Pokertråden

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Privata turneringar finns hos pokerroom.com betsson.com och alla andra sajter som ingår i ongamenetwork. Där har ni Java klient eller download PC klienter att välja på också. Ni sätter upp turren efter egen spec direkt i klienten.
Själv får jag inte spela där eftersom jag jobbar med en sajt i nätverket.

/Danne
 

Dark_Messenger

Guest
Har nu testat att spela lite på Titanpoker med ganska stor framgång. Jag registrerade mig på http://www.pokerprofessor.com/, tog det första testet och fick mina 50$ att spela för. Det började riktigt dåligt och jag gick ner till 14$. Efter ett par timmars grindande så slutade jag på 200$ plus. Nästa dag så satte jag in allt på 1/2 $ bord och grindade upp till 1300$. Ska recensera ett par händer när jag kommer hem från jobbet.

En fråga bara, någon som spelar på titanpoker eller pacific som vet hur jag kan få ut handhistoriken i text? På pacific så kan jag bara spela upp händerna och på titan(har dock inte undersökt saken så mycket här) så ser jag endast bilder. Någon som har koll på det?

Vad är det? Nån portal som slussar en till titan under förevändning att man får en jeTTEbra deal hos dom?

Titan har jag också sneglat på men har inte reggat mig där än så länge. Sajten känns sådär tyckte jag. Hört en del negativt också så jag kommer nog titta på andra alternativ i första hand.

Kollar lite på noiqpoker nu.

Är primärt ute efter sajter med mycket SnG-action. Gärna ett bra utbud av shorthandbord med turbovarianter.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Vad är det? Nån portal som slussar en till titan under förevändning att man får en jeTTEbra deal hos dom?

Titan har jag också sneglat på men har inte reggat mig där än så länge. Sajten känns sådär tyckte jag. Hört en del negativt också så jag kommer nog titta på andra alternativ i första hand.

Kollar lite på noiqpoker nu.

Är primärt ute efter sajter med mycket SnG-action. Gärna ett bra utbud av shorthandbord med turbovarianter.

Någon bra deal är det egentligen inte, utan jag kom in på sidan av ren tillfällighet. Och då jag fick 50$ så tänkte jag att jag lika gärna kunde testa siten. Jag tycker den är helt okej när det gäller cashgames, men jag har inte spelat tillräckligt länge för att upptäcka diverse nackdelar.

Genom pokerprofessor så fick man läsa en hel del om poker(orkade dock inte läsa så jag bläddra snabbt igenom sidorna för att kunna ta testet), klarade man testet så fick man 50$. Mycket meck för lite pengar, men har man inget annat för sig så kan man lika gärna göra det. Sedans så är det ganska matnyttig text att läsa där.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag är med om vi kör typ max 20 dollar, vilken klient kör ni? måste kanske regga mig på ny isånafall, har kört på expekt förut o bet365 men längesen jag lirade nu

Datum?



Gör rätt denna gång

I dagsläget lutar det åt Svenska Spel och att det blir av nästa onsdag men jag återkommer i kväll med definitivt besked. Insatsen kan nog tänkas bli just 20$. Då slipper man "monopolpengar-mentaliteten" men det är ändå så "billigt" att alla kan vara med.
 

Dark_Messenger

Guest
So far.....
1. Korvgubbe
2. Dark_Messenger
3. tHOORd.
4. freddola
5. abstruse
6. smallsocks
7.
8.
9.
10.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad är det? Nån portal som slussar en till titan under förevändning att man får en jeTTEbra deal hos dom?

Titan har jag också sneglat på men har inte reggat mig där än så länge. Sajten känns sådär tyckte jag. Hört en del negativt också så jag kommer nog titta på andra alternativ i första hand.

Kollar lite på noiqpoker nu.

Är primärt ute efter sajter med mycket SnG-action. Gärna ett bra utbud av shorthandbord med turbovarianter.

Titan o Noiqpoker är på samma nätverk = samma spelare.
Dock får du bättre deal på noiq samt noiq är ungefär 1000 ggr bättre skött.
 

Dark_Messenger

Guest
Titan o Noiqpoker är på samma nätverk = samma spelare.
Dock får du bättre deal på noiq samt noiq är ungefär 1000 ggr bättre skött.

Även bet365 tillhör ju det nätverket. :skrämd

Mycket SnG-action på NoIq? Vilka varianter finns?
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
So far.....
1. Korvgubbe
2. Dark_Messenger
3. tHOORd.
4. freddola
5. abstruse
6. smallsocks
7. Master
8.
9.
10.

Även bet365 tillhör ju det nätverket. :skrämd

Mycket SnG-action på NoIq? Vilka varianter finns?

Säg till när du ska regga dej någonstans, kan fixa deals på många nätverk.
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Även bet365 tillhör ju det nätverket. :skrämd

Mycket SnG-action på NoIq? Vilka varianter finns?

Spelar ejj sng, men eftersom det är en av dom större mätverken (tror det är 4e störtst) så är det nog bra action mest hela tiden.
Varianterna är 2, 6 o 10 pers, normal, turbo, superturbo, jackpot o double up.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Hehe lycka till boys. Har själv lagt av med internetpokern efter att ha nött way too much mellan 2003-2006. Gav bra pengar men är samtidigt otroligt tidskrävande.

Men om en dryg vecka blir det till Las Vegas för att vara politiskt inkorrekt så då ska det nog spelas en del poker :)
 

Dark_Messenger

Guest
Spelar ejj sng, men eftersom det är en av dom större mätverken (tror det är 4e störtst) så är det nog bra action mest hela tiden.
Varianterna är 2, 6 o 10 pers, normal, turbo, superturbo, jackpot o double up.

Låter fint. Sålänge man kan lira shorthanded turbo är jag nöjd. :)

Plockade ut degen från bet365 idag f.ö. Nu har idioterna där fuckat upp en bonus för mycket för mig. Deras senaste argument till varför de inte kunde betala ut denna veckas bonus var att...äh orkar inte ens dra eländet. Vore inte min mailkorrespondans så lång skulle jag posta den här. :D Idag skrev jag kort o gott att - Var vänlig betala ut min sista innestående bonus så lovar jag att plocka ut mina pengar och aldrig komma tillbaka. :)

Trist för jag gillade klienten där.

Hehe lycka till boys. Har själv lagt av med internetpokern efter att ha nött way too much mellan 2003-2006. Gav bra pengar men är samtidigt otroligt tidskrävande.

Men om en dryg vecka blir det till Las Vegas för att vara politiskt inkorrekt så då ska det nog spelas en del poker :)

Det är väl snarare politiskt inkorrekt att, när man är i Vegas, INTE spela poker. :D

Full kan du vara hemma, men du kan fan inte gå på Mirage eller Ceasars Palace. :yoparty
 
Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Det är väl snarare politiskt inkorrekt att, när man är i Vegas, INTE spela poker. :D

Full kan du vara hemma, men du kan fan inte gå på Mirage eller Ceasars Palace. :yoparty

Klart det blir poker när jag åker dit. Det och vin, kvinnor och sång ;)

Hehe har ju varit där onykter tidigare. I planerna ingår bland annat JET på Mirage (där Slash nyss firade födelsedag) och Pure på Ceasars Palace (där Paris Hilton körde sin strippshow som det stod om i pressen. På Pure har jag för övrigt smitit in på en VIP och sett Pussycat Dolls live, awesome! :tuttar

:D
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Såhär slutade min första turre på SvS...
Jag var shortstacked och satt på BB. Lilla mörken synade och jag höjde till 400 preflop. Han gick all in på floppen och jag synade och trodde att han antingen träffat damen eller bara bluffade damen.... :(

Innan matade jag den andra spelaren med chips efter att ha suttit med 66% av chipsen. Jag synade två all in från honom där jag hade bästa handen efter floppen vid båda tillfällena. Självklart vände det på turn och river trots att han INTE hade några egentliga draghänder.
 

Bifogat

  • aa.jpg
    aa.jpg
    70 KB · Visningar: 48

Dark_Messenger

Guest
Såhär slutade min första turre på SvS...
Jag var shortstacked och satt på BB. Lilla mörken synade och jag höjde till 400 preflop. Han gick all in på floppen och jag synade och trodde att han antingen träffat damen eller bara bluffade damen.... :(

Innan matade jag den andra spelaren med chips efter att ha suttit med 66% av chipsen. Jag synade två all in från honom där jag hade bästa handen efter floppen vid båda tillfällena. Självklart vände det på turn och river trots att han INTE hade några egentliga draghänder.

Vet att resonemanget om den berömda riggen är BS men på Svenska blir man ALtiD utdragen på sista gatan. Tillslut blev jag så jävla tiltad att jag slutade lira där. :D

Folk får cp-osannolika händer också. Tvi för SvS.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top