Polering nedgånget grenrör.

Ja, nyare hojar är inte så roliga som det sägs.
Bara en massa restriktioner, ride by wire, euro 4 och 5, gasspjäll som stängs ner vid fullgas - ja, du hör ju själv.

När det kommer till trim, käppar i hjulet igen.
Det enda som är vettigt är möjligen ABS, Quickshifter, och autoblip

Har en viss dragningskraft till Busa gen 3, men vill man ändra något, massa faktorer igen. Iaf i jämförelse
Mmm det är ju ett projekt att byta original ecu mot ignitech o då få en massa möjligheter att leka med.

Bla programmerbar qs som är styrd via varvtal nm o växel. Man bromsar hojen tittar på bromskurvan o talar om för ecun att på växel 1-2 växlar ecu vid 10000, 2-3 växlar ecu vid 10500. 3-4 växlar ecu vid 11000 o 4-5 växlar ecu vid 11500 eller vad nu kurvor säger att växling varvtalet skall vara.

Det går att styra powerjett pulsa de det går att köra bredbandslamda det går att styra massor av roliga saker som turbo tryck, bränsle tryck tändning knackcensorer..

Är ju bra om jag nu får för mej att tvinga henne att andas trycksatt luft?
 
Jo den har aldrig mått bättre o svängt lättare än just nu, satte ännu en mt10 på plats härom dagen, förbaskat slöa saker dom där mt10, trist att ca 20 år nyare o med insprutning hestar och abs och allt annat vikt höjande skräp gör att en morden1000cc får däng av en 1998 års touring hoj

Jo acen är som sagt bra o man åker vind o regn skyddat, faktisk är det nog värdens bästa hoj

Näst efter BMW GSA och Triumph 955i möjligen…
 
Jag får nog hålla med Busamannen och moddlaren - de ”modifieringsvänliga” sporthojarna peakade mitten 00-talet, typ vid 2005 GSX-R 1000 eller 2006 YZF-R1. Sedan blev det flera ljuddämpare, katalysatorer, lambdasonder, ride-by-wire och annat krångel som hindrade den sedvanliga Power Commandern att justera hela registret. Som om det inte vore nog - snåla mappningar, ”deceleration cut” och annan skit som offrade gång och körbarhet för högre Euro-klassning.

Visst går det att modifiera även de nyaste generationerna, men min erfarenhet är att det blev redigt mycket krångligare och dyrare.
 
Blir nostalgisk kommer ihåg min R1 -04
Hade acra helsystem luftfilter & pc. Glömmer aldrig skillnaden när jag körde hem från när den varit många timmar i bänken har bestämt för mig att den gav 176hk på bakhjulet.
 
Blir nostalgisk kommer ihåg min R1 -04
Hade acra helsystem luftfilter & pc. Glömmer aldrig skillnaden när jag körde hem från när den varit många timmar i bänken har bestämt för mig att den gav 176hk på bakhjulet.

Förgasarhästar!
 
Tänkte fråga om ytterligare grej eftersom det är bra liv i tråden. Killen som hade den innan har kört genom ett asfaltsarbete och det har fastnat rätt mycket asfalt o tjära på, ja ni vet fälgar, sving osv. och det har tydligen suttit där ett bra tag så något avfettningsmedel eller liknande tar inte bort det. Inte ens petroleumbaserat medel. Finns det något bra kem som tar det. Jobbade som asfaltsarbetare en sommar i unga år och vi hade diesel i hinkar för att rengöra skyfflarna och sköljde då o då för att förebygga att asfalten fastnade. Men det biter på ”färsk” asfalt, inte så bra på asfalt som suttit länge. Borde finnas något som löser upp det, kanske Harpicken som nämndes innan? ?
 
Prova med tjär- och asfaltsborttagare från gubbdagiset, det är ganska bra när det inte har suttit så länge åtminstone. Kan vara värt att testa.

 
Tänkte fråga om ytterligare grej eftersom det är bra liv i tråden. Killen som hade den innan har kört genom ett asfaltsarbete och det har fastnat rätt mycket asfalt o tjära på, ja ni vet fälgar, sving osv. och det har tydligen suttit där ett bra tag så något avfettningsmedel eller liknande tar inte bort det. Inte ens petroleumbaserat medel. Finns det något bra kem som tar det. Jobbade som asfaltsarbetare en sommar i unga år och vi hade diesel i hinkar för att rengöra skyfflarna och sköljde då o då för att förebygga att asfalten fastnade. Men det biter på ”färsk” asfalt, inte så bra på asfalt som suttit länge. Borde finnas något som löser upp det, kanske Harpicken som nämndes innan? ?
Testa att värma med värmepicka (garagefön).
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top