polisen hängde inte med

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Kan lova att alla poliser inte tänker så som de tydligen gjorde enligt den här artikeln.
Jag önskar att jag aldrig mer får polisen efter mig på öppna fina vägar utan trafik.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3048576 200.. Det va väl inte så kvickt !?
Allt är relativt, i en bil tycker jag 200 känns förbannat kvickt, men på cykeln så känns det inte så. Kan bero på att det blir lite andra sidokrafter i en bil i kurvorna t.ex eftersom man sitter rakt då när det svänger medans man ligger lite på cykeln så det upplevs annorlunda.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Allt är relativt, i en bil tycker jag 200 känns förbannat kvickt, men på cykeln så känns det inte så. Kan bero på att det blir lite andra sidokrafter i en bil i kurvorna t.ex eftersom man sitter rakt då när det svänger medans man ligger lite på cykeln så det upplevs annorlunda.

de är bara när de svänger de känns värre i bilen jämfört med hojjen, jag skulle kunna "glida" i 180-200 till jobbet med bilen som med hojjen om de inte vore för farbror blå osv å de moraliska osv osv.. nej de är just tok slöa accelerationen och kruvorna som den störtsta skillnaden är skillnaden :) bästa med hojj man står aldrig still, :)
 

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
GSXR-1000 K6
Har funderat lite och håller med om att 200 med bil känns rätt fort och 200 på hoj känns nästan som 110 med bil =). Finner 2 skäl till att det är så.. 1 kan vara att det går så snabbt att komma upp i 200 att kroppen itne hinner med att märka att det går jätte fort.. 2 när du släpper gasen så har du 150 snabbt, samt bromsa till typ 100 är ur enkelt... med bil däremot väger du så mycket att när du börjar bromsa märker du hur tung den är och hur fort det går. =)

NO FEAR, skulle gärna vilja att du utvecka det där lite grann, vad hade du för hoj samt vad hade snuten?.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top