Polis drar vapen mot mc-åkare

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
skulle tippa på vanlig fortkörning, pistolen drar han fram så killen inte ska försöka smita :)

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Ja, i Sverige blir man ju misstänkt för att försöka "mörda" poliser när poliser rusar ut på vägen och försöker stoppa en hoj med sina klena kroppar.

Det går nog att få till ett "mordförsök" om han hade försökt åka därifrån. Det innebär i sin tur att polisen utan problem kunde avlossat ett par skott.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Ja, i Sverige blir man ju misstänkt för att försöka "mörda" poliser när poliser rusar ut på vägen och försöker stoppa en hoj med sina klena kroppar.

Det går nog att få till ett "mordförsök" om han hade försökt åka därifrån. Det innebär i sin tur att polisen utan problem kunde avlossat ett par skott.

Haha bara att försöka sig på en sån här :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=Wixx4xmCzrs

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Nja. Faktum är att avlossande av tjänstevapnet mer eller mindre alltid leder till utredningar i Sverige. Skulle en polis skjuta efter någon som smiter så ska det nog mycket till för att det inte ska betraktas som tjänstefel.

Dessutom tyckte jag att språket i klippet lät som om det var i USA. Där har ju polisen alltid uppknäppt hölster och en hand på puffran som minimum när dom stoppar någon.

Annat land, andra regler.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dessutom tyckte jag att språket i klippet lät som om det var i USA. Där har ju polisen alltid uppknäppt hölster och en hand på puffran som minimum när dom stoppar någon.

Själv tyckte jag det lät som brittisk accent samt de gula skyltarna på bilarna skvallrar för England det med.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Själv tyckte jag det lät som brittisk accent samt de gula skyltarna på bilarna skvallrar för England det med.

Enligt min expertis från UK polisen efter att kollat massa street wars avsnitt så har inte vanliga poliser vapen där. kan förvisso vara att killen är misstänk för något eller de har tagit fel person.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Överreaktion mot att killen backar med hojen tycker jag det ser ut som. Jag hade blivit grymt överraskad iallafall.. Men så är det ju lite annorlunda i USA än här.
State Trooper poliserna har ju 25 veckors träning innan de är färdiga med grundutbildning och kan tjänstgöra i fält (alltså ungefär 6 månaders utbildning). Och då anses de extremt välutbildade, bara FBI har längre grundutbildning..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Enligt min expertis från UK polisen efter att kollat massa street wars avsnitt så har inte vanliga poliser vapen där. kan förvisso vara att killen är misstänk för något eller de har tagit fel person.

Och enligt min expertis i det engelska språket så identifierar han sig som "State police". :brinnerup

Fast jag ändrar mig nog, det verkar som det är USA om jag tittar lite noggrannare på videon, det åker förbi äldre amerikanska pickisar, tre andra bilar man ser regplåten på är vita och mindre än den standardstorlek som de har i England (samma storlek som oss)... samt att bilen bakom mc-åkaren ser ut att vara en state trooper i en Ford.

Så med andra ord, jag hade fel.

Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a

Att jag tycker mig skymta en ratt på sidan polisen kliver ur på samt att det känns som högertrafik tycker jag ändå talar emot England :D
Samt trucken som kommer på slutet, en redig redneckkärra!
I övrigt känns pistol lite lite overkill om det, som skrivet, handlar om fortkärning... :gnissla

Ädit: surfar för sakta i mitt tentaplugg tydligen... :krama

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
I övrigt känns pistol lite lite overkill om det, som skrivet, handlar om fortkärning... :gnissla

Det verkar stå nån annan sorts polisbil bakom... förmodligen som följt efter hojen och den här civilbilen har säkert "prejat" den till stopp och när han försöker backa hojen så kliver han framför ur med draget vapen, i USA kan det ju hända att killar man stoppat drar vapen och skjuter.

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Det verkar stå nån annan sorts polisbil bakom... förmodligen som följt efter hojen och den här civilbilen har säkert "prejat" den till stopp och när han försöker backa hojen så kliver han framför ur med draget vapen, i USA kan det ju hända att killar man stoppat drar vapen och skjuter.

Om du kollar lite längre upp så finns en länk till orginaltråden där killen själv kommenterar händelsen. Anledningen till att han backar är för att han blir rädd.

Hade jag med blivit om en främmande bil kör in framför mig och kliver ut mot mig. Speciellt med en pistol i högsta hugg.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...