Tycker folk verkligen att jag bör vara rädd för en triss när jag floppar färg? Ni vet att färg är en bättre hand än triss.
Mitt resonemang utgår ifrån att vi är i spelets gång och inte vet vad den andre har, vilket är rimligt, även om vi givetvis försöker sätta fi på en hand. Ditt resonemang tycks präglas av facit i hand och bitterhet för att du torska. Visst är det tråkigt att torska, men din beat är inte så bad som du vill få den till, IMHO.
Och VIKTIGAST av allt, har han floppat triss så kan han nu inte ha färg. Eller hur?
Jag har aldrig sagt att han har floppat triss, jag har sagt att möjliga händer fi kan tänkas ha, är just högre färg eller triss, att de försvarar/känner av läget efter flopp är inget konstigt med någon av dessa händer. Dessutom glömmer du faktorn vad fi "tror" att du har, vilken profil han satt dig på samt om han tror han har en read på dig, allt är inte bara siffror. De senare kan man förvanska och presentera hur man vill, men de är som bekant blott en liten del av de faktorer som påverkar våra beslut kring bordet.
Jag vet inte om det är så att jag är överintelligent och att mönstret endast är väldigt väldigt tydligt för mig
Jag kommenterar inte detta...
Och till exemplet hör ju, nu ska jag lära er, ett out är ungefär 2 procent
Men kära vän? Vilka tror du du pratar till? Kan du inte snart också lära oss att jorden är rund, för det har vi ingen aning om? Ursäkta min sarkastiska ton, men det tycks mig som du tror vi aldrig spelat poker förut eller förkovrat oss alls? Vi är nog ett gäng här som läst ett betydande urval av Sklansky & Co:s produktion. Nu vet jag att du skrev detta till Dark, men det kändes lite väl "knäppa på näsan"...
Siffror i matten är högst betydelsefull, men du tycks glömma resten. Förutom reads, stackdjup, position, psykologi, spelstil etc, kan jag blott avsluta med att säga att postar du ett inlägg om en bad beat får du ju tåla kommentarer om handen ifråga.
Avslutningsvis vinner jag hellre stora potter än många små. Du tycks ha svårt att släppa handen, vilket inte alls är ovanligt. Jag har sett bättre spelare släppa kåk vid somliga tillfällen och det handlar väl om vilken still man har. En del ger sig in och krigar i många händer, ser många floppar, vill inte släppa, men får då också räkna med att torska oftare. Vi har nog alla drivit händer hårdare än vad man borde, hängt kvar vid dem längre än vad som är sunt.
Alldeles för ofta som spelare värderar sina händer korrekt blott pre-flop och på floppen. Sedan när man slängt in x antal marker, då har man svårt att värdera om sina händer på turn och river, för att de marker man slängt in förblindar sinnet, man känner sig för pot-committad.
Nåväl, det enda jag tror vi kommer enas om här är att vi har olika åsikt, helt ok med mig. Det finns ju inte bara ett sätt att flå ett får på.
Hoppas vi får ha en fortsatt trevlig tråd, även om det blev lite diskussion här.
Ser fram emot att sitta vid bordet, om det blir någon turnering på någon tis, tors eller helg framöver.
:gruppkram