Polis-mc i krasch norr om Uppsala

Dark_Messenger

Guest
Jag körde in i en laserkontroll för några år sedan och gjorde precis som du beskrev ovan, insåg att körkortet satt löst, saktade ner, gjorde en liten snygg undanmanöver och åkte förbi. Precis när jag passerar ser jag i ögonvrån att han höjer armen och i princip reflexmässigt slår jag på gas och sen ser jag två mc-poliser som svänger ut från sidan så jag fick lite annat att tänka på :D Polaren som kom efter såg dock hur polisen tar batongen och måttar ett slag mot mig men när jag gasar på så kastar han den efter mig :arsele Mc-poliserna gav dock upp ganska snabbt, möjligt att de fick order att avbryta.

Underbart. Skönt att höra. :)

Kia

Guest
Smita från snuten gör man väl på egen risk? :va Då ska man inte komma och gnälla när det går åt helvete heller. Man har alltid ett val... man kan stanna. :pannkyss
Tycker absolut att polisen ska göra sitt bästa för att få bort alla puckon från trafiken. Jag vill kunna ta en promenad med min dotter utan att bli överkörd av en fjortis på hoj te x.

Dark_Messenger

Guest
Smita från snuten gör man väl på egen risk? :va Då ska man inte komma och gnälla när det går åt helvete heller. Man har alltid ett val... man kan stanna. :pannkyss
Tycker absolut att polisen ska göra sitt bästa för att få bort alla puckon från trafiken. Jag vill kunna ta en promenad med min dotter utan att bli överkörd av en fjortis på hoj te x.

Absolut. Drar man får man stå sitt kast.

De lär ju buttfucka en duktigt med batongerna om de tar en vid smitning. Så... ska du dra, gör det ordentligt.

:hojraket

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Har inte hamnat i den situationen ännu men den kommer väl. Vet inte hur man kommer att reagera. Märker man att man inte drar ifrån så är det väl bara att stanna och säga att man inte visste att man var jagad. Hålle det?

Dark_Messenger

Guest
Har inte hamnat i den situationen ännu men den kommer väl. Vet inte hur man kommer att reagera. Märker man att man inte drar ifrån så är det väl bara att stanna och säga att man inte visste att man var jagad. Hålle det?

Kommer du med en trovärdig förklaring till varför du inte stannade kanske de inte våldför sig SÅ mycket på dig..:D

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
GSXR 600 -01
Citat:
Inskickat av EVOVII
Jag körde in i en laserkontroll för några år sedan och gjorde precis som du beskrev ovan, insåg att körkortet satt löst, saktade ner, gjorde en liten snygg undanmanöver och åkte förbi. Precis när jag passerar ser jag i ögonvrån att han höjer armen och i princip reflexmässigt slår jag på gas och sen ser jag två mc-poliser som svänger ut från sidan så jag fick lite annat att tänka på Polaren som kom efter såg dock hur polisen tar batongen och måttar ett slag mot mig men när jag gasar på så kastar han den efter mig Mc-poliserna gav dock upp ganska snabbt, möjligt att de fick order att avbryta.

Underbart. Skönt att höra. :)

Verkligen!!!!!:tummenupp

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Litet intressant att de menar att det enda grundbrott man kunnat misstänka var olovlig körning. I de flesta tätbebyggda områden skulle många direkt misstänka stöld/tillgrepp, alternativt häleri...

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Ser man den där civilhojen med den där megaantennen där bak så börjar man nog ana oråd..

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Intressant att så många fördömmer mc-polisens agerande, enbart grundat på vad en tidning skriver att en "poliskälla" har sagt... :va

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull

:tummenupp håller me,man gör valet själv o stå upp för det oxå o inte whina om det sen de går åt h-vete.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06

Sgt Liberia

Guest

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
aha, konstigt att han inte dragit ut på ängarna direkt med endurohojen men kanske var en nitisk polis, -ingen aning dock hur det ligger till

Då jag bor utanför Björklinge och kompis med killens storebror kan jag säga att svänga in på den grusvägen man ser på bilderna är den "bästa" vägen att smita från polisen och samtidigt ta sig hem till honom, mer säger jag inte då jag själv inte vet mera.

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200

1. De fördömmanden som jag hänvisade till, kom efter inlägg 11 i denna tråd.
Där av är ditt inlägg helt utan mening för konstaterandet i mitt tidigare inlägg.

2. Insändaren du citerar är från någon som "såg vad som hade hänt vid en olycka".
Insändaren säger att denne såg vad som hade hänt, inte vad som hände...
Såg den personen själva olyckan, eller är det andrahandsuppgifter som insändaren hänvisade till?

Jag brukar läsa insändarna i vår lokala tidning och det är alltid lika kul att läsa hur upprörda människor uppfattar verkligheten.

Lika självklart som att det skall utredas om polisen agerade fel, lika självklart är det att ta tidningsuppgifer med en stor nypa salt.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
1. De fördömmanden som jag hänvisade till, kom efter inlägg 11 i denna tråd.
Där av är ditt inlägg helt utan mening för konstaterandet i mitt tidigare inlägg.

2. Insändaren du citerar är från någon som "såg vad som hade hänt vid en olycka".
Insändaren säger att denne såg vad som hade hänt, inte vad som hände...
Såg den personen själva olyckan, eller är det andrahandsuppgifter som insändaren hänvisade till?

Jag brukar läsa insändarna i vår lokala tidning och det är alltid lika kul att läsa hur upprörda människor uppfattar verkligheten.

Lika självklart som att det skall utredas om polisen agerade fel, lika självklart är det att ta tidningsuppgifer med en stor nypa salt.

Hur skulle du uppträda om en civilare kommer bredvid dig och börjar preja dig?

Hur vet du om det är en polis eller en komplett galning på hojen när den inte är målad?

Prejning är det sista man ska till eller du kanske tycker annat?

Försvarar inte 15 åringen men polisens sätt är oförlåtligt i det här fallet men polisen kommer nog inte få mer än en klapp på axel att kanske ta det lugnare nästa gång! :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept