Pokertråden

Dark_Messenger

Guest
TURNERINGSINFO!

Location: Svenska Spel
Turneringsnamn: sporthoj
Typ av turnering: Texas Hold'em
Lösenord: KOMMER POSTAS HÄR/SKICKAS TILL ANMÄLDA INNAN START
Startmarker: 1500
Inköp: 100+10
Mörkstruktur: Vanlig (12min)
Startdatum: 3 September
Starttid: 20:15

OBS: Ni kan inte regga er till turneringen förren samma dag.

OBS2: Se över era inställningar gällande "egna begränsningar". Finns risk att ni inte kommer kunna se/delta i turneringen i annat fall.
 
Last edited:

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Öka startchipsen till 2500-3000 så man kan spela lite mer :)

Edit: Kom på att de spela mig ingen roll då det är onsdagsträning på Gelleråsen då :huvet :näsblod
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Öka startchipsen till 2500-3000 så man kan spela lite mer :)

Vi kör den här gången som "testomgång" så får vi se vilka förändringar vi gör till nästa turre.

OM det blir uppskattat är mitt förslag att vi kör en månadsturre.

Edit: Kom på att de spela mig ingen roll då det är onsdagsträning på Gelleråsen då :huvet :näsblod

Man kanske kan varva så man kör varannan gång onsdag och varannan torsdag så kan man iaf vara med varannan månad förhoppningsvis.
 
Last edited:

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Vi kör den här gången som "testomgång" så får vi se vilka förändringar vi gör till nästa turre.

OM det blir uppskattat är mitt förslag att vi kör en månadsturre.



Man kanske kan varva så man kör varannan gång onsdag och varannan torsdag så kan man iaf vara med varannan månad förhoppningsvis.


Förändringar är ju lika bra o göra innan när man vet vad som är bäst :D
Sant, eller lägga den kl 22 så har man hunnit hem :yoparty
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Inofficiell SH-pokerturnering

Jag har nu PM:at ut följande som ni gärna får använda er utav om ni ska skicka inbjudningar till andra...:
------------------------------------------

Hello pokerlovers and haters!

För ett par år sedan hade vi en "officiell" sh-pokerturnering, något som många av oss vill vara med om igen. Tyvärr kom det en del smolk i bägaren den gången så det blev slutet för de "officiella" turneringarna. Därför tyckte bl.a. jag och Dark_messenger och några andra att det var dags för en inofficiell turnering. För att göra historien kort är det nu dags att utmana dina SH-vänner och ovänner. ALLA SH-medlemmar är välkommna att delta så sprid detta vidare!

För att läsa mer är ni välkomna till den just nu aktuella "pokertråden"
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3772568

Annars gäller som följer:

TURNERINGSINFO!
Var? : Svenska Spel
Vilken dag? - Onsdag 3 September
Vilken tid? - 20:15
Turneringsnamn: sporthoj
Typ av turnering: Privat Texas Hold'em NL Multitable FreezeOut
Lösenord: skickas till alla som anmält sig
Startmarker: 1500
Inköp: 100kr +10kr (100kr till pott, 10kr till Svenska spel)
Mörkstruktur: Vanlig (12min)

Skicka vidare till alla dina SH-vänner och ovänner så blir vi förhoppningsvis ett helt gäng som gör upp om ära och evig berömmelse!


Mvh
Korvgubbe
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Officiellt anmälda

Detta inlägg kommer endast innehålla de som anmält sig mer "officiellt" till mig eller Dark_messenger nu när datum och plats o.s.v. har spikats.

1. Korvgubbe
2. Dark_messenger
3. kaZmur
4. Smallsocks
5. R1Monstret
6. tHOORd
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
1. Korvgubbe
2. Dark_messenger
3. kaZmur
4. Smallsocks
5. R1Monstret
6. tHOORd


Detta räknas som en officiell anmälan:slicka
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
:huvet

Jaja, lycka till! May the flop be with you and all that!

Hoppas nästa turnering blir på annan veckodag. :)

Oavsett dag man väljer så är folk inbokade.. Men om det blir uppskattat tänkte jag försöka göra det till en månadsaktivitet eller iaf kvartalsaktivitet och då även försöka växla dagar så att det inte alltid blir samma personer som missar allt det roliga.
 

Dark_Messenger

Guest
Chat eller inte?

Personligen tycker jag den tar fokus av spelet sen är jag nog ganska lättabusad också. :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chat eller inte?

Personligen tycker jag den tar fokus av spelet sen är jag nog ganska lättabusad också. :D

Jag brukar köra med chat. Använder den inte mycket men det kan vara kul å prata lite kort under någon långdragen heads up eller att ibland ge svar på tal när någon fjortis börjar jiddra.. Ibland sitter de å hetsar i 20 minuter och då kan det räcka med en väl vald kommentar för att de ska tilta.. Detta gäller iof bara på låga bord där pöbeln spelar. ...och självfallet orkar jag inte sitta och käfta med dem medans det håller på utan snarare så att man låter dem hetsa ostört en stund, sedan droppar man en kommentar och ofta räcker det för att de ska gå igång på alla cylindrar och ställa in så snart man höjer en bet från deras sida.
Skulle jag spela på högre nivåer skulle jag nog koncentrera mig mer på spelet.
 

Dark_Messenger

Guest
Jag brukar köra med chat. Använder den inte mycket men det kan vara kul å prata lite kort under någon långdragen heads up eller att ibland ge svar på tal när någon fjortis börjar jiddra.. Ibland sitter de å hetsar i 20 minuter och då kan det räcka med en väl vald kommentar för att de ska tilta.. Detta gäller iof bara på låga bord där pöbeln spelar. ...och självfallet orkar jag inte sitta och käfta med dem medans det håller på utan snarare så att man låter dem hetsa ostört en stund, sedan droppar man en kommentar och ofta räcker det för att de ska gå igång på alla cylindrar och ställa in så snart man höjer en bet från deras sida.
Skulle jag spela på högre nivåer skulle jag nog koncentrera mig mer på spelet.

Jag körde alltid med chat och deltog till viss del i snacket förr men när jag bestämde mig för att satsa lite mer på att spela seriös poker så valde jag bort chatten som ett test. Det gjorde stor skillnad för mig då jag fokuserar mer på spelet och fi:s agerande vid bordet istället för att störa mig på vad fjårtisarna skriver.

Det är ju iofs jävligt najs och kunna abusa folk till att göra misstag. :D

Vid den uppkommande sh-turren lär jag iofs ha chatten aktiverad. Moahahaha!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top