Jag åkte på en riktigt tråkig beat igår, men jag ska inte klaga allt för mycket då det gick väldans bra i helgen. Plus att jag själv drog ut AQ med KQ när vi båda floppar Q och är all in på turn och på rivern dyker en K upp. Han spelade som ett färgdrag och fångade mig, och jag drog ut. Hur som haver, till denna beat.
***** Hand 788825975 *****
2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 augusti 2008 20:42:52
Diana 37 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: tHOORd (1609.90)
Plats 2: kallebalik (1184.72)
Plats 3: Lejnad (847.50)
Plats 4: Celicate (297.87)
Plats 5: intermezzo (480.43)
Celicate lägg LM 2.50
intermezzo lägg SM 5.00
tHOORd lägg Straddle 10.00
** Giv **
tHOORd [6k, 3k]
kallebalik [N/A, N/A]
Lejnad [N/A, N/A]
Celicate [N/A, N/A]
intermezzo [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
kallebalik Syna 10.00
Lejnad Höj till 30.00
Celicate Lägg
intermezzo Lägg
tHOORd Syna 30.00
kallebalik Syna 30.00
*** Flop(Board): *** : [Kk, Knk, Ek]
*** Bet Runda 2 ***
tHOORd Passa
kallebalik Passa
Lejnad Satsa 97.50
tHOORd Höj till 195.00
kallebalik Lägg
Lejnad Syna 195.00
*** Turn(Board): *** : [Kk, Knk, Ek, Dk]
*** Bet Runda 3 ***
tHOORd Satsa 487.50
Lejnad All-in 622.50
tHOORd Syna 622.50
*** River(Board): *** : [Kk, Knk, Ek, Dk, Er]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1717.50
tHOORd Lägger mig Vinst: 0.00
kallebalik Lägger mig Vinst: 0.00
Lejnad [Es, Dr] Kåk Vinst: 1717.50
Celicate Lägger mig Vinst: 0.00
intermezzo Lägger mig Vinst: 0.00
Jag har lagt straddle(övermörk) och synar därför med 3-6K på knappen. Floppar färg och min motspelar spela starkt, sätter han på en stark hand och det känns även som att han inte vill se en till klöver på turn. Raisar därför 100 kr till för att visa att jag minsann har en klöver i handen. Jag vill dock ogärna se en till klöver på turn då det kommer döda all action, nu kommer en till klöver och jag börjar tänka på om han kan ha en klöver i handen. Jag kan inte hitta en enda hand med en klöver i som han kan ha, men jag vill inte riskera att han sitter med något som Es,7k så jag betar ut pott. Han ställer all in och redan här känner jag att jag har förlorat potten. Men, hans all in är endast 135 kr mer för mig. 135 kronor för att vinna 1717.50, jag får alltså cirka 12-13x pengarna. Det finns nog inte en enda hand jag kan släppa här och knappast en färg, trots att den är 6 hög.
Som sagt så är jag redan inställd på att jag är beat så när jag nu ser att han sätter en kåk på rivern så känner jag inte lika mycket vrede, jag vill ha en syn av AQ där varje dag, så varför sura över det? Men den där jävla handen låg jag och tänkte på hela natten. Hur kan man spela så dåligt? Jag har cirka 96% chans att vinna på floppen, turn ger han lite mer outs men jag är ändå cirka 90% favorit. Hur kan han ställa på turn, är det utav frustration kanske? Han har ju liksom inte pengar att bluffa med, han kan inte få mig att släppa en enda hand där.
Man ska väl dock inte klaga då det är dessa människor man kan livnära sig på, och spelar man tillräckligt länge så åker man på en sådan beat förr eller senare. Jag ville bara ha lite tröst