Video Polisen försöker stoppa (?) stort mc-gäng

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tycker inte det ser så märkligt eller trafikfarligt ut. Han/hon sicksackar på en tom väg för att hålla hojarna på avstånd tills fler bilar kommer och kan hjälpa till.

Filmen säger ju inget om varför de ska stoppas. Vet inte om det är just detta gänget, men det har varit ute filmer med liknande gäng i flera år och vad jag fått fram där har det varit en hel del buskörning som polisen och allmänheten är ganska trötta på.

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
"Vad får ni ut av det här? " ja du så vitt jag kan se så får vi ut en video från andra sidan dammen där en amerikansk polis sicksackar över vägen för att få amerikanska motorcyklister att sakta ner?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Med tanke på att i vissa stater så kan polisen beslagta ditt fordon och skicka det på destruktion ifall de tolkar det som att du sysslar streetracing, kör på bakhjulet, osv. så skulle nog jag dragit ganska snabbt jag med.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Med tanke på att i vissa stater så kan polisen beslagta ditt fordon och skicka det på destruktion ifall de tolkar det som att du sysslar streetracing, kör på bakhjulet, osv. så skulle nog jag dragit ganska snabbt jag med.
Är ju ett så stort gäng och många av hojförarna ser ju väldigt ”fredliga” ut. Så polisens beteende förvånade mig. Wow, drastiskt med beslag och destruktion. Men troligen inte i Kalifornien, va?

MZ660

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2013
Hoj
MZ 660
I trafiken ska man följa polisens direktiv, punkt slut. Ett samhälle kräver lagar och ordning, att börja ifrågasätta det blir bara fel även om man tycker att polisen inte borde stoppat en etc. Hur liberala är vi själv i frågan när någon av våra nära och kära drabbas av att någon inte följde reglerna och någon blev skadad.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
I trafiken ska man följa polisens direktiv, punkt slut. Ett samhälle kräver lagar och ordning, att börja ifrågasätta det blir bara fel även om man tycker att polisen inte borde stoppat en etc. Hur liberala är vi själv i frågan när någon av våra nära och kära drabbas av att någon inte följde reglerna och någon blev skadad.

Ju fler orättvisor man tolerera från desto fler blir dom. Människor måste säga ifrån annars har vi snart polisstater överallt.
Men visst flytta du till Nordkorea eller Iran så har du ditt drömsamhälle. :3freak

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Är ju ett så stort gäng och många av hojförarna ser ju väldigt ”fredliga” ut. Så polisens beteende förvånade mig. Wow, drastiskt med beslag och destruktion. Men troligen inte i Kalifornien, va?

De måste vara väldigt fredliga med tanke på att de sticker när de ser att de håller på att bli stoppade! :banana:banana

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ett samhälle kräver lagar och ordning, att börja ifrågasätta det blir bara fel..
Ett bisarrt förenklat och historielöst förankrat påsteående.

Bifogat

• saddam-statue-600-ts300.jpg
    saddam-statue-600-ts300.jpg
    12.3 KB · Visningar: 128
  • ap89111001348_slide-73c82e0f3c6e88fb9ce68991028afa61120c5144-s6-c30.jpg
    ap89111001348_slide-73c82e0f3c6e88fb9ce68991028afa61120c5144-s6-c30.jpg
    46.8 KB · Visningar: 115
  • 1620223_520_316.jpg
    1620223_520_316.jpg
    61 KB · Visningar: 119

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
De måste vara väldigt fredliga med tanke på att de sticker när de ser att de håller på att bli stoppade! :banana:banana
De allra flesta sticker inte iväg. Hur som helst är det inte glasklart vad polisen menar med ett dylikt beteende. Minns det inte från körkortsutbildningen. Ser ju mest ut som en påtänd polis som behöver omhändertas av andra poliser.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Varför är Sporthojs åkare så fruktansvärt fega:confused: finns det inga som kan stå för dom gör, måste jämt smita iväg ......

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja de e helt sant, man ska alltid blint följa! De har historien lärt oss :rofl

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Varför är Sporthojs åkare så fruktansvärt fega:confused: finns det inga som kan stå för dom gör, måste jämt smita iväg ......
Märkligt att vissa som kör hoj (dessa borde faktiskt förstå) har så in i helvete svårt att förstå att alla inte har lust att ödelägga sitt liv i 8 månader bara för att nån nisse dekorerat vägkanterna med runda plåtbitar med märkligt låga siffror på.

Kul film! :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Oavsett hur modiga ni känner er så kräver det inget mod för att stanna och överlämna sitt körkort. Ni kommer inte få stryk av polisen, knappast ens en utskällning.

Nu kör jag ju sällan sporthoj men jag är alltid till 100 % redo att stå för vad jag gjort.
Det är bara en fråga om i vilket läge man väljer att stå för vad man gjort.

Att kalla smitare för fega är ganska löjligt, det är snarare tvärtom de fega som alltid stannar. Och jag tror det är ni som projicerar era egna personligheter på andra.

Om jag tittar på mig själv så är det helt tvärtom, jag stannar de gånger jag inte vågar försöka smita med tanke på hur läget ser ut. Det handlar om risk reward, vad förlorar jag på att stanna? Hur stor chans har jag att komma undan, hittar jag i området? Var finns nästa avtagsväg?

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Var det inte samma sak förr året? Vet att jag kollade på lite videos från roc då polisen stoppade folk till höger och vänster. De verkade inte ha så bra koll.

MZ660

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2013
Hoj
MZ 660
Ok, jag har fel då och gillar Nordkorea som nått nöt kom fram till. Antar att samma personer inte ringer polisen när era hojar blir stulna eller ni blivit rånade, jag menar....blir ju en polisstat då. Ja jag säger då det....

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM