skoteridioten skrev:2654169Polara kan man väl alltid göra. Jag brukar polera hjälmen efter varannan tur typ.. Använder samma medel som till hojen.
Sonax-produkter kan du köpa på närmaste Statoil-mack, polermaskin kan du köpa på Biltema eller Jula för en spottstyver, eller på någon affär för putsbögar, men då kostar den triljon eller så.Markus skrev:2654276VAd är det förresten han skriver om, något man kan köpa var någonstans?
sgtpepper skrev:2654851Sonax-produkter kan du köpa på närmaste Statoil-mack, polermaskin kan du köpa på Biltema eller Jula för en spottstyver, eller på någon affär för putsbögar, men då kostar den triljon eller så.
Markus skrev:2655240Men är det verkligen sejf å polera hjälmen? Sabbar jag hjälmen ännu mer börjar jag grina.
Ingen som testat att polera hjälm med lyckat resultat?
Jag polerar min lille brandmans hjälm nästan varje dag med lyckat resultat.Markus skrev:2655240Men är det verkligen sejf å polera hjälmen? Sabbar jag hjälmen ännu mer börjar jag grina.
Ingen som testat att polera hjälm med lyckat resultat?
Triggerhappy skrev:2655285Känner jag dig rätt så är väl hjälmen ett stycke Arai historia.
Antar att du har samma tvättintervall på din hjälm som hoj villket klassar den som miljöfarligt avfall.
Tjacka en ny hjälm istället, du har ju kontakter.
crashtestdummy skrev:2655308
Ytskiktet på hjälmen är vanlig lack och klarlack så det är bara att putsa på som mattias skrev.
Så har man ju också gjort en gång. Mitt 1300 kronorsvisir gick åt helvete kan jag säga. Skyller på att jag inte var helt nykter vid sagda tillfälle.Mattias skrev:2655546Oh. Scotchbrite är ganska arga även på den "långsamma" sidan. Jag känner en som tvättade sitt visir med vad hon trodde var den snälla sidan av en Scotchbrite. Det visade sig att ingen av sidorna är särskilt snäll. Släng skottesvamparna åt helvet.
Mattias skrev:2655546Oh. Scotchbrite är ganska arga även på den "långsamma" sidan. Jag känner en som tvättade sitt visir med vad hon trodde var den snälla sidan av en Scotchbrite. Det visade sig att ingen av sidorna är särskilt snäll. Släng skottesvamparna åt helvet.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |