Thundercat
Ringmärkt
Imorse var polisen och hämtade datorn min brors kompis. De hade husrannsakan med sig och gick bara in och hämtade datorn.
Thundercat skrev:Imorse var polisen och hämtade datorn min brors kompis. De hade husrannsakan med sig och gick bara in och hämtade datorn.
TyNiAn skrev:Undra hur mycket domstolarna skulle få om dom skulle sätta fast alla som sprider upphovskyddat matriel det skulle ju vara halva svenska befolkningen.
Tror nog att dom riktar sig in på dom som har en snabb uppkoppling och delar ut nått hundra gig filmer m,m. och säljer filmer. så dom som sitter på 0,5mbit och delar ut 10gig på dc sitter ganska lungt enligt min mening
twinner skrev:1. Vad tror dom han begått för brott då?
2. Vad har han för lina?
3. har han sålt piratsaker?
The-PatriX skrev:Hur mycket delade han ut?
Thundercat skrev:Vet ej. Ska försöka få reda på mer fakta.
hållundan skrev:Varför är det sån jävla rusning nu då? Krafttagen eller det som skulle bli en kraftsamling torde väl komma igång i samband med att den nya lagen träder i kraft. Vilket den inte gjort än.
Märkligt.
Olsson skrev:Jag trodde den nya lagen innebar att själva hemladdningen av skyddat material blev olagligt. Det spelar alltså ingen roll var eller hur du hittar eller får hem materialet på.
Det som pågår nu verkar vara Antipiratbyråns lilla tjyvstart inför lagändringen.
Thundercat skrev:Det är väl olagligt att dela ut filer redan nu?
Olsson skrev:Jo, men inte att ladda hem. Så t e x Torrent är lite lurigt eftersom du delar ut samtidigt som du laddar hem.
Å andra sidan är det tydligen svårare, antingen administrativ eller rent tekniskt, att följa Torrenttrafiken än t e x DC. Detta är inget jag vet utan har hört och läst på det ökända internet.
The-PatriX skrev:+ att man med bittorrent inte delar ut hela filmen såvidare man inte seedar och då bör det gå under lagen för "cittering".
Thundercat skrev:"cittering". Och det innebär på svenska?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|