Pokertråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag körde alltid med chat och deltog till viss del i snacket förr men när jag bestämde mig för att satsa lite mer på att spela seriös poker så valde jag bort chatten som ett test. Det gjorde stor skillnad för mig då jag fokuserar mer på spelet och fi:s agerande vid bordet istället för att störa mig på vad fjårtisarna skriver.

Det är ju iofs jävligt najs och kunna abusa folk till att göra misstag. :D

Vid den uppkommande sh-turren lär jag iofs ha chatten aktiverad. Moahahaha!

Jag brukar aldrig försöka störa andra än de som stör. För oftast är det bara de som är mottyagliga. Märker man att nån kommer in och drygar sig och hetsar och kallar folk saker kan man ge sig fan på att just den liraren kommer tilta om man plötsligt ger honom svar på tal och dessutom reraisar honom när man får en bra hand. Ofta spelar just dessa ganska aggresivt och bluffar mycket och har dessutom för taskig självkänsla för att stå emot impulsen att ställa in när man mothöjer dem. Vet inte hur många gånger någon skrivit och hetsat i en halvtimme och spelat tokaggressivt..

Sen droppar man en mening med lite antydningar tills hans ringa utrustning och frågar om dagis har stängt o.s.v. samtidigt som man mothöjer så snart man träffat en bra hand. Man får garanterat syn av A6 eller K10 eller ännu hellre, de ställer in med just de korten...
 

Dark_Messenger

Guest
Hahaha, har dagis stängt, det ska jag lägga på minnet. :D
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Antar att ni menar om vi ska ha chat aktiverat i pokerklienten när vi lirar och mitt förslag är Ja annars så är det tråkigt??

vill man inte så är det ju bara att inte skriva, men lite kommentar o svärord måste man ju få dra till sina kära SH medlemmar t ex

"äger dig korvgubbe"
"äter upp dina chips domintor-rocks"
"thoord, im your master"
osv
 

Dark_Messenger

Guest
Antar att ni menar om vi ska ha chat aktiverat i pokerklienten när vi lirar och mitt förslag är Ja annars så är det tråkigt??

vill man inte så är det ju bara att inte skriva, men lite kommentar o svärord måste man ju få dra till sina kära SH medlemmar t ex

"äger dig korvgubbe"
"äter upp dina chips domintor-rocks"
"thoord, im your master"
osv

:D

Jag pratade utifrån största allmänhet, folk gör ju såklart som de vill med chat. Men givetvis ska jag spamma under turneringen. :yoparty

Sitter jag vid samma bord som R1Monstret ska jag hetsa honom konstant. :D
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
:D

Jag pratade utifrån största allmänhet, folk gör ju såklart som de vill med chat. Men givetvis ska jag spamma under turneringen. :yoparty

Sitter jag vid samma bord som R1Monstret ska jag hetsa honom konstant. :D

Menade dig när jag srkev dominator rocks, tycker ni har så lika namn fast ändå inte? he

Ja de blir SH värsta spam ever.

du hetsar r1monstret, jag ska hetsa dig!
 

Dark_Messenger

Guest
Sådär då har man väckt liv i det gamla kontot på Svenska. Hade glömt hur galet snabba deras blixt-turrar är! Startstack med 1000 chips är lite snålt också. Anyway, får nöta lite där nu så man är i form till på ons. ;)

Lite kul att de kör 5-bords shorthand. Hade nästan glömt hur det var att lira endast 5.

EDIT: Inget nytt under solen men en bra hjälp för nybörjare.
 

Bifogat

  • Texas.jpg
    Texas.jpg
    72.9 KB · Visningar: 53
Last edited:

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Hade mer än gärna vart med och lirat, men jag sitter i sahara öknen på jobb nu och internet här är så ohyggligt segt att jag bara kan glömma att lira poker på den. kommer hem igen den 8:e september om ni inte får ihop tillräckligt med folk och bestämmer er för att skjuta på det en vecka...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Men vad fan. Tänkte in och tjuvträna lite nu ikväll.
Så kommer jag inte in på grund av att jag saknar min spelkortskod :va
Har beställt en ny nu som kommer på posten, och jag hoppas verkligen den kommer innan onsdag annars blir jag tokig! :(
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Men vad fan. Tänkte in och tjuvträna lite nu ikväll.
Så kommer jag inte in på grund av att jag saknar min spelkortskod :va
Har beställt en ny nu som kommer på posten, och jag hoppas verkligen den kommer innan onsdag annars blir jag tokig! :(

Haha. exakt samma hände här.
Jag tror kortet kommer snabbt, de är ju måna om att man får komma in och missbruka bort sina pengar ;)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men vad fan. Tänkte in och tjuvträna lite nu ikväll.
Så kommer jag inte in på grund av att jag saknar min spelkortskod :va
Har beställt en ny nu som kommer på posten, och jag hoppas verkligen den kommer innan onsdag annars blir jag tokig! :(

Måste man få den på posten?!
Jag fick min direkt online och den finns med i alla mail jag får från dem...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Måste man få den på posten?!
Jag fick min direkt online och den finns med i alla mail jag får från dem...
Ja, alltså, jag har ju slarvat bort mitt spelkort så jag har inte spelkortsnumret eller vad det heter :(
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag åkte på en riktigt tråkig beat igår, men jag ska inte klaga allt för mycket då det gick väldans bra i helgen. Plus att jag själv drog ut AQ med KQ när vi båda floppar Q och är all in på turn och på rivern dyker en K upp. Han spelade som ett färgdrag och fångade mig, och jag drog ut. Hur som haver, till denna beat.


***** Hand 788825975 *****
2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 augusti 2008 20:42:52
Diana 37 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: tHOORd (1609.90)
Plats 2: kallebalik (1184.72)
Plats 3: Lejnad (847.50)
Plats 4: Celicate (297.87)
Plats 5: intermezzo (480.43)
Celicate lägg LM 2.50
intermezzo lägg SM 5.00
tHOORd lägg Straddle 10.00
** Giv **
tHOORd [6k, 3k]
kallebalik [N/A, N/A]
Lejnad [N/A, N/A]
Celicate [N/A, N/A]
intermezzo [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
kallebalik Syna 10.00
Lejnad Höj till 30.00
Celicate Lägg
intermezzo Lägg
tHOORd Syna 30.00
kallebalik Syna 30.00
*** Flop(Board): *** : [Kk, Knk, Ek]
*** Bet Runda 2 ***
tHOORd Passa
kallebalik Passa
Lejnad Satsa 97.50
tHOORd Höj till 195.00
kallebalik Lägg
Lejnad Syna 195.00
*** Turn(Board): *** : [Kk, Knk, Ek, Dk]
*** Bet Runda 3 ***
tHOORd Satsa 487.50
Lejnad All-in 622.50
tHOORd Syna 622.50
*** River(Board): *** : [Kk, Knk, Ek, Dk, Er]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1717.50
tHOORd Lägger mig Vinst: 0.00
kallebalik Lägger mig Vinst: 0.00
Lejnad [Es, Dr] Kåk Vinst: 1717.50
Celicate Lägger mig Vinst: 0.00
intermezzo Lägger mig Vinst: 0.00


Jag har lagt straddle(övermörk) och synar därför med 3-6K på knappen. Floppar färg och min motspelar spela starkt, sätter han på en stark hand och det känns även som att han inte vill se en till klöver på turn. Raisar därför 100 kr till för att visa att jag minsann har en klöver i handen. Jag vill dock ogärna se en till klöver på turn då det kommer döda all action, nu kommer en till klöver och jag börjar tänka på om han kan ha en klöver i handen. Jag kan inte hitta en enda hand med en klöver i som han kan ha, men jag vill inte riskera att han sitter med något som Es,7k så jag betar ut pott. Han ställer all in och redan här känner jag att jag har förlorat potten. Men, hans all in är endast 135 kr mer för mig. 135 kronor för att vinna 1717.50, jag får alltså cirka 12-13x pengarna. Det finns nog inte en enda hand jag kan släppa här och knappast en färg, trots att den är 6 hög.

Som sagt så är jag redan inställd på att jag är beat så när jag nu ser att han sätter en kåk på rivern så känner jag inte lika mycket vrede, jag vill ha en syn av AQ där varje dag, så varför sura över det? Men den där jävla handen låg jag och tänkte på hela natten. Hur kan man spela så dåligt? Jag har cirka 96% chans att vinna på floppen, turn ger han lite mer outs men jag är ändå cirka 90% favorit. Hur kan han ställa på turn, är det utav frustration kanske? Han har ju liksom inte pengar att bluffa med, han kan inte få mig att släppa en enda hand där.

Man ska väl dock inte klaga då det är dessa människor man kan livnära sig på, och spelar man tillräckligt länge så åker man på en sådan beat förr eller senare. Jag ville bara ha lite tröst:)
 

Dark_Messenger

Guest
Jag förstår inte riktigt hur du spelar/tänker på denna giv, jag tycker det var vårdslöst spel av dig. Men du verkar ju veta vad du gör så det kanske är nån form av ok spel som jag inte förstår. :)

Ok om du gick med från början med de skitkorten om det var så att du låg inne med övermörk och ingen höjer upp dig, men vid första indikation på att nån har färgen efter floppen MÅSTE du kasta skräpet du sitter med. Som jag ser det har du högre färgdrag mot dig, kåkdrag, färgstegedrag och en liten chans till royal mot dig. Hellre safe than sorry.

Ska bli intressant att spela poker mot dig. :yoparty

EDIT: Bad beat!??? :D

EDIT2: Lirade lite på SvS i går, antingen har jag blivit mer disciplinerad vid borden eller så hade jag bara en massa tillfällig flax för uttrycket "plocka godis från småbarn" har aldrig stämt så väl. Motståndet spelade spelade som idioter, fanns inte EN bra spelare så långt ögat nådde. Synd bara att utdelningen endast blev 100kr netto per turre. :(
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag förstår inte riktigt hur du spelar/tänker på denna giv, jag tycker det var vårdslöst spel av dig. Men du verkar ju veta vad du gör så det kanske är nån form av ok spel som jag inte förstår. :)

Ok om du gick med från början med de skitkorten om det var så att du låg inne med övermörk och ingen höjer upp dig, men vid första indikation på att nån har färgen efter floppen MÅSTE du kasta skräpet du sitter med. Som jag ser det har du högre färgdrag mot dig, kåkdrag, färgstegedrag och en liten chans till royal mot dig. Hellre safe than sorry.

Ska bli intressant att spela poker mot dig. :yoparty

EDIT: Bad beat!??? :D

Jag synar då jag ligger inne med 10 kronor i potten, det är 20 kronor till för mig och det ligger då 52.50 i potten. Jag har knappen och det är då ett ypperligt läge att att syna och se en flopp. Floppen är typ den bästa jag kan få med denna hand. Och för att förklara tänket dårå. I och med att turn är Qk, och AKJ-k redan ligger på bordet så är det inte troligt att han har synat floppen för att dra efter färgen. Jag menar, varför ska han dra efter färgen om han inte drar efter nötfärgen, dvs om han inte sitter med Qk i hålet. Därav så sätter jag han inte på färgen alls. Skulle han beta ut pott med Ax-10k i hålet? Nej, jag tror att han är intresserad utav att se en billig turn där, och med den handen så borde han redan ställa på floppen när jag reraisear honom. Han har ju då både stegdrag/färgdrag och toppar. Så klöver 10 har han inte. Och en sämre färg en 10k kan han inte syna med. Det är ju trots allt bara 7k-8k-9k, som slår min hand. Och en sådan hand kan han inte ha.

Försök att läsa handen igen, och kom fram med en hand som han kan ha haft som han skulle spela på det sättet?

Nu hade jag ju läst honom helt korrekt, han hade ju ingen färg. Han träffade kåk på river. Så ja, när en person drar ut med 2.83% chans att vinna handen på floppen så är det en bad beat. För att få er att förstå hur illa beaten är, det är mycket större chans att KK vinner mot AA pree, cirka 18%. Det är större chans att AK vinner mot AA pree, cirka 6% chans. Så, ja. Vet inte om du läste fel och trodde att han hade färg också.

EDIT: Vill bara förtydliga, det är större chans att 5-5 vinner mot 10-10 på en flop 5-10-8, alltså. Det är större chans att han träffar fyrtalet, än att man drar ut med AQ i min hand.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
...Förklaring...

Du skriver så långt att jag kan ha missat nån detalj. :D

Men ok, du verkar ju duktig på procentsatser plus att du verkar ha koll på exakt hur du tänkte i den givna situationen, därför respekterar jag dig och du "har säkert rätt". En motfråga då. Du säger att du visste att du var slagen. Varför la du dig inte? Jag kan inte riktigt köpa det där med att du betalar 150pix till för att vara med i en pott du vet du är slagen på.

Jag förstod av din text att ingen hade färgen men det spelar ju ingen roll om risken att nån har den är uppenbar. Du kan inte gärna fortsätta att spela dina kort stenhårt i det läget om det inte är så att du har superba reads på dina fi eller är så gott som säker på att du kan placera deras händer. Du verkar ju analysera ditt eget spel till den grad att du glömmer bort att gå på känslan lite då o då.

Tänk såhär då. Om plankan visar k k k och du har låga kk på handen. Är inte risken om du satsar på detta att du får betala dyrt för nån annan sitter med högre kk på hand? Jag hade iaf beaktat detta och lagt mig då det helt enkelt inte är värt risken.

Sen blir det ju inte bättre av att det finns en hel del andra drag också som har dig slagn om de trillar in. Oddsen var emot dig helt enkelt därför kallar jag inte detta för bad beat utan dåligt spel från din sida.:pannkyss
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
förklaring.......

Hehe, det är svårt att förklara ibland då du inte förstår eller resonerar väldigt konstigt, inget illa menat alls. Men att säga att oddsen är emot mig på det brädet är är konstigt, jag är favorit, och inte lite favorit heller. Kåkdrag? Jag är ganska mycket favorit mot triss/två par också. Färgstegedrag finns ej, endast royaldrag. Att han skulle ha floppat färg också innebär att han har en hand som 10k-9k, 7k-8k, och en sådan hand symboliserade han verkligen inte. Hade han 7k-8k hade han säkert reraiseat på floppen, och han hade väl kanske inte ställt på turn med det om han inte har nöten?

"Finns drag till händer som kan slå mig om dom trillar in" Ja, det finns det alltid. Även om jag floppar nötterna. Jag kan floppa färgstege och det finns drag till en Royal, det betyder inte att jag är rädd för den handen. Floppar du en färg så kan du säkerligen trycka in alla dina pengar och vinna handen anytime, risken att någon har floppat en högre färg är minimal. Speciellt när det är raisat pree och floppen kommer A-K-J i samma färg, då försvinner händerna A-2345678910 i klöver, K-2345678910 i klöver, J-2345678910 i klöver. Q-10 i klöver finns kvar, men ska jag var rädd för att han har floppat Royal mot min floppade färg? Nej, verkligen inte. Och som denna hand återspeglar så är min färg good hela vägen till rivern där ett mirakelkort träffar. Bättre odds än dom jag har på floppen mot hans hand går knappt att få, du förstår att jag vinner 96 gånger utav 100 med denna hand. Man kan knappast säga att oddsen är emot mig. Sen så litar jag tillräckligt mycket på mitt read på floppen, att jag vågar fortsätta på turn. Vilket återigen handen visar är helt rätt, endas misstaget som är gjort i denna hand är när han ställer på turn. Det är idiotiskt av honom.

Att du inte kan köpa att jag synar 153 till när jag känner mig beat? Man spelar alltid på odds. Jag får 12-13x pengarna, det är 153 kr för att vinna 1717 kr. Jag hade synat det med en stege, med topp par, med 2 hög färg. Släpper man handen här så är man korkad. Ja, jag kände mig beat. Men, det fanns en hel del händer jag slog, tillräckligt många händer för mig att syna detta. Jag hade till och med syna med 2-3 off för att möjligheten till splitt fanns, och det är helt korrekt att göra det.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Hehe, det är svårt att förklara ibland då du inte förstår eller resonerar väldigt konstigt, inget illa menat alls. Men att säga att oddsen är emot mig på det brädet är är konstigt, jag är favorit, och inte lite favorit heller. Kåkdrag? Jag är ganska mycket favorit mot triss/två par också. Färgstegedrag finns ej, endast royaldrag. Att han skulle ha floppat färg också innebär att han har en hand som 10k-9k, 7k-8k, och en sådan hand symboliserade han verkligen inte. Han med 7k-8k hade han säkert reraiseat på floppen, och han hade väl kanske inte ställt på turn med det om han inte har nöten?

"Finns drag till händer som kan slå mig om dom trillar in" Ja, det finns det alltid. Även om jag floppar nötterna. Jag kan floppa färgdrag och det finns drag till en Royal, det betyder inte att jag är rädd för den handen. Floppar du en färg så kan du säkerligen trycka in alla dina pengar och vinna handen anytime, risken att någon har floppat en högre färg är minimal. Speciellt när det är raisat pree och floppen kommer A-K-J i samma färg, då försvinner händerna A-2345678910 i klöver, K-2345678910 i klöver, J-2345678910 i klöver. Q-10 i klöver finns kvar, men ska jag var rädd för att han har floppat Royal mot min floppade färg? Nej, verkligen inte. Och som denna hand återspeglar så är min färg good hela vägen till rivern där ett mirakelkort träffar. Bättre odds än dom jag har på floppen mot hans hand går knappt att få, du förstår att jag vinner 96 gånger utav 100 med denna hand. Man kan knappast säga att oddsen är emot mig. Sen så litar jag tillräckligt mycket på mitt read på floppen, att jag vågar fortsätta på turn. Vilket återigen handen visar är helt rätt, endas misstaget som är gjort i denna hand är när han ställer på turn. Det är idiotiskt av honom.

Att du inte kan köpa att jag synar 153 till när jag känner mig beat? Man spelar alltid på odds. Jag får 12-13x pengarna, det är 153 kr för att vinna 1717 kr. Jag hade synat det med en stege, med topp par, med 2 hög färg. Släpper man handen här så är man korkad. Ja, jag kände mig beat. Men, det fanns en hel del händer jag slog, tillräckligt många händer för mig att syna detta. Jag hade till och med syna med 2-3 off för att möjligheten till splitt fanns, och det är helt korrekt att göra det.

Men nu floppade du ju inte nötterna utan en låg färg som du valde att lira vidare på. Jag ser bara en stor risktagning från din sida. :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top