stämmer korrekt, du får förlåta mig, jag blir lite hemmablind då jag för det mesta spelar CG och även då relaterar till det. Men jag har erfarenhet av tuneringsspel också så jag kan utveckla mitt svar lite. Givetvis gäller detta endast NL Cash Game. PL och Limit lämnar jag åt dom som kan spela det, jag har aldrig gett mig in på det.

Låga pp i tuneringar skulle jag inte spela aggresivt utan förmodligen kasta från tidig position. Däremot så kan dom vara extremt värdefulla om du har möjlighet att limpa och se en billig flervägspott. I det sena skedet när blindsen blir höga och alla shortstacks blir desperata så är det inte helt fel att syna folk som ställer. Om man nu har tillräckligt med marker att göra det med.
 

Dark_Messenger

Guest
Låga pp i tuneringar skulle jag inte spela aggresivt utan förmodligen kasta från tidig position. Däremot så kan dom vara extremt värdefulla om du har möjlighet att limpa och se en billig flervägspott. I det sena skedet när blindsen blir höga och alla shortstacks blir desperata så är det inte helt fel att syna folk som ställer. Om man nu har tillräckligt med marker att göra det med.

Precis så resonerar jag också. Fan, jag kan ju det här!:yoparty
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Bra svar! Då är jag inne på rätt spår alltså. :)

En annan fråga, hur tänker ni generellt runt låga PP? Kastar ni, höjer, eller nöjer ni er med en syn för att få se floppen billigt?

Jag är kluven i frågan. Ju mer jag spelar, ju fler 22, 33 och 44 slänger jag utan att ens se flopp. Känns helt enkelt inte värt det men man kanske ska spela dessa på nått helt annat sätt?

Vill minnas att Glimne förespråkar att höja som fan med dessa?? Är karln dum i huvudet eller finns det en anledning?

Spelar 99% cashgame o höjjer nog 90% av fallen oavsett position (shorthanded).
Sen är det skillnad mellan turneringsspel med kanske 10-20 bb vs cashgame med runt 50-200 bb.
 

Dark_Messenger

Guest
Nu är jag igång o bråkar med bet365 igen. De håller inne en dubbel bonusutbetalning för mig och när jag vänder mig till supporten för att påtala detta så får jag tillbaka något i stil med: Vi är mycket ledsna men det finns inget vi kan göra åt detta. Jag kontrar med att om inte de kan hjälpa mig vem fan ska då göra det? Varför finns det en support öht?

Helt fuckin otroligt. Har aldrig varit med om en sajt med sämre utbetalningsrutiner än bet365. Inget funkar men än så länge har de kunnat gå in och punktutbetala när man legat på men nu verkar de plötsligt inte kunna göra det heller. En kvinna svarade nått i stil med att jag hade ett gammalt konto som var innan de nya rutinerna etc bla bla. Kan jag köpa, men inte när nått jävla riskspucko svarar mitt mycket syrliga mail med - Jag är ledsen det finns inget vi kan göra. Jag bifogade tom en tidigare konversation med supporten där DE bad mig att höra av mig när jag ville ha bonusen utbetald.

Nej, snart cashar jag ut på bet365 och byter sajt för de verkar inte vara speciellt måna om sina kunder där. :pangihuve

Tips på bra och seriösa sajter? :gnissla
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Lillkillen låg ute i vagnen och sov så jag passade på att spela en 20-manna turbo SnG...

Jag satt på stora blind (3000) med AA då första killen att agera går All In preflop. Självklart synar jag direkt och glad blir man då jag ser honom ha AQ. Desto tråkigare blev det då floppen kom. :huvet
 

Bifogat

  • ute.jpg
    ute.jpg
    75.5 KB · Visningar: 64

Dark_Messenger

Guest
Lillkillen låg ute i vagnen och sov så jag passade på att spela en 20-manna turbo SnG...

Jag satt på stora blind (3000) med AA då första killen att agera går All In preflop. Självklart synar jag direkt och glad blir man då jag ser honom ha AQ. Desto tråkigare blev det då floppen kom. :huvet

En klassiker. AA är fina men de är trots allt bara ett par. Å andra sidan spelade du helt korrekt eftersom tomten ställde preflop och du råkade sitta på nötterna.

I längden tjänar du pengar på detta. :tummenupp
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
***** Hand 771092600 *****
2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 augusti 2008 22:07:03
Diana 28 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: tHOORd (1465.00)
Plats 2: DavidN (816.07)
Plats 3: Gräslöken (888.75)
Plats 4: Timpakax (290.51)
Plats 5: Rounder (1000.00)
Gräslöken lägg LM 2.50
Timpakax lägg SM 5.00
** Giv **
tHOORd [Er, Es]
DavidN [N/A, N/A]
Gräslöken [N/A, N/A]
Timpakax [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
tHOORd Höj till 20.00
DavidN Syna 20.00
Gräslöken Syna 20.00
Timpakax Syna 20.00
*** Flop(Board): *** : [7h, 8s, Kk]
*** Bet Runda 2 ***
Gräslöken Passa
Timpakax Passa
tHOORd Satsa 80.00
DavidN Syna 80.00
Gräslöken Höj till 160.00
Timpakax Lägg
tHOORd Syna 160.00
DavidN Lägg
*** Turn(Board): *** : [7h, 8s, Kk, 7k]
*** Bet Runda 3 ***
Gräslöken Satsa 240.00
tHOORd Syna 240.00
*** River(Board): *** : [7h, 8s, Kk, 7k, 9s]
*** Bet Runda 4 ***
Gräslöken Satsa 260.00
tHOORd Höj till 520.00
Gräslöken All-in 468.75
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1882.50
tHOORd [Er, Es] Två par, ess och sjuor Vinst: 0.00
DavidN Lägger mig Vinst: 0.00
Gräslöken [7r, Kr] Kåk Vinst: 1882.50
Timpakax Lägger mig Vinst: 0.00
Rounder [N/A, N/A] Högsta kort sjua Vinst: 0.00


Gick igenom en gammal hand och för inte så länge sedan åkte jag dit på denna. Jag öppnar standard med 4xBB, och får tre synar. Detta suger hästpung, då jag sitter på AA. Det kommer en helt ofarlig flopp och jag är snabb att beta pott för att få bort alla skithänder. Jag får en syn och sedan en reraise till 160. Jag gillar inte denna reraise och jag börjar ana ugglor i mossen. Men eftersom att han endast dubblar min raise så känns det som om att han kan sitta på 910 och semibluffar. Nu kanske ni undrar varför jag endast synar. Jo, reraisear jag så får jag bar bort alla händer jag kan slå, och alla händer som slår mig synar(eller ställer). Floppen är inte så dragvänlig, det finns bara ett stegdrag och det får han gärna dra efter. Turnkortet är väldigt bra för min hand, jag slår nu K8 som var en utav händerna min motspelare kunde ha. Jag väljer att bara syna tunrbetet här då det inte är många kort som skrämmer mig på rivern och jag vill då ge min motspelare ytterligare en chans att satsa på rivern. Jag menar, har han K8 så slår han nästan alla Kx händer som han troligtvist satt mig på. Nu kommer 9 på rivern och en möjlig stege kan ha träffat men jag tror inte han har suttit på 5-6/6-10 och jag har redan bestämt mig för att han sitter på Kx, kanske KQ eller till och med K8. Anledningen till att jag reraiser på rivern är att han inte har mycket pengar kvar och i princip alla händer som han har och jag kan slå måste syna det betet. Och har jag nu åkt på en nitlott så är det endast dryga 300 extra jag förlorar. Så tanken vinna maximalt eller förlora maximalt var förklarar min reraise. Och som sagt, jag var ganska säker på att min hand skulle hålla. Hade dock inte 7:an kommit på turn så hade jag kanske lagt handen.

Men det är sådant som händer, live to fight another day. Folk är välkommna att syna mina Ess med K8 varje dag, dock så vill jag inte se flervägspotter med mina ess:)
 

Dark_Messenger

Guest

Ska läsa noggrannare sen men spontant när så många tomtar är kvar trots din standard höjning preflopp. Höja mer! I ett sånt läge MÅSTE du tvinga bort cp:na som har träff på mellan och topparet.

EDIT: Utvecklar..

Som jag ser det;
bra spel preflopp. Megaraise = risk för rundfold så en standardhöjning är förmodligen rätt i det läget.

Flopp - Här är du förmodligen safe. Om jag fick en höjning mot mig här skulle jag kort o gott anta att nån satsar på ett drag eller har Kx och vill veta huruvida du slår K, vilket du givetvis gör. I detta läget skulle jag beroende på pos och tells på de andra spelarna reraisa ordentligt. Jag vill INTE ha många spelare mot mig med endast AA, utan tomten med K räcker gott o väl. Detta är lite make or break-läge.

Turn - Anar jag inget oråd i det läget skulle jag antingen checka för att ta reda på hur han ligger till alternativt fortsätta höja för att tvinga ut honom i detta läge. Med endast ett par är man ju sjukt sårbar.

River - Bordet parade sig = inte bra. Agerar jag först skulle jag checka, nu hade du bara 300 kvar och är hyfsat commited så i det läget hade jag skickat in degen och be en bön att han inte sitter på en sjua. I annat fall hade jag som sagt checkat. Finns ingen anledning att ge bort 300 till om det är uppenbart att man är slagen.

Summa summarum, jag hade höjt mer än vad du gjorde i alla lägen. Hellre vinna en liten pott än förlora en stor.
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Ska läsa noggrannare sen men spontant när så många tomtar är kvar trots din standard höjning preflopp. Höja mer! I ett sånt läge MÅSTE du tvinga bort cp:na som har träff på mellan och topparet.

Nja, preeflop höjningen är standard, jag kan inte kasta in 20 kronor när jag raisar vanligtvis och sen kasta in 25 när jag sitter på AA KK. Beta mer än ett pottbet flopp är väl dumt då jag då troligtvis blir reraised av en bätter hand. Säg att jag betat 160 på floppen istället, vad hade hänt? Jo, händer som jag slår lägger sig troligtvis. och i en flervägspott så vill jag nog hålla ner potterna för att slippa jobbiga beslut på turn. Genom att beta mer på floppen så hade jag alltså troligtvist förlorat alla mina pengar, och om jag inte var slagen så hade jag inte fått något betalt alls. Förstår du tänket? Jag är lite dålig på att förklara men ska försöka utveckla mig lite.

3 Olika situationer med samma hand, som kunde ha varit möjliga i denna hand.

AA vs K10

Överbetar jag floppen hära så får jag troligtvis inte en syn av K10. Detta är en hand som jag kunde ha vunnit en del pengar av annars om jag bara beta lite mindre på floppen.

AA vs K7

Denna hand synar oavsett vad jag gör på floppen. Så här förlorar jag hur jag än gör.

AA vs 910

Denna hand synar inte överbetet men är nog villig att investera en del i handen. Den hand vinner jag mer utav om jag låter han dra eller ej.

AA VS KQ

Denna hand vinner man nog pengar av oavsett vad som händer på floppen. Men det som är viktigt är att chansen är större att du vinner mer av KQ om du inte överbetar floppen. En överbet kan få motståndaren att tänka att det inte är värt att syna, han har ju än så länge bara investerat 20 kronor i handen och han kan säkerligen vara beat.


Blev det lite klarare?=)
 

Dark_Messenger

Guest
Blev det lite klarare?=)

Jag förstår hur du tänker men jag står ändå fast vid mitt resonemang. AA är livsfarlig postflopp. Väljer man att spela den utan att trycka all in och förlorar så förlorar man oftast stort. Drömläget är att ha en eller två motståndare mot sig med pocket eller en träff på brädan, men gå in med den i flervägspott utan att betta upp ordentligt är vansinne tycker jag.

En fegisgrej jag kan köra, speciellt om jag har djup stack (tänk turnering nu) är att jag bettar/höjer standard pre och kollar på floppen. Har det inte parat sig eller ligger uppenbart drag på bordet ställer jag helt enkelt. Det är en chanstagning - visst men risken att bli utdragen med raketerna är för stor helt enkelt. Här spelar jag på det psykologiska övertaget också. Många vill ogärna gå upp mot en djup stack, speciellt inte när bubblan börjar närma sig.

Nu var du ju rökt på förhand i denna hand för K7 lär ju inte mucka oavsett vad du gjort. Men säg att han bara haft Kx, då hade han med stor sannolikhet foldat om du öst på?
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag förstår hur du tänker men jag står ändå fast vid mitt resonemang. AA är livsfarlig postflopp. Väljer man att spela den utan att trycka all in och förlorar så förlorar man oftast stort. Drömläget är att ha en eller två motståndare mot sig med pocket eller en träff på brädan, men gå in med den i flervägspott utan att betta upp ordentligt är vansinne tycker jag.

En fegisgrej jag kan köra, speciellt om jag har djup stack (tänk turnering nu) är att jag bettar/höjer standard pre och kollar på floppen. Har det inte parat sig eller ligger uppenbart drag på bordet ställer jag helt enkelt. Det är en chanstagning - visst men risken att bli utdragen med raketerna är för stor helt enkelt. Här spelar jag på det psykologiska övertaget också. Många vill ogärna gå upp mot en djup stack, speciellt inte när bubblan börjar närma sig.

Nu var du ju rökt på förhand i denna hand för K7 lär ju inte mucka oavsett vad du gjort. Men säg att han bara haft Kx, då hade han med stor sannolikhet foldat om du öst på?

Du spelar raketerna helt fel om du ställer på floppen. Som sagt, den enda handen som synar dig är en hand som slår dig så vad är meningen med att ställa? Du måste förstår att du är i en enormt bra sits mot Kx (i just denna hand), och då vill du ju inte bli av med honom. Varför beta ut en sämre hand på en flopp som det knappt finns några drag på? Man kan inte vara rädd för att han parar sidokortet. Genom att spela AA som du så ger du bort pengar, som sagt du får bara syn av en bättre hand och det vill du ju inte ha syn, dom du vill ha syn av är sämre händer. Simple as that. Sen om någon nu parar sitt sidokort så har du ju otur, men i längden så vinner du ju. Därav så var turnkortet bra för mig, bordet parade sig. Jag slog nu K8. Och jag var inte rädd för 7an. Ska förklara varför.

K-7-8-7

Vilka händer med en 7a i kan min motspelar ha som han reraiseade floppen med.
A-7? Knappast när jag har betat pott och fått en syn redan. Aldrig att man reraisar med A-7 då. Pocket 7or eller pocket 6or och floppat triss. Varför reraise här när jag har betat pott och en annan synat. Med en triss här på denna flopp så synar man bara, man vill ha kvar båda i handen. Och låta dom stå för action på turn.

Enda handen jag kan sätta han på är 910, K8 och K7. Men i och med att han bara dubblade min raise så kände jag att 910 var handen han satt på, och när 7an kom på turn så spelade nu ingen roll om han satt på K8 då jag skulle vinna handen ändå.

Vi borde styra upp ett parti poker här på sporthoj, helt klart. Jag ska iväg och lira nästa helg ute på lidingö. Vi lirar NL CG 5/10 eller 5/5 vanligtvis. Och blir minst 5-6 man. Om det är någon som är sugen att haka så är det bara att höra av er.

EDIIT: Här ska du få ett jättlätt exempel som förhoppningsvis får dig att spela dom på ett annat sätt:)

AA i samma hand som min.

Du har tusen bakom dig.

Floppen kommer K-7-8 och potten är på 160 kr

Nu skjuter du in 1000 kr för att vinna 160 kr. Du kommer oftast aldrig vinna mer än 160 kr, men du risker alltid 1000 kr. Så varje gång du förlorar så förlorar du 1000 kr och varje gång du vinner så vinner du 160 kr. Låter det som en vinnande strategi? Även om du mot förmodan blir synad av ett färgdrag så kommer du att förlora cirka 30% av gångerna.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
...Lång men bra text...

Ok, min krasch n burn-strategi i exemplet ovan kanske inte var det bästa exemplet eftersom jag inte tog någon hänsyn till omständigheterna runt om, men du resonerar hela tiden utifrån CG. Det är inte samma som turnering. Givetvis är det idioti att riskera 1000kr när det ligger 160kr i en pott men det behöver inte vara idioti att riskera en stor del av sin stapel i en turnering när rätt läge uppenbarar sig. Turneringsspel är mycket aggresivare än CG och det gäller att planera sitt spel enligt olika faser.

Precis nu hände detta i en turre:

Första handen, turnering 6-mannabord, jag sitter på lilla med KK.

Preflop. Syn, höjning, syn, höjning - min tur.. Vad gör jag? Jag höjer givetvis ytterligare lite för att rensa. Dessutom hade det inte varit några monsterhöjningar och KK är farlig att spela. Helst vill jag inte ha en allin situation nu utan jag vill se flopp, pushar nån så får man ta ett beslut. KK är svårfoldad, speciellt i början av en turre. Alla foldar fram till killen som reraisade - han trycker. In med hela stacken pangbomkrasch. Hmm... Med endast honom vs mig riskerar jag att syna i det här läget, varför? Jo..

*Början av en turre. Åker jag dit så köper jag in mig i ett nytt spel, simple. Jag slipper ödsla tid och vara skadeskjuten i ett tidigt skede.
*Vinner jag, har jag ett utmärkt utgångsläge och kan planera mitt spel lite mer än vad jag annars skulle tvingas till.
*På min nivå är de flesta sopor. Thats a fact. Kanske det starkaste argumentet för en syn i detta läge.

Killen tryckte med AJ off. För en gång skull stod kungjävlarna och jag dubblade min startstack på första handen. Jag vann nyss turneringen då de andra i sann lowlimit-anda all-innade ihjäl varandra ganska snabbt och jag kunde spela om etta eller tvåa-priset.

Turneringsspel är helt annorlunda än CG. Aggression är nyckeln speciellt i slutskedet när alla i praktiken är lowstackade. Sen genomgår turneringar olika faser där man bör anpassa sitt spel också men det kan få bli en annan post. :)
 

Dark_Messenger

Guest
Kan ge dig en bra deal på NoIqpoker.
Inge krångel med varken bonusar eller uttag (tar 1-3 dar med bankwire + skattefritt).

Låter mycket trevligt. Jag ska bara vänta in sista bonussläppet som jag bör få på måndag sen cashar jag ut. :tummenupp
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09


Självklart skiljer sig CG och Tuneringsspel avservärt mycket men samma sak gäller även för tuneringsspel. Att riskera 1000 för att vinna 160 är inte en vinnande strategi. Sen beror det också på vad det är för tuneringar man spelar, spelar man en freeroll eller en låginköpstunering så vissst, du kanske får syn av en sämre hand. Men det är inget bra spel. Att investera en stor del av sin stapel i potten är aldrig dåligt med AA oavsett om man spelar CG eller tunering, men då måste man ta hänsyn till vad som faktiskt ligger i potten. Din motspelar får ju knappast några odds att syna om han inte har en bättre hand.

Sen angående din hand med KK. Jag skulle trycka där, helt klart. Det hade redan raisats 3 gånger innan och då är det helt klart läge att pusha med KK. Speciellt i tunering. Det finns en hand som du är rädd för och sitter motspelaren på det så är det otur för dig, men annars slår du en väldans massa händer. Jag har faktiskt lagt KK en gång pree i ett cash game, det var ett tight bord och jag öppningsraisade och blev re-och re-reraisead. Jag la handen då jag inte hade investerat så mycket pengar i potten. Jag kände att jag var uppe mot AA, men jag hade fel. AK vs QQ, och A kikade upp på turn. Så hur som hade jag förlorat handen, men AK kanske hade vikt om jag pushat och QQ synat. Men man ska våga att vara feg ibland. Däremot i tuneringsspel så pushar jag med KK pree anytime, jag skulle aldrig lägga handen oavsett om jag fick en dålig känsla.

Får mig att tänka på denna hand.

[YOUTUBE-ID]zHmI_0bK4nw[/YOUTUBE-ID]
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
När kör vi en SH-turre igen(på nätet)?
Jag vet att det var något tjafs sist så vi kunde inte ordna fler officiella SH-turrar men man kan väl likväl ordna en inofficiell.

Det handlar mer om ära och berömmelse än om pengarna så jag ser gärna att insatsen inte överstiger 20$...

Alla som vill vara med kan väl lista sig här så kan jag försöka styra upp något. Vill någon mer hjälpa till får ni väldigt gärna PM:a så kanske vi kan få ihop en liten turnering typ nästa vecka eller så.
Mitt förslag är kvällstid en vardag. Typ nästa onsdag 20.00 eller så... Men det där bestämmer vi om folk är intresserade av med och de praktiska detaljerna är lösta..

....Så här kommer intresselistan:

1. Korvgubbe
2.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top