Polisanmälan, vad händer sen?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
För att göra en lång historia kort, jag blev precis sprutad på med spolare 3ggr och nästan inprejad i en annan bil på essingeleden för dryga timmen sen. Åkte efter idioten och försökte få honom att stanna för att tillkalla polis till platsen, men han va inte intresserad av att stanna. Så jag gav upp och ringde in en polisanmälan, det blev rubricerat som "ofredande".

Bilen i fråga var en firmabil tillhörande the Phone house. Vad händer nu, finns det någon chans för att personen i fråga får lida nämnvärt av detta, eller är det kutym hos polisen att lägga ned sånna här ärenden i brist på konkret bevis?

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Antagligen ingenting !!

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
åkte du inte runt med hjälm-kamera så är det väl rätt kört. Vilken jävla idiot, satt han och sprutade med flit på dig?

Man kan förstå den är tjejen att hon åker runt med hjälmkamera konstant för att filma idioter..

http://www.youtube.com/watch?v=5xZtetIzIW4

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Beror lite på, uppgav du bilens reg för polisen så kan dom i sin tur ta reda på vem föraren var OM The Phone House säger/avslöjar det? Sen bevisa att det var med avsikt han spraya och preja dig? Så hoppas inte på för mycket, tråkigt nog.

meeeeen du kan väl annars lägga nån förbannelse över föraren -"Må John Holm's k*k hemsöka han om nätterna!" :D

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
"...jag blev precis sprutad på med spolare 3ggr..."

Hade du lite kort avstånd kanske...?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
åkte du inte runt med hjälm-kamera så är det väl rätt kört. Vilken jävla idiot, satt han och sprutade med flit på dig?

Man kan förstå den är tjejen att hon åker runt med hjälmkamera konstant för att filma idioter..

http://www.youtube.com/watch?v=5xZtetIzIW4

Suck, skulle följt efter puckot, men min tank hade garanterat gått tom innan hans...

Jo det var helt klart med uppsåt, en gång på längre håll. Sedan en gång till i 4-5sekunder när jag låg närmre. Tröttnade och la mig sidledes med honom. Hade inte brådis någonstans så jag puttrade på bredvid honom en bit i fullt laglig fart (4filig motorväg), han ville väll om och stampade gasen i botten när det blev ett litet tomrum framför honom och svängde rakt ut i min fil. Efter den stunten satte han på torkarna igen i 10sekunder...

"...jag blev precis sprutad på med spolare 3ggr..."

Hade du lite kort avstånd kanske...?

I 50-70km/h på flerfilig motorväg håller man juh inte direkt världens avstånd till bilen framför. Eller du kanske håller dig så långt bak att framförvarande kan spruta i flera sekunder utan att du kör in i stänket?

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Räcker att personen i fråga nekar när han blir tillfrågad så läggs ärendet ner tyvärr...

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Du ska känga backspegeln vid sånna tillfällen!

Tror nog att det inte hade tillfört något. Men såhär i efterhand så känner jag faktiskt för att känga idioten som satt i bilen :huvet

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
2 saker slår en direkt rörande fuzaneko, han kopplar inte gayrelaterade vitsar och får tokspel av medtrafikanternas vindrutetorkare.

Isildur

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Husa 650 -08
Med största sannolikhet kommer inte skit hända då idioten i the phone house bilen garanterat kommer att neka om han/hon mot förmodan skulle konfronteras med anklagelsen. Ord mot ord -> Nerlagt

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Räcker att personen i fråga nekar när han blir tillfrågad så läggs ärendet ner tyvärr...

Suck, misstänkte att det var på det viset. Nåväl, får väl ringa The Phone house imorgon och höra mig för om det finns någon som är intresserad av att veta hur deras bilar framförs på vägarna...

Annars kan någon annan gladeligen få känga bilen om ni ser den, GDL 353 ;)

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
2 saker slår en direkt rörande fuzaneko, han kopplar inte gayrelaterade vitsar och får tokspel av medtrafikanternas vindrutetorkare.

Jo, jag insåg själv hur det såg ut efter att jag skrev det där... Men jag tänkte att det kanske skulle kunna hållas på en annan nivå som lite omväxling :rolleyes:
och nej, det var inte "sprutandet" i sig som var det mest förargelseväckande :mad:

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Bilister är ett jävla skit.. Nä men allvarligt, sånna situationer kräver att minst backspegeln rycker, eller att man kastar en självhäftande granat på bilen..

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Suck, misstänkte att det var på det viset. Nåväl, får väl ringa The Phone house imorgon och höra mig för om det finns någon som är intresserad av att veta hur deras bilar framförs på vägarna...

Annars kan någon annan gladeligen få känga bilen om ni ser den, GDL 353 ;)

Absolut..ta reda på vilket kontor bilen kom ifrån. Prata med chefen o beskriv scenariot. Är rätt säker att personen i fråga får en avhyvling. Företagen är ganska petiga med hur de deras bilar framförs.
Min brorsa som jobbar för coca-cola kastade sig in i en fil för ett tag sen o tvingande framvarande att bromsa hårt. 3 dagar senare fick han prata med chefen för att förklara sitt beteende när han är ute o representerar företaget. Då hade personen ringt in med just reg.nr o snackat av sig

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Jag håller nog rätt rejält avstånd, har aldrig blivit drabbad de sexton åren jag kört hoj.

Du kör inte mycket i Sthlm kring rusningstid då? Har väldigt svårt att tro att du skulle hålla sådant avstånd att du aldrig skulle bli "besprutad" om någon fick för sig att göra det.
Det här handlade inte heller om att jag körde ikapp någon i 200km/h och betedde mig på bästa sporthojsåkarmanéer, det var fullt laglig fart när jag körde ikapp honom, framförvarande låg bara i fel fil och körde på tok för sakta...

Absolut..ta reda på vilket kontor bilen kom ifrån. Prata med chefen o beskriv scenariot. Är rätt säker att personen i fråga får en avhyvling. Företagen är ganska petiga med hur de deras bilar framförs.
Min brorsa som jobbar för coca-cola kastade sig in i en fil för ett tag sen o tvingande framvarande att bromsa hårt. 3 dagar senare fick han prata med chefen för att förklara sitt beteende när han är ute o representerar företaget. Då hade personen ringt in med just reg.nr o snackat av sig

Låter som en bra idé, men vart kan kolla upp vilket kontor bilen tillhörde?

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...