Polisen efter mig...

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
nej jag är inte jesus i någon bemärkelse. Men tycker inte det är hEftigt att ligga 200 på 70 sträcka och sen krypa under en sten för att dölja sina misstag.

Ja kör oftast lite fortare än tillåtet men inga galenskaper. De finns en raksträcka på 45:an utan avfarter elelr på farter o ja brukar oftast dra upp den i många många varv för att sen sakta låta den gåner i varv tills ja e vid korsningen ja svänger av... Varför skulle ja ha knullat nån annan?

Du kör i 200.
Polisen kör på en 70-väg parallellt med dig? Vilket du inte ser? Men du vet det trots att du inte pratat med dem? De hinner ikapp dig men väljer att inte köra in genom grinden till din arbetsplats och haffa dig på plats?

:va

Ja kör på en 90 väg o polisen parallelt 70.
När jag svängt av 90 vägen så måste jag korsa 70 vägen som dom körde på. Då förstår jag att dom har lagt märkte till mig när dom bestämmer sig för att kör efter mig istället för att svänge höger som dom hade tänkt göra...

Jag är då nästan vid arbetplatsen och kör in genom grinden och dom efter mig. Jag hoppar av drar ur nyckeln o springer in o gömmer mig inomhus.

Ja tittar ut genom fönstret o noterar att dom står bakom hojen en stund o antagligen antecknar reg numret... Då faller bitarna på plats. Dom har antagligen sett mig blåsa förbi dom och olyckligtvis körde jag ner till vägen dom kom på...

Kanske klarare text... så :D

.....

Jag väntar en stund. Lugnar mig o byter om...
Hoppar till datorn för att dela me mig o fråga er sh:are .

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Ja kör oftast lite fortare än tillåtet men inga galenskaper. De finns en raksträcka på 45:an utan avfarter elelr på farter o ja brukar oftast dra upp den i många många varv för att sen sakta låta den gåner i varv tills ja e vid korsningen ja svänger av... Varför skulle ja ha knullat nån annan?

Därför att det kanske lät såhär i radiobilen:

Polis 1. fy fan såg du den där sporthojen
Polis 2. ja han kom säkert i 200 på 90 vägen, fjärde sporthojen i dag.
Polis 1. såg du uppdrag granskning?
polis 2. japp nu plockar vi in alla sporthojar oavsett hastighet och rövknullar dom i polishusets garage med våra hickorybatonger

eller jag vet inte, jag är nog bara gammal :va

Last edited:

GISER

Gelleråsen 14/5, 2/6. Gotland Ring 3-5/6
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
ZX6RR-03
He,he... Jag hoppas att det var en civilpolis som du passerade, för annars kanske det gick lite VÄL fort om du inte hann se den??? :gnissla

axelsson_vpg

Guest
nejdå ingen fara. men dom kommer säkert ringa eller knacka på. säg bara att du inte har en aning och att de har varit ett par stycken och kört din hoj och minns inte vad dom heter. de räcker! :tummenupp

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
eller jag vet inte, jag är nog bara gammal :va

Antagligen.
Make till moraltant var det länge sedan jag såg på SH.
Men kör du din Daytona lagligt i alla lägen.

Har en raka på vägen hem till mej. 70väg men spikrak över ett gärde. Jag bara måste toppa hojen varje gång jag åker hem. Är jag en outlaw?

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Förstår inte varför de skulle va skitsnack de han skriver. kan ju mycket väl ha gått till så....Sen om man e ligist och outlaw för att ha bränt på i 200 så e väl halva sporthojkollektivet de........

Till TS: säg bara att fler än du nyttjar den hojen... du behöver inte ens säga vem eller att du inte vet vem.....

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår