Polisanmälan?

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
Mingves skrev:
Vittne, du menar om de är flera?
Hjälper det? Klart har man kört på slangen så syns ju det, men låt säga att man låter lite för mycket eller accelererar fort/kör typ 70 på 50väg eller så. Då kan de ju aldrig hävda att du kört för fort, de har ju ingen mätning vare sig på ljud eller hastighet...

Problem kan ju uppstå om det är flera som ser när jag kör på slangen och nu som i detta fallet "gubben" cyklar ifatt mig när jag står och tankar! och då dessa agerar som vittne till min bakhjuls körning. men men....

Och ingen kan sätta dit dig för hastighets överträdelse!! "förutom länsman"
Samt att om din hoj "väsnas", så är det fortfarande "länsman" som kan bötfälla dig!! och absolut inget körkorts ingripande heller......

Beware of the oldies..... :)

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Då får man det svettigt om man ska anmäla alla som man ser gör fel,*svettigt*
senast idag så såg jag en gubbe i en 940 som körde mot enkelriktat här i gävle,kommer man från näringen och kör höger in på vägen efter teatern vid kungshallen och missar att det är enkelriktat där så är det nått fel :kocko särskilt när det är 2 filer och bägge var smock fulla,men han skulle prompt in imellan alla där... idiot

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
unlock26 skrev:
Då får man det svettigt om man ska anmäla alla som man ser gör fel,*svettigt*
senast idag så såg jag en gubbe i en 940 som körde mot enkelriktat här i gävle,kommer man från näringen och kör höger in på vägen efter teatern vid kungshallen och missar att det är enkelriktat där så är det nått fel :kocko särskilt när det är 2 filer och bägge var smock fulla,men han skulle prompt in imellan alla där... idiot
Det e ju sant:) Det sker nog ganska många överträdelser varje dag i GBG tex... :rolleyes: Säger som i lorry, "tänkte inte på det"..

Davidk

Guest
Jag tycker alla gnäller på motorcyklister hela tiden, får skit för minsta lilla grejj man gör.
Men det är tur att man inte tar åt sig utan ger ett finger till den tutande gubben i saaben och hoppas han lugnar ner sig :)

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Davidk skrev:
Jag tycker alla gnäller på motorcyklister hela tiden, får skit för minsta lilla grejj man gör.
Men det är tur att man inte tar åt sig utan ger ett finger till den tutande gubben i saaben och hoppas han lugnar ner sig :)
Jo, ett finger brukar ha den effekten. Då de e så gamla tänker de, trevlig kille det där som hejar :rolleyes:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Lunkan skrev:
Nån som fått en släng av "Snutnojja" kanske? :rolleyes:
Det skulle kunna va så...det vimlar ju av dem numer:(

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Gårdsplanen vid mitt hyreshus ligger nedanför själva vägen så ibland slår jag av hojen och rullar ljudlöst in på gården, gör jag inte det rullar jag på tomgång eller puttrar lätt in. Trots detta får man arga blickar och "nävhyttare". En tant som har en cairnterrier vid namnet jessica som inte ens bor där brukar blänga som fan, när jag stannat och tagit av mig hjälmen brukar hon skaka på huvudet och sucka. Detta beteende gjorde att jag till slut tappade respekten för damen ifråga så nu för ett tag sen så hade hon hunden lös när hon gick och när jag kom inrullandes så sprang hon mot hunden för att koppla den, 30cm från hunden så drog jag upp tillern till varvstoppet ekade fint mellan husen och hunden skuttade 2m från kärringen.
Detta upprepar jag varje gång jag ser henne blänga numera, nu sist rullade jag tills jag var jämte henne på parkeringen (hon var ca 15m bort i sidleds) då drog jag till. Samma visa hon står kvar och tittar på mig men jag har kommit på att nästa gång ska jag fråga henne om hon vill åka för hon tittar så suget.

Ja kalla mig omogen men jag har försökt visa hänsyn och respekt men hytter dom med näven ändå så....

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Twosaint skrev:
Gårdsplanen vid mitt hyreshus ligger nedanför själva vägen så ibland slår jag av hojen och rullar ljudlöst in på gården, gör jag inte det rullar jag på tomgång eller puttrar lätt in. Trots detta får man arga blickar och "nävhyttare". ..........QUOTE]

Trevliga grannar du:) Det e smart att putta ifall det kommer nån liten unge eller så! Tror föräldrarna uppskattar det.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024