Polisen i streetrace...

MikkE

Guest
SwiM skrev:
Behövs inte, vi har ju redan Tullinge. Dock så har de idioterna stängt det. Men både snuten och han som drev det kämpar nu för att få Tullinge öppnat igen eller om vi har tur och de får politikerna på sin sida så kanske det byggs en egen dedikerad raksträcka som man kan leka på. Men det är bara vänta och se vad som händer.

Tills dess så har ju snuten tagit ett korrekt och bra beslut att genomföra dessa blackrace.
Vette fan om de kommer att öppna Tullinge igen.. de skulle ju bygga hus å skit där

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finns det något ställe man kan läsa om när dom lagliga racen är? Från Jönköping tar det ju inte lång tid till Borås menar jag. Jag skulle gärna komma ner... :D

//jaG

MrGooFy skrev:
Nej faktiskt inte, vi har idag (läs lördag) haft vårat andra lagliga "blackrace" här i Borås och det var till stor del polisen som såg till att vi fick igenom det.
Polisen hade till slut insett att det inte gick att få bort dom olagliga racen så dom hjälpte oss att få igenom ett lagligt alternativ. När det röstades om det i kommunen så röstade ALLA politiker nej men polisen övertalade dom om att ge oss en testomgång bara för att se hur det funkade.

Första gången vi hade det så var både polisen, Borås tidning och ett antal kommunalgubbar ditbjudna, resultatet blev enbart positivt. Anledningen att politikerna röstade nej första gånge var att dom helt enkelt inte förstod vad det handlade om, för dom är en olaglig handling likadan som nästa, altså dom trodde att vi mer eller mindre var knarkförsäljande bankrånare som höll på med svartrace.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Zeb_Macahan skrev:
Finns det något ställe man kan läsa om när dom lagliga racen är? Från Jönköping tar det ju inte lång tid till Borås menar jag. Jag skulle gärna komma ner... :D

//jaG

www.402m.com/forum
Gå in på Boråsdelen där brukar det postas ganska så tidigt.
Annars så kan jag slänga upp en tråd när det blir dags (lovar inte att jag kommer ihåg det dock, minnet är bra men kort.).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...